۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ لاریجانی:

ایران به سرنیزه متکی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به سرنیزه متکی نیست بلکه در دکترین امنیت ملی با هرگونه رفتار تروریستی اعم از تروریسم دولتی و غیره مخالفیم و ما آن را رفتار ناجوانمردانی برای دنیا امروز می‌دانیم.

خبرگزاری فارس: ایران به سرنیزه متکی نیست / دنیا امروز امپراتوری‌سازی را قبول نمی‌کند

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

علی لاریجانی صبح امروز در همایش ملی فناوری‌های نوین دریای در نوشهر اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی یک سرمایه ملی محسوب می‌شود از زمانی که انقلاب رخ داد تحولات زیادی در ارتش انجام شد.

وی تصریح کرد: برخی از کشورها سعی داشتند ارتش را منحل کنند اما امام خمینی(ره) با تیزبینی شگرد دشمنان را از بین برد و از ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی حمایت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با پیروی از اقدامات رهبران صدر اسلام با دو نوع اصلاحات یکی از نظر بینش و پاکیزگی عقیده در ارتش و دیگری تقویت بنیه ارتش از این نیرو حمایت کرد و همین امر موجب شد ارتش ما نیروی قدرتمند و تاثیرگذاری در خاورمیانه شود.

وی با اشاره به قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهان تاکید کرد: ظرفیت ارتش ما فقط به دلیل برگزاری مانورهای مختلف برجسته نشد بلکه ارتش ما در رزم واقعی هشت ساله اقتدار خویش را به خوبی نشان داد.

لاریجانی تاکید کرد: پشتوانه ارتش ما رزم واقعی هشت ساله است که علاوه بر هزینه‌هایی که برای کشور ما داشت نتیجه‌اش داشتن نیروی مسلح قوی و با سرمایه بالا بود.

وی با اشاره به حساسیت بالای فرمانده کل قوا بر تقویت ارتش بیان داشت: فرمانده کل قوا جایگاه نیروی دریای ارتش را جایگاه استرتِژیک دانسته‌اند، اگر کسی تحولات منطقه را مشاهده کند نیروی دریای باید در کشور جایگاه راهبردی داشته باشد.

وی در ادامه به تحولات ایجاد شده در منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران بیداری برزگ کشورهای اسلامی نیز رقم خورد.

لاریجانی تاکید کرد: با بیداری اسلامی، کشورهای بزرگ و سفله‌گان منطقه سعی دارند با دخالت این بیداری را مسدود کنند و انواع تحریم‌ها و جنگ را به ما تحمیل کردند و در داخل به دنبال کودتا و تجزیه طلبی رفتند ولی تلاش‌هایشان ثمری نداشت.

رئیس مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: ایستادگی مردم و غیرت ملی ارتش و نیروهای مسلح و هویت اسلامی که در نیروی مسلح بعد از انقلاب به وجود آمد و تمرکز در فکرهای جهادی باعث خنثی شدن نقشه دشمنان شد.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی وقتی ایستادگی ایران در برابر استعمار را دیدند به این نتیجه رسیدند، می‌توانند در برابر قلدری کشورهای دیگر بایستاند و حقوق‌شان را دریافت کنند و ایران برای سایر کشورهای اسلامی الگو شد.

لاریجانی با اشاره به حرکت اررشمند نیروی مسلح اعم از سپاه و ارتش تاکید کرد: حرکت نیروهای مسلح ظرفیت‌هایی را به وجود آورد که امروز مقداری از این ظرفیت‌ها مبتنی بر تجربه در دفاع مقدس و حرکت سازنده در آینده و مقداری نیز مبتنی بر تکنولوژی است.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی سهم مهمی در آبادنی در کشور دارد که به چند گروه تقسیم شد.

لاریجانی ادامه داد: نیروی انسانی در بخش دفاعی حرف اول را می‌زند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ما گفت: ایران با وجود تحریم به تکنولوژی دست پیدا کرد که نیروهای مسلح ما به مسائل مختلف بر مشکلات فائق آمد و صاحب فن شد.

لاریجانی در ادامه به شرایط ویژه کشور ما در منطقه بیان داشت: شرایط ما اقتضا می‌کند که به نیروی دریایی توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: جایگاه دریای باید حافظ منافع ملی کشور شود و روحیه جهادی در این نیروی تقویت شود چون کشور ما در منطقه شرایط ویژه‌ای را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت امید در این زمنیه گام‌های موثر بردارد و نظر رهبری را محقق کند.

وی خطاب به پرسنل نیروی دریای افزود: نیروی دریایی شیوه تحقق نیروی استراتژیک مدون را به شورای عالی امنیت ملی ارائه دهد.

لاریجانی ادامه داد: نیروی دریایی در نگارش متن آن مسئله دکترین امنیت ملی کشور را مدنظر قرار دهد و تدوین آن مسئله دفاع از کشور را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی متنی که به امنیت ملی ارائه می‌دهد در بخش نظامی بحث دفاع از همه منافع ملی کشور را مد نظر قرار دهد و در دکترین ما بحث تهاجم مطرح نباشد زیرا ما نگاهی به دیگر کشورها نداریم و به دنبال امپراتوری سازی نیستیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دنیا امروز نوعی بیداری پیدا کرد که مسلک امپراتوری‌سازی را قبول نمی‌کند بلکه به این امر اعتقاد دارد که بر اساس سرنوشتی که خودشان مشخص می‌کنند زندگی خودشان را بسازند.

لاریجانی ادامه داد: ایران به سرنیزه متکی نیست بلکه در دکترین امنیت ملی با هرگونه رفتار تروریستی اعم از ترورسیم دولتی و غیره مخالفیم و ما آن را رفتار ناجوانمردانی برای دنیا امروز می‌دانیم.

لاریجانی در پایان گفت: در سیاست‌های کلی نظام اهمیت تکنولوژی جدید متناسب با چشم‌انداز نظام است و در دکترین امنیت ملی بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 1 =