۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

کمیته ویژه مجلس برای بدهی بابک زنجانی

عضو کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل یک کمیته ویژه بررسی بدهی ۲میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد.

بابک زنجانیمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حجت‌الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام وزیر نفت مبنی بر اینکه بابک زنجانی دو میلیارد دلار پول نفت را هنوز به کشور بازنگردانده است، آیا این موضوع در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بررسی این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار کمیسیون بوده و به صورت محرمانه پیگیری شده است.

وی ادامه داد: جلساتی متعددی هم در این خصوص برگزار شده است و انشاءالله در آینده نزدیک نتیجه مطلوبی هم خواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی این موضوع در مراحل پایانی قرار دارد، تاکید کرد: تحقیقات و جلسات متعددی در کمیسیون انرژی پیرامون این پرونده برگزار شده و کمیته خاصی هم برای پیگیری این موضوع تشکیل شده و کمیسیون پس پایان بررسی‌ها، نتیجه را اعلام می‌کند.

وی درباره احتمال ارائه گزارشی در این باره به قوه قضائیه یا صحن علنی مجلس نیز گفت که هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: این مورد نیز در گذشته مطرح شده بود و کمیسیون انرژی مجلس به صورت مرتب و منظم موضوع را پیگیری می‌کند و نتیجه قطعی که حاصل شد، منعکس می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا حساب آقای زنجانی بلوکه شده و آیا اظهارات وی در این باره درست است یا خیر؟ تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که آقای زنجانی راست یا دروغ می‌گوید چرا که کمیته تحقیق در این باره تشکیل شده و این موضوع را در دست بررسی است، پس از اینکه کمیته کار کارشناسی تحقیقات خود را به اتمام رساند و نتیجه نهایی اعلام شد، آن زمان می‌توان گفت موضوع چه بوده و چه کسی راست و چه کسی دروغ می‌گوید. اما در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظری پیرامون این موضوع انجام داد.

وی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون انرژی و نماینده این کمیسیون در اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی این موضوع، کمیسیون انرژی است از مدت‌ها پیش در کمیسیون مطرح و بررسی شد و نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده و در حال بررسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه کمیسیون‌ وقتی موضوعی خاص پیش می‌آید، تعدادی را برای بررسی و تحقیق، تعیین می‌کند تا مسئله را بررسی و نتیجه را اعلام کنند، گفت: معمولا پس از اینکه گزارشی کمیسیون اصلی خوانده می‌شود، اگر نیاز باشد به صحن علنی و کمیسیون اصل ۹۰ ارسال می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت روز گذشته در حاشیه خستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طی سخنانی گفته بود: بابک زنجانی ۲ میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده؛ وی گفته پول به حسابم واریز شده اما از جانب آمریکایی‌ها این حساب بلوکه شده است.

وزیر نفت تاکید کرده بود: پیگیری دریافت پول‌هایی که به خزانه واریز نشده، جزو اولویت های اصلی وی در وزارت نفت است و بابک زنجانی بیش از ۲ میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

41 - 31 =