۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ دعواي بقايي و تركان درباره اموال دانشگاه احمدي‌نژاد

پول مردم در جیب ایرانیان!

تاراج زمین‌های بیت المال توسط موسسان دانشگاه ایرانیان جدید‌ترین جدال دولت جدید و قدیم است. این کشمکش میان اکبر ترکان و حمید بقایی در حالی صورت می‌گیرد که بقایی دولت احمدی‌نژاد را از اتهامات تبرئه و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند و اکبر ترکان نیز با ارائه اسناد و مدارک مشخص کرده است که مانند صد و شصت میلیاردی که از حساب بیت المال برای دانشگاه شخصی احمدی‌نژاد در روزهای آخر دولت دهم به یغما رفت این زمین‌ها نیز از حساب مردم خرج دانشگاه ایرانیان شده است.

Iranianمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مدتی است که نام دانشگاهی با عنوان ایرانیان در کشور حاشیه ساز شده  و خبر‌هایی از گوشه و کنار دنیای سیاست مبنی بر تخلف‌های فراوان این دانشگاه که به نام احمدی‌نژاد و کام مشایی تاسیس شده، به گوش می‌رسد. تاراج زمین‌های بیت المال توسط موسسان دانشگاه ایرانیان جدید‌ترین جدال دولت جدید و قدیم است. این کشمکش میان اکبر ترکان و حمید بقایی در حالی صورت می‌گیرد که بقایی دولت احمدی‌نژاد را از اتهامات تبرئه و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند و اکبر ترکان نیز با ارائه اسناد و مدارک مشخص کرده است که مانند صد و شصت میلیاردی که از حساب بیت المال برای دانشگاه شخصی احمدی‌نژاد در روزهای آخر دولت دهم به یغما رفت این زمین‌ها نیز از حساب مردم خرج دانشگاه ایرانیان شده است.

