۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

کره از فهرست کالا‌های اساسی حذف شد

دبیر انجمن صنایع لبنی از حذف کره از فهرست کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه کره باید با ارز ۲۴۷۷ تومان ترخیص شود، قیمت کره نیز به دوبرابر افزایش یافته است.

رضا باکریمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رضا باکری، در مورد دلیل افزایش دو برابری قیمت کرده اظهار داشت: با توجه به اینکه کره از فهرست کالا‌های اساسی خارج شده بر همین اساس نرخ ارز ترخیص کره وارداتی از ۱۲۲۶ تومان به ۲۴۷۷ تومان بر اساس بودجه سال ۹۲ افزایش یافت. بر این اساس کره با ارز مصوب قانون بودجه از این پس وارد می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی کره از فهرست کالاهای اساسی خارج شده است، گفت: از سه هفته گذشته این مصوبه ابلاغ شده و کارخانه‌ها نیز از روز شنبه با ارز ۲۴۷۷ تومان اقدام به ترخیص محموله‌های کره کردند. بر این اساس محموله‌های کره که در جعبه‌های ۲۵ کیلیویی وارد می‌شود بدون اینکه چیزی به آن اضافه شود به بسته‌های ۱۰۰ و ۵۰ گرمی تبدیل شده و بر هیمن اساس قیمت آن با توجه به دوبرابر شدن ارز، ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد:‌شیر خشک و گوشت قرمز نیز از فهرست کالاهای اساسی خارج شدند ولی در حال حاضر با توجه به اینکه موجودی شیر خشک با قیمت ارز ۱۲۲۶ تومان در انبار‌ها وجود دارد، هنوز شیر خشک با ارز۲۴۷۷ تومان وارد نشده است و زمانی که اقدام به واردات با ارز مصوب بودجه سال ۹۲ شود قیمت این محصول نیز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: شیر خشک دو درصدبرای تأمین ماده خشک محصولات استفاده می‌شود و علاوه بر این نیز در شیرینی، شکلات، سوسیس و کالباس نیز به کار برده می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

43 - 36 =