۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۵

گوگل تحریم اندروید برای ایرانی‌ها را لغو کرد

شرکت گوگل بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را لغو و اعلام کرد برنامه نویسان سیستم عامل اندروید از این پس می‌توانند برنامه های رایگان خود را برای کاربران ایرانی عرضه کنند.

گوگل تحریم اندروید برای ایرانی‌ها را لغو کرد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

گوگل بعد از مدتها بلوکه کردن دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اینترنتی آنلاین خود موسوم به گوگل پلی بارگذاری نرم افزارهای رایگان را از آن ممکن کرد. این شرکت اعلام کرده کماکان اجازه دسترسی به برنامه‌های پولی یا برنامه‌هایی که استفاده از آنها مستلزم صدور صورت حساب است را به کاربران ایرانی نمی دهد.

برخی کارشناسان معتقدند این اقدام بازار جدیدی را بر روی برنامه نویسان و طراحان برنامه‌های همراه می گشاید. در مقابل برخی دیگر از صاحب نظران می گویند ایرانیان از طریق روش های جایگزین و فروشگاه های محلی برنامه‌های همراه به برنامه ها و نرم افزارهای مورد نظرشان دسترسی داشته اند و این اقدام تحول چندان مهمی محسوب نمی‌شود.

گوگل هنوز به صراحت اعلام نکرده به چه دلیل سیاست خود را در این زمینه تغییر داده است، اما باید توجه داشت که برنامه های همراه از قابلیت های متنوعی برای جمع آوری اطلاعات شخصی و همین طور ردگیری عادات کاربری استفاده کنندگان از گوشی های همراه برخوردارند و از این اطلاعات می توان برای بازاریابی، تبلیغات هدفمند، نقض حریم شخصی، جاسوسی و … استفاده کرد.

تا پیش از این ایران در زمره معدود کشورهای جهان بود که دانلود اپلیکیشن‌ها از طریق فروشگاه‌های گوگل در آن غیرممکن بود. گوگل پلی شرکتی است که به پخش چند رسانه‌ای می‌پردازد و وابسته به شرکت گوگل است. در فروشگاه آنلاین این شرکت تولیدات مختلفی از موسیقی و فیلم، تا کتاب و بازی و مدیا پلیر و اپلیکیشن‌های متفاوت عرضه می‌شود و مورد استفاده روزانه میلیونها نفر است. برخی از اپلیکیشن‌های عرضه شده برای فروش و برخی از آنها رایگان است.

منبع: بهار نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

14 - = 12