۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

دولت به‌دنبال قانونی کردن فیسبوک است

سخنگوی وزارت خارجه با جعلی و ساختگی خواندن صفحات فیسبوک منتسب به دکتر روحانی و دکتر الهام امین‌زاده تاکید کرد که دولت در صدد برخواهد آمد تا با تدوین و تهیه سازوکارهای حقوقی، امکان استفاده قانونی از این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای عموم مردم ایران مقدور و میسر شود.

02-54.JPGمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در صفحه فیسبوک خود نوشت: «خوشحالم از این که باز هم فرصتی دست داد تا در خدمت شما باشم. به علت مشغله شدید کاری، چند روزی را از این صفحه به دور بودم که گویا در همین چند روز اتفاقات زیادی در دنیای مجازی رخ داده است. به چند نکته خلاصه‌وار اشاره می‌کنم:

یک- متاسفانه مجبور شدم بر خلاف عهدی که با شما بسته بودم تعداد زیادی از نظرات و کامنت‌ها را حذف کنم چرا که دربردارنده معانی و مضامین توهین‌آمیز و تخریبگرانه‌ای بودند.

دو- عده‌ای با اقدامات شیطنت آمیز خود سعی کرده بودند این صفحه را جعلی دانسته و یا به خود منتسب کنند که صحت این ادعاها قویا تکذیب می‌شود. در عین حال لازم می‌دانم توضیح دهم که دیگر صفحات فیسبوک تایید نشده منسوب به هیات دولت از جمله صفحه مربوط به ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی و هم‌چنین صفحه مربوط به سرکار خانم دکتر الهام امین‌زاده جعلی و ساختگی هستند.

سه- برخی از دوستان سعی کرده بودند این حقیر را به دلیل استفاده از تمثال مبارک مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مورد سرزنش قرار دهند که درک و فهم منطق آن‌ها برایم بسیار دشو…ار و پیچیده بود.

چهار- برخی از کاربرد جی‌میل برای مکاتبات ابراز نگرانی کرده بودند که مایلم به عرض برسانم که با استفاده از یک روش دو مرحله‌ای (تایید و راستی آزمایی توسط پیام کوتاه به تلفن همراه) می‌توان جی‌میل امنی داشت. بنابراین نشانی جی‌میل شخصی اینجانب کماکان به قوت خود باقی است: foreignministryofiran@gmail.com

پنج- به تازگی شروع به خواندن ای‌میل‌های ارسالی شما کرده و توانستم به برخی از آن‌ها پاسخ‌های کوتاهی بدهم.

شش- با وجود سنگ انداز‌ی‌هایی که توسط برخی از دوستان افراطی نسبت به رویکرد مردم محورانه دولت تدبیر و امید در استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد این دولت در استمرار این رویکرد و روش مصمم بوده و حتی در صدد برخواهد آمد تا با تدوین و تهیه سازوکارهای حقوقی، امکان استفاده قانونی از این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای عموم مردم شریف ایران نیز مقدور و میسر شود.

هفت- از ابتدای این راه دولت “تدبیر و امید” بر مشی اعتدال و میانه‌روی تاکید فراوانی داشته است و از همه دوستان و هموطنان عزیزم تقاضای عاجزانه دارم تا از مسیر اعتدال خارج نشوند. دولت در تصمیم خود برای استفاده از پتانسیل و ظرفیت تمام ایرانیان داخل و خارج مصمم است و اقدامات مبتنی بر افراط و تفریط صرفا می‌تواند این حرکت دارای پشتوانه و حمایت مردمی را مقداری کند کند. هم‌چنان منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستم چرا که به‌طور مرتب و در قالب گزارش هفتگی، خلاصه و چکیده‌ای از این نظرات و انتقادات و پیشنهادات دریافت شده را در دیدار با مقام عالی وزارت مطرح خواهم کرد.

هشت- از روزهای آینده فعالیت بیش‌تری در این صفحه خواهم داشت و از این که نظرات و انتقادات سازنده خود را با این خدمتگذار! خود (به‌علت اشکال تایپی این عبارت که در نوشته قبلی داشتم مورد مواخذه بسیاری از دوستان قرار گرفتم ولی از آن‌جایی که پست‌هایی که در این صفحه گذاشته می‌شوند قابل اصلاح نیستند نتوانستم عبارت خدمتگزار را تصحیح نمایم!) در میان می‌گذارید نهایت سپاس و قدردانی را دارم.

خدمتگذار شما مرضیه افخم»

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

23 - = 13