۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ در نامه جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه یزد مطرح شد؛

آقای توفیقی به ریاست میرمحمدی بر دانشگاه یزد پایان دهید

در سالهای گذشته قلم را از دستمان نگرفتند، بلکه دستمان را شکستند تا توانی برای نوشتن،صدایی برای گفتن و یارایی برای نقد سازنده نماند.

YAZDمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جمعی از دانشجویان دانشگاه یزد، طی نامه ای خطاب به سرپرست وزارت علوم، دکتر جعفر توفیقی خواهان تغییر ریاست دانشگاه یزد شدند.

متن کامل نامه این دانشجویان، بدین شرح است:

جناب آقای دکتر توفیقی

سرپرست محترم وزارت علوم

با سلام

اکنون که این نامه را برای شما می­ نویسیم چندین سال از نوشتن آخرین مقالات ونوشته هایمان می­ گذرد چرا که در چند سال گذشته قلم را از دستمان نگرفتند، بلکن دستمان را شکستند تا توانی برای نوشتن،صدایی برای گفتن و یارایی برای نقد سازنده نماند.

می­ دانیم که در این سال­ها حضرت عالی و دوستان دلسوز کشور نیز از عدالت دولت مهرگستر بی­بهره نمانده­ اید و رنج بسیار کشیده­ اید.

جناب آقای دکتر توفیقی، ملت با فرهنگ و صبور ایران، به خصوص قشر فرهیخته­ دانشگاهی از تندروی های افرادی چون ریاست دانشگاه یزد به ستوه آمده بود و این یکی از بارزترین دلایل رای به دولت اعتدال در قالب گفتمان اصلاحات در حماسه ۲۴ خرداد ماه بوده است. حرکت هوشیارانه ملت ایران نشان داد که  فرهنگ غنی ایران با این مسلک سر سازگاری ندارد ، تندروی را نمی پسندد، آرام و با نگاهی درست به آینده حوادث را رصد می کند و شعله امید را در دل همواره روشن نگاه می دارد. حال که به فضل الهی و به لطف حضور حماسی مردم در پای صندوق­های رای دولتی قانون­مند و برآمده از خرد جمعی بزرگان، منتخب ملت فهیم ایران شده است زمان آن رسیده که بی­ قانونی­ ها و تصمیمات عجولانه گذشته پایان یافته و تا حد امکان به جبران گذشته بپردازیم که فراخوان حضرت عالی نشان از وقوف شما بر این مطلب دارد.

لذا بر آن شدیم طی نامه­ ای، پاره­ ای از مشکلات و سوء مدیریت­های “علی محمد میرمحمدی میبدی” ریاست دانشگاه یزد را به اطلاع حضرت عالی برسانیم.

دکتر میبدی از همان ابتدای ورود به دانشگاه با دامن زدن به تسویه حساب­های جناحی با فعالین دانشجویی، فضای امنیتی را بر دانشگاه حاکم و اقدام به تعطیلی تشکل­های دانشجویی نمود در بارزترین نمونه، پس از انتخابات سال ۸۸ و حصول اطمینان از ابقای قدرت اقدام به تعطیلی “شورای صنفی دانشجویان” به عنوان آخرین پایگاه دانشجویان نمود. در همان سال در همکاری نزدیک با نهادهای امنیتی با اعمال فشار بر اعضای کمیته انظباطی و بدون ارائه ادله و اسناد محکمه پسند،احکام رنگارنگ انظباطی را نصیب دانشجویان گرداند و حتی عده­ ای را جهت بازجویی به نهادهای امنیتی معرفی نمود. در همین زمان بود که در اقدامی عجولانه مبادرت به تعطیلی فله­ ای نشریات دانشجویی نمود و مدیران مسئول را با انواع برچسب های مختلف تحت فشار قرار داد. سیاست زده­ گی ایشان تا آنجا ادامه یافت که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی ازگزینه­ ها مطرح اصول­گرایان جهت کاندیداتوری در شهر میبد مطرح گردید.

از دیگر اقدامات انحصار طلبانه وی می­ توان به دخالت آشکار در تصمیمات “کمسیون موارد خاص” در مورد فعالین دانشجویی و دخالت در تصمیمات “هیات ممیزی”و”هیات جذب”  و نیز جلوگیری از نمایندگان منتخب مدیران مسئول در “کمیته ناظر بر نشریات” و ا نتصاب افراد مورد نظر در این کمیته اشاره کرد.

