۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ چامسکی:

حمله به سوریه جنایت جنگی است

نوام چامسکی تاکید کرد هر حمله‌ای به سوریه که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شود، جنایت جنگی است.

خبرگزاری فارس: چامسکی: حمله به سوریه «جنایت جنگی» است

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نوام چامسکی، یهودی دگراندیش و استاد زبان‌شناسی دانشگاه هاروارد در مصاحبه با روزنامه هافینگتون‌پست، ابراز داشت: «حمایت بین‌المللی از تصمیم اوباما برای حمله به سوریه به همراه اعتبار دولت آمریکا فروریخته است. دولت آمریکا باز هم به استاندارد همیشگی خود یعنی بهانه جنایت جنگی برای حمله نظامی استفاده می‌کند. این یکی از تهدیدهای آمریکا به‌عنوان پلیس خودخوانده جهان است.»

چامسکی که اخیرا به برای کسب اطلاعات بیشتر از بحران سوریه به منطقه سفر کرده بود، تصریح کرده است که ابتدا باید مذاکره در دستور کار قرار گیرد و اگر مذاکرات با شکست روبرو شد، آنگاه گزینه‌های دیگر قابل قبول خواهند بود.

چامسکی تصریح کرده که با هر حمله‌ای که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شود، مخالف است. به باور وی، حمله به سوریه بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد، «جنایت جنگی» است.

گفتنی است، ایالات متحده در حال بررسی گزینه حمله محدود نظامی به سوریه است. این گزینه پس از آن در دستور واشنگتن قرار گرفت که ادعا شد، دولت سوریه به غیرنظامیان با سلاح شیمیایی حمله کرده است.

در حالی که واشنگتن مدعی است از دست داشتن دولت سوریه در این حملات اطمینان دارد، دولت سوریه قویا این اتهام را رد کرده و از آمادگی خود برای پاسخ به هر تجاوز خارجی خبر داده است.

برخی تحلیل‌گران معتقدند، در صورت تجاوز نظامی به سوریه، اسرائیل می‌تواند هدف اقدامات تلافی‌جویانه محور مقاومت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

31 - 26 =