۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

جزییات حادثه دلخراش اتوبان قم

رییس پلیس راه قم ازمرگ ۴۴ تن و زخمی‌شدن ۳۹ تن دیگر در برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۳۰ محور قم به تهران خبرداد و گفت: علت اصلی بروز این حادثه نقص فنی (ترکیدگی لاستیک) و نقص در سیستم سوخت و برق اتوبوس تعیین شد.

isna (13 of 19)-1.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد درباره برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۳۰ محور قم به تهران و مرگ ۴۴ تن و زخمی‌شدن ۳۹ تن، گفت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا از سمت اصفهان به تهران در حال حرکت بود که به علت ترکیدگی لاستیک با یک دستگاه خودروی سواری برخورد و پس از عبور از گاردریل و منحرف‌شدن به مسیر مقابل با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مسیر تهران به یزد در حال حرکت بود، برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه هر دو اتوبوس پس از برخورد با یکدیگر دچار حریق می‌شوند، گفت: علت اصلی بروز این حادثه نقص فنی (ترکیدگی لاستیک) و نقص در سیستم سوخت و برق اتوبوس تعیین شد که این دو علت در میزان خسارات نقش عمده‌ای را ایفا کرد.

اورژانس شمار مصدومان را ۴۴ تن اعلام کرد

دکتر محمدی تقی طالبیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در تشریح جزئیات امدادرسانی به مصدومان برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا با یکدیگر که در کیلومتر ۲۸ اتوبان تهران به قم رخ داد گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله ۱۱ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ از پایگاه عوارضی به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه اولین آمبولانس پنج دقیقه بعد از اعلام ماموریت و در ساعت ۲۲:۵۶ در محل حادثه حاضر شد گفت: ۴۴ تن از مصدومان این حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های شهید بهشتی، علی بن ابیطالب و نکویی انتقال داده شدند.

به گفته طالبیان سه تن از این مصدومان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

همچنین اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم نیز با بیان اینکه پس از اعلام وقوع حادثه تمامی دستگاه‌های امدادرسانی همچون اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و … به محل حادثه اعزام شدند، گفت: حال سه تن از این مصدومان وخیم اعلام شده است.

محمود مظفر درباره برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس به ایسنا گفت: در ساعت ۲۲:۵۵ شب‌گذشته گزارش برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم از طریق نیروی انتظامی به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ اعلام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله پنج تیم رهاسازی به منطقه اعزام شد، گفت: این حادثه در کیلومتر ۳۰ محور قم به تهران رخ داد.

مظفر با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند، گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از ۴۰ تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۶ تن مجروح شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: به نظر می‌رسد که به دلیل ترکیدگی لاستیک اتوبوس کاشان و انحراف آن و همچنین آتش‌سوزی دو اتوبوس این حادثه دردناک رخ داده است.

سازمان پزشکی قانونی درباره این حادثه اعلام‌کرد: بر اثر انحراف یک دستگاه اتوبوس اصفهان – تهران در ساعت ۱۱:۳۰ دیشب، در محدوده پاسگاه کوشک نصرت اتوبان قم و برخورد با یک اتوبوس تهران یزد و یک تاکسی، ۴۳ تن در صحنه آتش‌سوزی ناشی از تصادف جان باختند.

براین اساس، همگی جان باختگان در صحنه تصادف در بیمارستان شهید بهشتی و آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی استان قم تا ساعتی دیگر خاتمه می‌یابد.

دکتر صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی قم درباره شناسایی اجساد منتقل شده به شهر قم اظهارکرد: به علت شدت سانحه تصادف و سوختگی‌ها، هنوز هویت هیچ یک از اجساد مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

56 + = 65