جناب آقای دکتر توفیقی آنچه برای شما نوشتیم تنها قطره­ ای بود از دریای ظلمی که در این سالها بر دانشجویان دانشگاه یزد رفت و مواردی همچون تماس با خانواده دانشجویان، محرومیت از خوابگاه، محرومیت از ادامه تحصیل،بازنشستگی برخی از اساتید برجسته،جلوگیری از دسترسی به سیستم گلستان در ایام امتحانات و انتخاب واحد،تهدیدهای لسانی، فشار بر کارمندان اداری و اعضای هیئت علمی، ممانعت از بازدیدهای علمی، حذف امکانات رفاهی دانشکده هنر و معماری، نداشتن برنامه و لجاجت در تصمیم گیری­ ها و… بیشمار و خارج از حوصله است.

دکتر میبدی همواره توسعه فضاهای آموزشی و ساختمان سازی را که با صرف بودجه پژوهشی و آموزشی صورت می­ گرفت از نقاط قوت خود دانسته در حالی که بررسی “برنامه راهبردی توسعه دانشگاه” نشان می­ دهد کلیه ساخت وسازها و تغییر کاربری­ ها خارج از برنامه بوده و مواردی همچون انتقال کتابخانه مرکزی به راهروهای مجتمع علوم پایه و تبدیل ساختمان کتابخانه به خوابگاه، جا به جایی مکرر حوزه ریاست و معاونین و نهایتا تبدیل مجتمع خوابگاهی به حوزه ریاست، تبدیل پارکینگ به سالن امتحانات، تغییرات در مجتمع هنر و معماری و… ناشی از نداشتن برنامه و تصمیمات عجولانه بوده و موجب حیف و میل بودجه عمومی دانشگاه گردیده این­گونه تخلفات اداری و تخلف از بودجه تا جایی ادامه یافت که حساب­های مالی دانشگاه برای مدتی مسدود گرید اما بازهم نزدیکی “میرمحمدی میبدی” وعلی­ الخصوص برادر ایشان(ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد)به حلقه یاران دولت مانع حسابرسی از دانشگاه شد.

جناب آقای دکتر توفیقی اکنون که دولت تدبیروامید با مشی قانون گرایانه عزمی راسخ بر اجرای بی­ چندوچون قانون دارد شاید لازم باشد حکم انفصال از خدمت “میر محمدی میبدی” که در تاریخ ۲۶/۹/۸۶ توسط شعبه ۱۰۷ جزایی استان یزد صادر و در دیوان عدالت اداری شعبه سوم تهران تایید گردید و در آن زمان دخالت مستقیم رئیس جمهور مانع اجرای آن شد را بار دیگر بررسی و اقدام به اجرای آن نمود.

جناب آقای دکتر توفیقی، مسند ریاست بر محیطی علمی و فرهنگی همچون دانشگاه که وظیفه ی تربیت مدیران، اساتید دانشگاه، معلمان، فعالان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آینده ی ایران را بر عهده دارد، جایگاهی مقدس است که نیاز به افرادی با تفکر روشن، متعهد و به دور از تنگ نظری های غیر منصفانه  دارد، لذا خواهشمندیم که صدای غمناک اما همراه با امیدمان را بشنوید و بر ریاست “دکتر میر محمدی میبدی” بر مسند ریاست دانشگاه یزد پایان دهید تا دانجشویان مجالی برای تنفس بیابند.

با تشکر

جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه یزد

منبع: جماران

:::

۱ دیدگاه

  1. دانشجوی دانشگاه یزد :

    سلام
    من دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه یزد هستم
    نمیدونم این نامه رو کیا نوشتن و یا کجا نوشته شده
    ولی واقعا از نویسندگانش تشکر میکنم
    کوتاه بینی دکتر میبدی و و حس دیکتاتوری این مرد واقعا دیگه غیر قابل تحمل شده.
    امیدوارم یه نفر حرف ما دانشجوهای دانشگاه یزد رو گوش کنه.
    یادم میاد وقتی بچه ها واسه غذای سلف اعتراض کرده بودند و یکی از دوستام پیش دکتر میبدی رفت و بهش گفت آقای دکتر بچه ها به این وضعیت اعتراض دارند دکتر در جوابش گفت:من در جنگ با کمله در افتادم،اینا که چندتا دانشجو بیشتر نیستند
    مدیری که فرق بین دانشجوی معترض و دشمن کشورش رو نمیدونه و به هردوتاشون با یک چشم نگاه میکنه واقعا صلاحیت نداره
    و با گذاشتن دوربین مداربسته تو تموم قسمت های دانشگاه و حتی سلف اجازه ی هرگونه حرکت اعتراضی رو از دانشحوها گرفت.
    ساخت و سازهای بی مورد و خراب کردن همون ساخته ها قبل از کامل شدنشون از کارهای عجیب این مرد هست
    به قول دکتر روحانی تو مناظره های قبل از انتخابات:”این سینه پر از درد است”
    امیدوارم یه نفر هم تو این کشور گوش به حرف ما دانشجوها بده.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

76 - = 72