۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ گفتگو با کمال الدین پیرموذن درباره طرح لغو تصمیمات سرپرست های وزارت خانه ها:

نمایندگان باید یار سرپرست وزارت خانه ها باشند نه بار آن ها

ریشه مخالفت با اقای دکتر توفیقی بایستی در دانشگاه علامه طباطبایی جستجو کرد. سیر تلویحی در زندگی هشت ساله این دانشگاه ما را با اقداماتی نادرست آشنا می سازد.بنابراین حضور دکتر توفیقی منافع عده ای را زیر سوال می برد. بدلیل به خطر افتادن رانت ها، آقایان یک سری تصمیمات را در قالب طرح مطرح می کنند که غیر منطقی است.

PIRMOAZENمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – مرتضی روحانینزدیک به یک ماه از جلسه چهار روزه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت تدبیر و امید می گذرد. با این وجود حرف حدیث های حاشیه ای پیرامون چینش کابینه، در سپهر سیاسی کشورمان تا به امروز استمرار یافته است.

به گزارش مبارزه، پس از عدم رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی سه وزارت خانه علوم، آموزش پرورش و ورزش و جوانان، دکتر حسن روحانی با انتصاب سرپرست های سرشناس سرنوشت این وزارت خانه را بی مسئول نگذاشت. در همین حال با انتصاب دکتر جعفر توفیقی به سرپرستی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین عزل برخی از مدیران نا کارامد آموزش عالی توسط وی، سبب شد آب سردی بر روی افراطیون ریخته شود. لیکن افراطیون مجلس در صدد آن شدند که سرپرستان وزارت خانه های بی وزیر را در منگنه قرار دهند. در تازه ترین این فشار ها لغو کردن تصمیمات سرپرست یک وزارت خانه حربه جدیدی است که افراطیون دنبال می کنند. روز گذشته محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به عزل ‌و نصب‌های وزارت علوم توسط سرپرست این وزارتخانه اظهارداشت: وزیر هر وزارتخانه می‌تواند تغییر و تحول انجام دهد اما درباره اقدامات سرپرست نیز طرح ۲ فوریتی برای ممنوعیت عزل و نصب در وزرات‌خانه توسط سرپرست، فردا در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام، از همین رو در گفتگویی با  کمال الدین پیر موذن نماینده محترم مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و یکی از مدافعان دکتر توفیقی در مجلس شورای اسلامی، به ارائه این طرح از جانب برخی از نمایندگان می پردازد:

با توجه به اینکه عده ای از نمایندگان بدنبال ملغی کردن تصمیمات سرپرست های وزارت خانه های بی وزیر هستند، جنابعالی این دست از حرکات را چگونه تحلیلی می کنید؟

در ابتدا بایستی عرض کنم چرخش قدرت و مسئولیت، برگرفته از بینش اسلامی و مردم سالاری دینی و آرمان های بلند امام و رهبری است. بنابراین رئیس جمهور منتخب با توجه به رای مردم این اختیار را دارد، هر انسان توانمندی که همراستا با مبانی فکریش است در کابینه قرار دهد. از طرفی رابطه ثبات مدیریت و بهره وری حداکثر ۴ سال است. برای نمونه هنگامی که اقای دکتر توفیقی رئیس دانشگاه علامه را عزل می کند، این نکته را باید بپذیرم آقای شریعتی به اندازه ۸ سال هر برنامه و اهدافی که در سیاست هایشان قرار داده اند،  به حد کافی و وافی فرصت اجرا داشته اند. حتی بیش از ۴ سال یعنی ۸سال این اختیار برای ایشان بوده است. از اینرو این یک اختیار قانونی سرپرستان وزارت است که در جهت ارتقا دانشگاه مسائلی از قبیل: ایجاد صمیمیت بیشتر میان دانشجو و هیئت علمی، حاکم کردن یک جو آرامش در جهت میل به دانشگاه، استمرار فعالیت های عمرانی، برنامه ریزی برای فعالیت های دانشجویی و … هر مدیری را عزل و نصب کنند.

ذکر این نکته ضروری است که قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صدای مردم را بدرستی شنیده اند. اکثریت موکلان ملت تحصیل کرده و ایثارگرند. از اینرو قشر اعظم نمایندگان بدنبال همکاری با دکتر روحانی است.

