۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۹

وزیر خاتمی به هیچ گورستانی نرفته!

پس از انتشار خبر کسب تابعیت امریکایی و خروج از کشور محمد شریعتمداری - وزیر بازرگانی اصلاحات- در سایت بولتن نیوز و و باز نشرهای گسترده آن دفتر آقای شریعتمداری با ارسال جوابیه ای این خبر را تکذیب کرد. شریعتمداری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است

64957_390«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): پس از انتشار خبر کسب تابعیت امریکایی و خروج از کشور محمد شریعتمداری – وزیر بازرگانی اصلاحات- در سایت بولتن نیوز و و باز نشرهای گسترده آن دفتر آقای شریعتمداری با ارسال جوابیه ای این خبر را تکذیب کرد. شریعتمداری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است.

بولتن نیوز در خبر خود نوشته بود:

پس از خروج پر سر و صدای محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران از کشور و اقامت بحث بر انگیز وی در کاندا این بار محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت هفتم و هشتم سید محمد خاتمی با گرفتن اقامت دائم برای همیشه به آمریکا سفر کرد. این وزیر کم حاشیه دولت اصلاحات که عضو جمعیت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هم است در انتخابات سال ۷۶ از حامیان جدی محمد محمدی ری شهری بود اما پس از پیروزی سید محمد خاتمی توانست به دلیل اشرافش روی مسائل حوزه بازرگانی وارد دولت وی شود.

شریعتمداری که از جمله وزیران فارغ از جناح زدگی دولت سید محمد خاتمی بود پس از روی کار آمدن دولت نهم سیاست سکوت را در پیش گرفت و در انتخابات سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد. سکوت این وزیر دولت اصلاحات البته زمانی شکست که مجبور به تایید و تقدیر از اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها در دولت محمود احمدی نژاد شد.

این گزارش می افزاید شریعتمداری از ماه گذشته مقدمات انتقال خانواده خود از ایران به کشور آمریکا را فراهم کرده و پس از انتقال کامل منزل و اعضای خانواده اش خودش نیز روز گذشته از طریق پرواز لندن برای همیشه عازم آمریکا شد. هنوز معلوم نیست انگیزه وی از مهاجرات دائم به خاک آمریکا چیست اما ارتباط های ایجاد شده با دولت های غربی در زمان وزارت وی یکی از عوامل دریافت ویزا و اقامت دائم آمریکا برای وی بوده است.

گفتنی است اپیدمی خروج مسئولان سابق و فعلی اجرایی و سیاسی کشور به موضوعی مهم تبدیل شده است که مسئولان امر باید هرچه سریع تر با اتخاذ راه کارهایی مناسب برای جلوگیری از آن اقدام کنند و اجازه ندهند هر فردی پس از کار در رده های اول اجرایی کشور به راحتی به کشورهای غربی پناهنده شود.

سایت بولتن نیوز با انتشار این تکذبیه اعلام کرد:

صرفا در راستای انجام رسالت خبری خود اقدام به انتشار این خبر نموده و هیچ گونه غرض ورزی شخصی و یا سیاسی نسبت به انتشار آن نداشته است. بولتن نیوز بدینوسیله از جناب آقای شریعتمداری صمیمانه عذرخواهی نموده و از درگاه خداوند متعال سلامتی و توفیق ایشان را مسئلت دارد.

متن تکذیبیه دفتر آقای شریعتمداری به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مسئولین محترم سایت بولتن نیوز

سلام علیکم

با توجه به مطلب کذب منتشره با کد خبری ۶۱۳۳۵ در روز جاری ( چهارشنبه مورخ ۱۳/۷/۱۳۹۰) در سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، وفق مقررات نسبت به انتشار خبر ذیل الذکر اقدام فرمایید.

متاسفانه در شرایط کنونی رواج دروغ گوئی، آن سایت محترم نیز به جمع دروغ گویان پیوست. آقای محمد شریعتمداری عضو شورای راهبردی روابط خارجی و رئیس کمیسیون اقتصادی آن شورا، امروز در جلسه شورای راهبردی روابط خارجی که به ریاست جناب آقای دکتر سید کمال خرازی و با حضور آقای امیر علی شمخانی، آقای حسین طارمی و آقای ایروانی دبیر شورا تشکیل گردید شرکت نمودند. لذا مسئله خروج ایشان در روز گذشته از طریق لندن یا هر گورستان دیگری به آمریکا و یا هر قبرستان دیگری تکذیب می شود.

ضمناً ایشان دارای اقامت دائم یا موقت و یا تابعیت مضائف از هیچ سرزمینی جز ایران نیستند و افتخار دارند که تا آخر عمر از مواطنین منحصر خاک پاک جمهوری اسلامی ایرانباقی بمانند.

دفتر محمد شریعتمداری

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

82 + = 86