پینگ پنگ ترکان و بقایی
این داستان از جایی شروع شد که اکبر ترکان مشاور ارشد روحانی در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به مناطق آزاد قشم گفت: منطقه آزاد به حیات خلوت برخی کار‌ها تبدیل شده است. ساختمانی را در منطقه آزاد قشم برای دانشگاه ایرانیان واگذار کردند که همه این تخلفات در این حیات خلوت انجام شده است. این ساختمان از اموال منطقه آزاد است و اموال دولت به چه حسابی اجاره داده شده است؟ چرا این اموال تاراج شده است؟ مگر ارث پدرتان است؟ ترکان با این سخنان مطمئن بود که پاسخی از جانب دست اندر کاران غارت اموال دولتی به وی داده می‌شود. در همین راستا نیز حمید بقایی دبیر سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه کشور در نامه‌ای به اکبر ترکان دبیر جدید شورای واکنش نشان داد. بقایی، با اشاره به سخنان اکبر ترکان، آن را «در برگیرنده اتهاماتی بی‌پایه و اساس» نسبت به دوران مسئولیت خود اعلام کرد و گفت: در مصاحبه‌ای با سیما اعلام کرده‌اید که ساختمان منطقه آزاد قشم برای دانشگاه ایرانیان واگذار شده است؛ از آنجا که این ادعا کذب محض و دروغ است، ضروری است سریعا ضمن پس گرفتن ادعاهای خود نسبت به عذرخواهی رسمی اقدام کنید.
افشای  اسناد اعتدال بر ضد افراط
ترکان نیز در پاسخ به ادعاهای بقایی اسنادی را ارائه داد تا نشان دهد که دولت اعتدال بدون سند مچ گیری نمی‌کند. در اسناد آمده است:
۱_ در مورخ ۲۶/۳/۱۳۹۲ طی تصویب نامه‌ای، حق بهره برداری از یک باب ساختمان سازمان منطقه آزاد قشم واقع در خیابان گاندی به مساحت زیربنای ۶۷۵ متر مربع به نهاد ریاست جمهوری واگذار می‌شود.
۲- در مورخ ۱۹/۴/۱۳۹۲ طی تصویب نامه دیگری حق بهره برداری از‌‌ همان ساختمان به همراه دو پلاک از ساختمان‌های سازمان منطقه آزاد چابهار واقع در خیابان ستاری هر کدام به مساحت ۹۶۳ متر مربع (جمع زیربنای دوساختمان سازمان در چابهاربه مساحت ۱۹۲۶ مترمربع) و به مدت ۱۰ سال به خانه ایرانیان خارج از کشور واگذار می‌شود.
۳-  باوجود واگذاری حق بهره برداری ساختمان‌های مذکور طی تصویب نامه فوق به خانه ایرانیان و از آنجا که واگذاری حق بهره برداری توسط هیات دولت صورت گرفته و امکان تغییر بهره بردار پس از استقرار دولت جدید وجود دارد، شیوه‌ای جدید اتخاذ شده و هر سه ساختمان یاد شده طی قراردادهای اجاره‌ای از طرف سازمان‌های مناطق آزاد قشم و چابهار به مدت ۱۰ سال به موسسه خانه ایرانیان واگذار شده است.
۴- نکته قابل توجه در انجام کار‌شناسی اجاره ساختمان‌های فوق که متعلق به دو سازمان مستقل از یکدیگرند انجام کار‌شناسی توسط یک کار‌شناس رسمی دادگستری است و گزارش ابهامات آن در خصوص نحوه قیمت گذاری املاک مذکور پس از رسیدگی‌های قانونی اعلام خواهد شد.
۵- علاوه برآن تمایل به اعطای امکانات مناطق آزاد تجاری صنعتی قشم، چابهار و کیش به مؤسسه یاد شده در اسناد دیگری نیز مشاهده می‌شود. در تاریخ ۲۴/۴/۱۳۹۲ مصوبه‌ای از شورای هماهنگی مناطق آزاد به تاریخ تصمیم ۲۸/۱/۱۳۹۲ به امضای جنابعالی و با موضوع کمک و مساعدت به خانه ایرانیان به سازمان‌های مناطق آزاد ابلاغ شده است که خود منشأ اعطای امتیازات دیگری به این مؤسسه گردیده است. گرچه تصویب نامه دیگری در مورخ ۲۶/۳/۱۳۹۲ توسط دولت صادر و مقرر گردیده است سازمان‌های مناطق آزاد تعداد ۲۱ خودرو (سازمان منطقه آزاد کیش ۱۲ دستگاه، چابهار ۶ دستگاه و اروند ۳ دستگاه را به نهاد ریاست جمهوری واگذار نمایند اما از آنجا که قصد استفاده دیگری مطرح بوده و احتمال داده می‌شده است که واگذاری‌های فوق پس از استقرار دولت جدید لغو شود با بهره برداری از مصوبه پیش گفته شده، تفاهمنامه‌ای از سوی مؤسسه خانه ایرانیان با سازمان‌های مناطق آزاد منعقد و به بهانه آن تعداد زیادی خودرو به مؤسسه خانه ایرانیان واگذار شده است.
اموال مردم در جیب دولت پاکدست چه می‌کند!؟
در اینجا باید از احمدی نژاد سوالی پرسید و گفت شما که خود را پاک ترین دولت می دانستید اموال مردم در جیب شما چه می کند؟  باید منتظر ماند و دید که حمید بقایی که کارنامه وی در میراث فرهنگی  گویای همه چیز است. تریبون‌های دولت سابق که همیشه نقش فرافکنی و پرده پوشی بر تخلفات دولت احمدی‌نژاد را داشتند پاسخی در مقابل اسناد و مدارک دولت تدبیر وامید ارائه می دهند یا خیر!باید دید مانند صد و شصت میلیاردی که از بیت المال که در دست دولت به اصطلاح پاک‌دست بود و بعد از رسانه ای شدن به یغما رفتن آن به حساب مردم باز گشت دولت اعتدال می تواند این اموال و اماکن را که از جیب مردم به حساب دانشگاه احمدی نژاد رفته است  را با پیگیری‌های خود بازگرداند؟

منبع: قانون

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1