۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۹

جنگ سوریه از نگاه کاریکاتوریست ها

آمریکا، انگلیس و فرانسه در حالی برای آغاز جنگ علیه سوریه تلاش می کنند که این اقدام آنها به شدت از سوی بخش های مختلف مردم کشورهای غربی محکوم است. در همین رابطه روزنامه های غربی در انتقاد از تحرکات جنگ طلبانه محور ضد سوری، کاریکاتورهای متعددی را منتشر کرده اند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به شکست طرح “دیوید کامرون” نخست وزیر، و “ویلیام هیگ” وزیر خارجه انگلیس، برای راضی کردن پارلمان انگلیس در خصوص آغاز جنگ علیه سوریه، شکست کامرون در این رابطه را به این صورت به تصویر کشیده است.

روزنامه های انگلیس در کاریکاتور دیگری، تلاش آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای حمله به سوریه را به نفع شبکه تروریستی القاعده ارزیابی کردند.

روزنامه های آمریکایی نیز با اشاره به رسوایی آمریکا در لیبی، این کشور آفریقایی و سوریه را به دو کافه و آمریکا را به یک آدم مست تشبیه کرده اند که با رانده شدن از یکی به فکر ورود به کافه دیگر است.

روزنامه ایندیپندنت در کاریکاتور دیگری با تشبیه اوضاع فعلی سوریه به اوضاع عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، اوباما و کامرون را درست همانند “جرج بوش” و “تونی بلر” به تصویر کشیده است.

یک سایت خبر آمریکایی نیز با تشبیه خاورمیانه به یک انبار باروت، در کاریکاتوری این طور ارزیابی کرده که حمله به سوریه موجب انفجار این انبار باروت می شود.

آخرین کاریکاتور نیز از روزنامه ایندیپندنت انتخاب شده، و در آن اوباما در مورد ماجرای سوریه به انسان بی اراده ای تشبیه شده که توسط یک سگ (کامرون) به سوی محل حادثه کشانده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 5 = 5