۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹ پدر شهید احمدی روشن:

همسر شهید مردانه کمک حال مصطفی بود

پدر شهید احمدی روشن گفت: اگر به تاریخ ایران و دنیا نگاه کنید پشت سر هر مرد موفق یک زن ایستاده است که این امر درباره پسرم مصطفی نیز صدق می‌کند و همسر شهید مردانه همیار و کمک حال مصطفی بود.

شهید احمدی روشنمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ابراهیم کارخانه در آئین پایانی سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان اظهار کرد: قلب نوجوانان پاک بوده و فضای ملکوتی در قلب جوانان حاکم است و باید این نهال‌های نهفته در فطرت پاک جوانان را با ایجاد زمینه‌ای مناسب به درختانی تنومند تبدیل کرد.

وی افزود: برای شناخت هر کشور باید به کودکان، نوجوانان و جوانان آن کشور نگاه کرد، دشمن نیز به همین نگاه می‌کند تا بفهمد کودکان ما در چه هوایی تنفس می‌کنند.

کارخانه فرهنگ را همانند هوا برای تنفس برشمرد و گفت: اگر فرهنگ پاک باشد می‌تواند جامعه را به سمت تعالی سوق دهد، چرا که فرهنگ از جنس روح است، فرهنگ مایه حیات ارزش‌های الهی در جامعه بوده و همه مسائل ریشه در فرهنگ دارد، چنانچه فرهنگ یک جامعه اصلاح شود آن جامعه اصلاح می‌شود.

وی افزود: اگر در همه زمینه‌ها موفقیت کسب شود ولی در فرهنگ موفق نشویم دشمن پیروز شده است، بنابراین نباید نقش حیاتی فرهنگ در رسیدن جامعه به تعالی را فراموش کرد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت علم و ایمان را از واژه‌هایی برشمرد که بار‌ها در قرآن از آن یاد شده است و اظهار کرد: واژه علم و ایمان هر یک به تعداد ۸۱۱ بار در قرآن آمده است و نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم انسانی قرآنی باشیم باید سعی و تلاش کینم و همانطور که به سلاح ایمان مجهیز می‌شویم در راه کسب علم نیز کوشش کنیم.

کارخانه به شهدای هسته‌ای اشاره کرد و گفت: شهدای هسته‌ای افرادی هستند که علاوه بر ایمان، ستون علم را هم محکم کرده‌اند و دشمن هر جا خود را در خطر دیده و احساس می‌کند ایران اسلامی به پیشرفت و توسعه یافته است دست به حرکات غیر عادی می‌زند.

وی با بیان اینکه مستکبران و حکام آنان با فرهنگ شهادت فاصله دارند افزود: باتوجه به اینکه سرعت رشد هسته‌ای کشور زیاد است و دشمن نمی‌تواند این مسائل را ببیند دست به ترور زد و نتیجه آن شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی است که شهید مصطفی احمدی روشن نمونه‌ای از این شهدا است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دشمن در سوریه نیز موفق نشده است و مردم سوریه در آماج توطئه‌های استکبار قرار دارد و با این وجود به سمت آزادی و موفقیت پیش می‌روند که دشمن در این بخش نیز شکست خورده است و می‌خواهد حمله نظامی انجام دهد که این روش‌ها هم کار به جایی نمی‌برد.

پدر شهید احمدی روشن نیز در این آئین اظهار کرد: اگر به تاریخ ایران و دنیا نگاه کنید پشت سر هر مرد موفق یک زن ایستاده است که این امر درباره پسرم مصطفی نیز صدق می‌کند و همسر شهید مردانه همیار و کمک حال مصطفی بود.

وی افزود: خدا مردم ایران را دوست دارد که موقعیت شهادت را برای آن‌ها به وجود می‌آورد، چنین موقعیتی برای دشمنان و مستکبران امکان‌پذیر نیست و حکام آن‌ها فقط به فکر منافع خود هستند و مردمان خود را از چنین فرهنگی دوره نگه داشته‌اند، ما باید شکرگذار خدا باشیم که موقعیت شهادت در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 29 = 31