پیشنهاد لغو کردن اختیارات سرپرستان از اقلیت مجلس به هیچ وجه منطقی و علمی نیست. بی شک بدلیل نزدیکی شروع سال تحصیلی، نمایندگان بایستی یار هر دو وزارت خانه های علوم و اموزش پرورش باشند نه اینکه با طرح هایی بار آنها شوند.

صحبت از دانشگاه علامه و دکتر توفیقی به میان آمد. بنظر شما دلیل اصلی در مخالفت با آقای دکتر توفیقی چیست؟

ظن می برم ریشه مخالفت با اقای دکتر توفیقی بایستی در دانشگاه علامه طباطبایی جستجو کرد. سیر تلویحی در زندگی هشت ساله این دانشگاه ما را با اقداماتی نادرست آشنا می سازد. اقداماتی از قبیل: جذب هیئت علمی بدون روند قانونی، بازنشستگی خارج از عرف اساتید، اعطای بورسیه خارج از روال عادی برای برخی از اقازاده ها و برخی از مسئولین دانشگاه ها و قس علی هذا.

بنابراین حضور دکتر توفیقی منافع عده ای را زیر سوال می برد. بدلیل به خطر افتادن رانت ها و امتیازهای ویژه، آقایان یک سری تصمیمات را در قالب طرح مطرح می کنند که غیر منطقی است.

به طور قطع اینجانب از مدافعان دکتر توفیقی هستم. در مورد فیلم منتشر شده از ایشان در روز ۲۶ خرداد ۸۸ یعنی ایام پس از انتخابات باید عرض کنم، این فیلم متعلق به قبل از نماز جمعه حضرت آقاست. از طرفی حضور و سخنرانی ایشان در تحصن بدلیل اعطای آرامش به دانشجویان بخاطر حمله به کوی دانشگاه است که اتفاقا آقای دکتر رهبر هم در آن تحصن بودند. به هر حال وقتی ایشان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر عارف است، در تحقق حماسه سیاسی تاثیر گذارند. همه این عزیزان انسان های ولایی و ازاد اندیشی هستند که دل در گرو این انقلاب دارند.

برخی از نمایندگان انتصاب دکتر توفیقی را به سرپرستی وزارت علوم، یک دهن کجی به مجلس می دانند. بنظر شما اقدام رئیس محترم جمهور یک دهن کجی به خانه ملت است؟

به هیچ وجه. اصلا این دهن مجی به حساب نمی آید. این جز اختیارات مسلم رئیس جمهور است که سرپرست وزارت خانه را انتخاب کند. مجلس و رئیس جمهور تبلور اراده ملت هستند. همانگونه که مجلس حق رای اعتماد به وزیران را دارد، رئیس جمهور هم حق انتصاب سرپرست های وزارت خانه های بدون وزیر را دارد. از طرفی انتصاب شخصیت هایی مانند دکتر توفیقی که دانشجویان به آنان اشتیاق زیادی دارند، همراستا با آرمان های امام و خانه ملت است.

فکر می کنید هدف آن دسته از افراطیون انگشت شمار بهارستان از سنگ اندازی به دولت اقای دکتر روحانی چیست؟

لازم می دانم حدیثی را برای شما نقل کنم. نبی اکرم(ص) می فرمایند: ” افراطی‌ها بهره‌ای از اسلام نمی‌برند.”
استنباط من این است که این جریان بدنبال ممانعت از انسجام ملی و همبستگی عمومی است. همگی ما باید در این آرمان اساسی که مورد تاکید و انظارهای همیشه رهبری است حرکت کنیم.

شاید این افراطیون انگشت شمار کسانی در این مکان های دولتی مانند مراکز اموزش عالی دارند که با وجود تغییر روسای آن مرکز به اهداف دنیویشان به خطر می افتد. یا شاید خدایی ناکرده به علت اینکه کاندیداشان رای حداکثری کسب نکرده است، با اقداماتشان می خواهند از مردم قهر کنند. یا شاید در این ۸ سال اقدامات فرا قانونی، سلیقه ای و ویژه خواری هایی انجام داده اند که با تغییر مدیران، این اقدامات افشا می شود.

 :::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

49 + = 51