۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۹ علوی:

ایران پرچم‌دار واقعی مبارزه با تروریسم است

وزیر اطلاعات با انتقاد از دولت‌هایی که حامی تروریسم در جهان هستند، تاکید کرد که ترور نشانه عجز دشمن است و جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه یکی از قربانیان اصلی تروریسم به حساب می‌آید، پرچم‌دار واقعی مبارزه با این پدیده است.

112-169.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در اولین کنگره ملی ۱۷ هزار شهید ترور، در ارزیابی خود از برگزاری چنین همایشی، آن را حرکتی بسیار خوب و ارزنده توصیف کرد و گفت: زمانی دشمنان ما دست به ترور می‌زنند که از نظر منطق در برابر انقلاب اسلامی دچار عجز می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه “ترور نشانه عجز دشمنان در بکارگیری منطق است”، خاطرنشان کرد: هرچه این عجز بیشتر می‌شود، خشونت دشمن هم بیشتر می‌شود و تاریخ انقلاب اسلامی نشانه خشن‌ترین حرکت دشمنان نظام در برابر این انقلاب را دیده است و این نشان‌دهنده عجز هرچه بیشتر دشمنان است و متاسفانه این موضوع کمتر به تصویر کشیده و مطرح شده است.

 

وزیر اطلاعات اضافه کرد: از آنجا که مرور زمان این خطر را بوجود آورده بود که این موضوع دچار فراموشی شود، عزیزان ما در بنیاد هابیلیان این ابتکار زیبا را به خرج دادند و چنین همایشی را برگزار کردند و این تاریخ بسیار اسف‌بار را که طی آن فرزندان انقلاب به جرم حمایت از انقلاب و دفاع از مردم ترور شدند به تصویر کشیدند. ما از همه این عزیزان و کسانی که با این بنیاد همکاری می‌کند تشکر می‌کنیم.

 

علوی با بیان اینکه “امیدواریم این حرکت به همین‌جا ختم نشود و آغاز یک راه باشد”، گفت: امروز می‌بینیم در دنیا حرکت ترور نه تنها متوقف نشده است بلکه متاسفانه در اشکال جدید خود را نشان می‌دهد و ما در جای جای دنیا شاهد حرکت‌های تروریستی هستیم. همچنین می‌بینیم که در اطراف و کشورهای مختلف انفجارهایی صورت می‌گیرد و گلوله‌هایی شلیک می‌شود و افراد بی‌گناه یا مغزهای متفکری را که جرم آنها شکوفا بودن مغز آنهاست، هدف قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه “تروریسم در دنیا متوقف نشده است و برای اینکه این حرکت دچار توقف شود، حرکت‌های اینچنینی (برگزاری همایش‌ها) باید انجام شود”، اظهار کرد: لازم است دامنه جغرافیایی این همایش‌ها گسترش پیدا کند و برای فراخوان مقاله تنها به داخل کشور اکتفا نشود.

 

وزیر اطلاعات در ادامه افزود: جمهوری اسلامی که خود قربانی ترور است، باید به عنوان محوریت راستین و درستین در جهت مبارزه با تروریسم باشد. در دنیا کشورهایی هستند که شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند و خودشان را به عنوان پرچم‌دار و پیشکسوت این حرکت می‌دانند اما وقتی کارنامه آنها را می‌بینیم شاهدیم که آنها خود آغازگر تروریسم دولتی هستند.

 

علوی ادامه داد: با وجود اینکه دولت‌ها به دلیل قرار داشتن در قدرت نباید دست به ترور بزنند و دست زدن آنها به ترور از زشت‌ترین انواع ترور است، اما آنهایی که بیشتر از همه شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند امروز خودشان در این مسیر پیشگام هستند. امروز بحمدالله جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار واقعی مبارزه با تروریسم است.

 

خبرنگاری از علوی پرسید “آقای کچوئیان (دستیار ویژه وزیر امور خارجه) در این همایش حمایت خود را از بنیاد هابیلیان اعلام کردند؛ آیا وزارت اطلاعات هم در این راستا اقدامی می‌کند؟” که علوی پاسخ داد: حمایت از هرگونه حرکت ضدتروریسم، ضدخشونت و ضدمنطق به عنوان یک راهبرد و استراتژی برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و وقتی چنین شد، طبیعی است که همه ارگان‌های جمهوری اسلامی در این سمت و سو حرکت می‌کنند.

 

خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات پرسید “آیا خانواده‌های شهدای ترور می‌توانند در محاکم بین‌المللی طرح دعوی داشته باشند؟” که وی در پاسخ گفت: در صورتی که شکل حقوقی قضیه و تمام مستندات کامل باشد، قطعاً نظام هم از آنها حمایت می‌کند و حرکات حقوقی آنها در صورتی که مورد نیاز باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وزیر اطلاعات در پایان نیز اظهار کرد که خبر تودیع و معارفه در وزارت اطلاعات را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

82 + = 92