۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

هدفمندی تا پایان سال تغییر نمی‌کند

وی درباره پرداخت یارانه ها و تصمیمات جدید دولت در این خصوص اظهار کرد: ما در مرحله اول هدفمندی یارانه ها که هفت ماه دیگر از آن باقی مانده است هیچ تعرضی به اعداد فعلی نخواهیم کرد اما برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موضوع بازبینی و آسیب شناسی خواهد شد که قانون چه می گفت و ما چه کرده ایم.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از دیگر مصوبه های دولت تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه شرکت ملی نفت بود ، با توجه به اقتصاد مقاومتی لازم است دستگاههایی که منابع بودجه را تامین می کنند از جایگاه مستحکمی برخوردار باشند که در این راستا افزایش ممتازی برای سرمایه و جایگاه شرکت ملی نفت صورت گرفت.

وی با اشاره به انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه امروز دولت افزود: رئیس کل بیمه مرکزی به پیشنهاد وزیر اقتصاد به هیات دولت معرفی می شود و توسط هیات وزیران انتخاب می گردد که در این راستا آقای امین با توجه به برنامه ها و سوابق اجرایی به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی انتخاب شد.

نوبخت درباره دلایل ارسال اصلاحیه بودجه ۹۲ به مجلس، گفت: با توجه به اینکه منابع پیش بینی شده در بودجه ۹۲ قابل تحقق نیست و شرایط اقتصادی هم این را نشان می دهد اگر مبنای ما در بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومان باشد همه دستگاههای اجرایی در راستای آن ایجاد تعهد می کنند که این موضوع تجربه تکراری استقراض از بانک مرکزی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حرکت در راستای بودجه سال ۹۲ منجر به کاهش ارزش پایه پولی و افزایش تورم می شود، تصریح کرد: این تورم ۴۴ درصدی فعلی که از کرات دیگر به وجود نیامده است ضمن اینکه ما تعهد کرده ایم تورم را کاهش دهیم لذا باید درهای ورودی عوامل تورم را ببندیم.

نوبخت ادامه داد: در اصلاحیه بودجه سال ۹۲ منابع جاری از ۲۱۰ هزار میلیارد به ۱۵۰ هزار میلیارد که از منابع مطمئن تشکیل می شود تقلیل داده شده است. از طرفی اگر درآمدهای دولت کاهش یابد حقوق کارمندان کم نمی شود بلکه از بودجه مربوط به طرح های عمرانی کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاحیه بودجه سال ۹۲ که به مجلس تقدیم شد شفاف ، واقع بینانه و قابل دفاع است و شرایط بخش خصوصی هم در آن لحاظ شده است، گفت: همکاران ما در هیات وزیران متعهد شده اند که منافع ملی را در نظر بگیرند نه اینکه به منافع بخشی نظر داشته باشند، ضمن اینکه در هیات دولت به اتفاق آراء کاهش سقف منابع بودجه به تصویب رسید.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه کار کارشناسی قوی روی بحث اصلاح بودجه در دولت صورت گرفته است، یادآور شد: نمایندگان خیرخواه مردم و ملت هستند اینکه آنها به فوریت این اصلاحیه رای ندادند بر اساس برنامه ریزی قبلی و اعلام آن به دولت بود، از طرفی تعطیلات مجلس که طی آن نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود رسیدگی می کنند هم در پیش بود.

نوبخت در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انتخاب معاونت های باقی مانده رئیس جمهور نظیر بنیاد شهید، محیط زیست و … گفت: تاکنون تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشده و فردی انتخاب نشده است.

وی درباره پرداخت یارانه ها و تصمیمات جدید دولت در این خصوص اظهار کرد: ما در مرحله اول هدفمندی یارانه ها که هفت ماه دیگر از آن باقی مانده است هیچ تعرضی به اعداد فعلی نخواهیم کرد اما برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موضوع بازبینی و آسیب شناسی خواهد شد که قانون چه می گفت و ما چه کرده ایم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: بعد از این موضوع به درستی تصمیم خواهیم گرفت که برای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها چه کنیم. در این راستا و در جهت بهتر پیش رفتن کارها از مردم و مسئولان نیز کمک خواهیم گرفت.

نوبخت گفت: از بچه ای که داخل گهواره است تا انسان های شریفی که داخل آسایشگاهها به سر می برند باید از یارانه ها منتفع شوند و لذا اگر تصمیم درستی در این خصوص گرفته نشود مردم دچار مشکل خواهند شد چرا که اکنون ما حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در سال و ۳٫۵ میلیارد تومان در ماه پول توزیع می کنیم سئوال اینجاست که آیا همه جامعه باید از این پول برخوردار شوند و به آن نیاز دارند.

وی در خصوص پرداخت ماهیانه یارانه ها نیز تاکید کرد که پرداخت یارانه ها به مردم بعد از این حتی یک روز هم به تاخیر نخواهد افتاد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی درباره تصمیم گیری برای حضور شهردار تهران در جلسه دولت خاطر نشان کرد: هنوز در این خصوص از سوی هیات تصمیم گیری نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 1