۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۹

دخالتی در انتخاب شهردار نکرده ام/فقط مشاور رئیس جمهور هستم

من یک شغل دارم و آن «مشاور رئیس جمهور» است. بقیه احکامی که دکتر روحانی برای من زده است، «ابلاغیه» به من به عنوان مشاور رئیس جمهور بوده است. بدین معنا که دکتر روحانی از من خواسته است تا ظرف 60 روز در مورد 4 معاونت یعنی معاونت امور بین‌الملل دفتر رئیس جمهور، سازمان فضایی، دبیرخانه شورایعالی ایرانیان خارج از کشور و دبیرخانه جنبش عدم تعهد تصمیم‌گیری شود که آیا حفظ این معاونت ها لازم است و اگر هست باید وظایف آن به کدام دستگاه‌ها منتقل شود و امروز 56 روز از این فرصت 60 روزه من باقی مانده است.

خبر دیدار من با قالیباف کذب محض استمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مشاور رئیس‌جمهور دلیل حضور خود در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تهران را بیان کرد.

 

اکبر ترکان در در پاسخ به سوالی در مورد دلیل حضورش در آخرین جلسه شورای شهر تهران و شائبه حمایت دولت از تداوم شهرداری قالیباف اظهار داشت: با توجه به اینکه من رئیس شورایعالی فنی شهرداری تهران بوده‌ام، از یکسال ونیم پیش به همراه آقایان حسینی و عطا‌ الله هاشمی لایحه اصلاح نظام فنی، اجرایی شهرداری تهران را تدوین کردیم و از مهندس چمران خواهش کردم که این لایحه تا پیش از پایان دوره شورای شهر فعلی مورد بررسی قرار گیرد. لذا پس از طی کردن مرحله بررسی در کمیسیون، این لایحه در آخرین جلسه شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی افزود: بنابراین حضور من در آخرین جلسه شورای شهر به این دلیل بود و من دخالتی در انتخاب شهردار نکرده ام و سخنانم نیز به معنای دخالت نیست. بنده اصلا در مورد انتخاب شهردار آتی وارد بحث نشدم، بلکه در خصوص نظام فنی، اجرایی شهر تهران صحبت کردم.

 

مشاور رئیس‌جمهور همچنین در مورد موضوع ۵ شغله بودن خودش گفت: من یک شغل دارم و آن «مشاور رئیس جمهور» است. بقیه احکامی که دکتر روحانی برای من زده است، «ابلاغیه» به من به عنوان مشاور رئیس جمهور بوده است. بدین معنا که دکتر روحانی از من خواسته است تا ظرف ۶۰ روز در مورد ۴ معاونت یعنی معاونت امور بین‌الملل دفتر رئیس جمهور، سازمان فضایی، دبیرخانه شورایعالی ایرانیان خارج از کشور و دبیرخانه جنبش عدم تعهد تصمیم‌گیری شود که آیا حفظ این معاونت ها لازم است و اگر هست باید وظایف آن به کدام دستگاه‌ها منتقل شود و امروز ۵۶ روز از این فرصت ۶۰ روزه من باقی مانده است.

منبع: جماران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

22 - = 14