۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

داستان ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلاری بابک زنجانی در حال رونمایی است

بابک زنجانی اولین بار در ماجرای مرتضوی به میانه صحنه سیاست ایران پرت شد. بعدا وی هم در تلویزیون ایران برنامه داشت و هم در بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد. هم سراغ باشگاه راه آهن رفته و هم باشگاه پرسپولیس، هم در زمان دولت قبل ماجراهای هنگفت ارز نفتی داشت و هم در زمان دولت یازدهم.

(13).JPGمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): بابک زنجانی احتمالا اولین بار در ماجرای نواری که احمدی‌نژاد در روز استیضاح شیخ‌الاسلامی در مجلس نشان داد به میانه صحنه سیاسی ایران پرت شد.

وی بعدا در این باره گفت: « با آقای مرتضوی دو – سه بار جلسه داشتیم. در جلسه اول قرار شد در ازای واریز مبالغی ۱۱۷ شرکت تامین اجتماعی را بخریم. این ماجرا برخورد کرد به ماجرای فیلمبرداری دیدار من با فاضل لاریجانی. بنده با فاضل لاریجانی پنج دقیقه هم بیشتر صحبت نکردم! آقای مرتضوی یک روز به من زنگ زد و گفت که به تامین اجتماعی بیایم. او من را در اتاقی نگه داشت و گفت آقای لاریجانی در اتاق بغلی است و با شما کار دارد. گفتم چه کار دارد؟ گفت می‌خواهد با شما آشنا شود، شاید بتواند در هیات مدیره این شرکت‌ها به شما کمک کند. ما نمی‌دانستیم در آنجا دوربین کار گذاشته‌اند! من که وارد اتاق لاریجانی شدم مرتضوی رفت بیرون. من که نشستم آقای لاریجانی دو سه کارت به من داد و گفت اگر یک موقع در مشاوره شرکت‌ها کمک خواستید مجموعه من می‌تواند به شما کمک کند. همین! بیشتر از این هم نشد، تشکر کردم و گفتم اگر این شرکت‌ها را گرفتیم به شما هم زنگ می‌زنیم. بعد ناگهان آقای مرتضوی داخل اتاق شد و گفت چی شد؟ انجام شد؟ ان‌شاءالله که کارتان به هم وصل شده است و ما هم از یکدیگر خداحافظی کردیم و فردای آن روز فیلم این ماجرا در مجلس پخش شد و مانند بمب ترکید. »

بعد از آن روز، بابک زنجانی طرف مصاحبه بی‌بی‌سی قرار گرفت و فعالیت‌های اقتصادی خود را شرح داد. شرکت‌های وابسته به وی در صدا و سیمای ایران دست به تلیغ گسترده زده و حتی امکان اسپانسری مسابقات تلویزیونی با موضوع آشپزی را کسب کرده‌اند و هواپیمایی وابسته به وی در تبلیغاتی با زمان زیاد به توضیح مسیرهای پروازی خود پرداخت. حتی در صحنه ورزش نیز، زنجانی علاوه بر ارتباط با باشگاه فوتبال راه‌آهن، احتمالا سعی در کسب موقعیت در باشگاه پرسپولیس نیز بود.

بعد از این، احتمالا باز هم زنجانی بود که در هنگامه رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم مورد حمله میرکاظمی وزیر سابق نفت و رئیس فعلی کمیسیون انرژی قرار گرفت.

در آخرین پرده از پررنگ‌تر شدن حضور زنجانی در رسانه‌ها، امروز سخنان زنگنه وزیر نفت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته که گفته است: بابک زنجانی ۲ میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده؛ وی گفته پول به حسابم واریز شده اما از جانب آمریکایی ها این حساب بلوکه شده است. وی تاکید کرده پیگیری دریافت پولهایی که به خزانه واریز نشده جزو اولویت های اصلی وی در وزارت نفت است. وی ادامه داده است که بابک زنجانی بیش از ۲ میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است.

در همین راستا است که دفتر وی در اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها گفته است: در خصوص اظهارات وزیر محترم نفت درباره پرونده بابک زنجانی مبنی بر عدم بازگشت وجه نفت، بابک زنجانی اعلام کرد: بنده با جناب آقای وزیر نفت جلسه‌ای نداشته و ندارم. ایشان در ادامه اظهار داشتند: شرکت فروشنده نفت در خارج از کشور، محموله نفت را فروخته و مبلغ آن در حسابی که معرفی شده بود در تاریخ معین واریز گردیده و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. کل مبلغ فروش ۱۹۰۰میلیون یورو بوده که ۷۰۰ میلیون یورو آن را دریافت نموده‌اند و مابقی هم در حساب آن شرکت موجود است. این مبلغ توسط اتحادیه اروپا و آمریکا بلوکه نشده، علت عدم انتقال آن به حساب‌های خزانه کشور، تحریم بودن حسابهای معرفی شده است و هیچ بانکی آمادگی دریافت مبلغ را ندارد و این موضوع به بنده مربوط نمی‌شود و اینجانب تعهدی جهت واریز مبلغ به خزانه نداشته‌ام و مبلغ مذکور می‌بایست طبق دستور فروشنده نفت به حساب معرفی شده واریز می‌گردید که در زمان مقرر این امر بدون هیچگونه تاخیری صورت پذیرفته است.

روزهای آینده احتمالا شاهد روشن‌تر شدن مسائلی است که دو وزیر پیشین و فعلی نفت در مورد زنجانی مطرح کرده‌اند. فردی که نام وی با اعداد بزرگ دلاری گره خورده است.

منبع: تابناک

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 55 = 65