۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ مهمانپرست:

بهترین دوره‌ کاری‌ام سخنگویی وزارت خارجه و ارتباط با رسانه‌ها بود

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با اشاره به انتخاب یک زن به عنوان اولین سخنگوی وزارت خارجه از سوی محمدجواد ظریف گفت: امیدوارم این روند آغاز راهی باشد که در آن خانم‌های توانمند دیگر هم بتوانند به صحنه بیایند و استعداد خود را به نمایش بگذارند.

abdolvahed mirzazadeh-3-61.JPGمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رامین مهمانپرست در مراسم تودیع و معارفه سخنگوی پیشین و جدید وزارت خارجه که با حضور وزیر خارجه برگزار شد، گفت: کار مرکز دیپلماسی و سخنگویی وزارت خارجه در این برهه بسیار حساس است و تحولات بزرگی در سطح بین‌المللی و منطقه در حال اتفاق است و ایران روز به روز تاثیرگذاری‌اش بیشتر می‌شود و با وجود دشمنی‌ها در عرصه‌ی افکار عمومی علیه ایران وظیفه‌ی دیپلماسی عمومی بیشتر می‌شود که سعی داریم با کمک اقشار مختلف مردم و رسانه‌ها تصویر واقعی از ایران به نمایش بگذاریم و از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی گفت: در بیش از ۴۰ ماهی که در خدمت شما بودم همواره با کمک هم از منافع ملی دفاع کرده‌ایم و من از همه‌ی رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم در دور جدید با انتخاب رئیس جمهور جدید و با حضور آقای ظریف در وزارت خارجه شاهد ارتقاء دستگاه سیاست خارجی باشیم. وزیر خارجه خودشان اهل دیپلماسی عمومی هستند و در فضای مجازی بسیار فعالند و این نشان دهنده‌ی آن است که ایشان به دیپلماسی عمومی آگاهند.

مهمانپرست تصریح کرد: برای ما که در حوزه‌ی دیپلماسی عمومی و رسانه فعالیت می‌کردیم، پذیرش این مسئولیت توسط خانم افخم مسئولیت و توفیقی بسیار بزرگ است. در مدتی که کار سخنگویی را بر عهده داشتم فکر می‌کنم حدود سه هزار مصاحبه با رسانه‌های مختلف داشتم و سخنرانی‌های بسیار زیادی در بین اقشار مختلف بنابر وظیفه داشته‌ام. ما همواره سعی داشتیم فاصله‌ی بین مسئولان و مردم را در این حوزه به حداقل برسانیم و این با کمک رسانه‌ها میسر شد حتی در سال ۸۸ با اتفاقاتی که در کشور افتاد با وجود سلیقه‌های متفاوت نقش رسانه‌ها در دفاع از منافع ملی حائز اهمیت بود.

وی همچنین از همکاران خود در معاونت‌های مختلف وزارت خارجه قدردانی کرد و با اشاره به انتخاب یک زن به عنوان اولین سخنگوی وزارت خارجه گفت: امیدوارم این روند آغاز ایجاد فضایی باشد که بتوان از خانم‌های توانمند در موقعیت‌های مناسب بیشتر بهره برد و ان‌شاءالله راه برای این مساله باز خواهد شد تا خانم‌های دیگر هم به صحنه بیایند و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه اظهار کرد: بهترین لحظات کاری من در دوران زندگی‌ام همین دوره سخنگویی و ارتباطم با رسانه‌ها بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 7 = 2