۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ سخنگوی وزارت خارجه:

ماجراجویی‌ها در منطقه نتیجه‌ای در بر ندارد

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه گفت: تمامی تلاش‌ها باید برای یافتن راهکار سیاسی به منظور پرهیز از هرگونه تنش جدید و ملتهب کردن شرایط سوریه به کار گرفته شود.

Rouhollah Vahdati (6 of 23).jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مرضیه افخم در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ارسال لایحه حمله به سوریه از سوی باراک اوباما به کنگره آمریکا خاطرنشان کرد: بارها نسبت به هرگونه ماجراجویی در منطقه و تبعات اقدام نظامی هشدارهای لازم را داده‌ایم.

 

وی درباره ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی که اظهارات شب گذشته اوباما را عقب نشینی از حمله به سوریه ارزیابی کرده‌اند، گفت: این مساله پیروزی، برد یا باخت برای کسی ندارد، بلکه باید با واقع‌بینی از هرگونه ماجراجویی دوری کرد تا بحران در منطقه فروکش کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این‌که «تهران در بحران‌ها همواره خواهان راه حل سیاسی است» گفت: نظامی‌گری و اقدامی که به ماجراجویی در منطقه دامن بزند هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و ایران در این باره همواره موضع صریح خود را درباره مسایل منطقه مطرح کرده است.

 

وی ادامه داد: ما از کشورهایی هستیم که همواره تاکید کرده ایم که باید راه حل سیاسی برای مسائل منطقه از جمله بحران سوریه به کار گرفته شود و درخصوص زمینه سازی برای مذاکرات سوری ها تلاش کرده ایم.

 

افخم تاکید کرد: زمینه سازی برای مذاکرات طرف‌های مختلف سوری یک اقدام سیاسی است و تمام کشورهای منطقه را دعوت می‌کنیم تا به این سو حرکت کنند و از هرگونه ماجراجویی که تبعات سختی را به دنبال خواهد داشت و خاورمیانه را ملتهب‌تر خواهد کرد، برحذر می‌داریم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره سفر هیات ایرانی به صنعا برای پیگیری آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی گفت: هیات کنسولی حقوقی وزارت خارجه که به صنعا سفر کرد، گزارشی را در این زمینه ارایه می‌کند و ما پس ارایه آن، گزارش رسمی منتشر می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

55 - = 50