۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

راهکار زنگنه برای کاهش مصرف بنزین

از ابتدای امسال مصرف بنزین افزایش چشمگیری داشته، بر همین اساس وزیر نفت راهکار خود را برای بیمه کردن کشور از مشکلات تامین بنزین و کاهش مصرف این فرآورده اعلام کرد.

36.2.84.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه توسعه گازرسانی به جایگاه های سی.ان.جی از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام کرد: چنانچه ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر نیز مصرف سی.ان.جی را بالا ببریم، صرفه جویی خوبی در مصرف بنزین خواهیم داشت و کشور بیمه خواهد شد.

در حال حاضر با وجود بیش از دو هزار جایگاه عرضه کننده گاز طبیعی، مصرف سی.ان.جی در کشور حدود ۱۹ میلیون متر مکعب در روز است.

متوسط مصرف بنزین در روزهای اخیر به ۷۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و طبق پیش بینی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روزهای پایانی تابستان این رقم بازهم افزایش خواهد یافت.

در حالی متوسط مصرف بنزین در روزهای اخیر به حدود ۷۵ میلیون لیتر در روز رسیده است که متوسط تولید روزانه بنزین در کشور با مواد افزاینده به آن حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز است.

افزایش چشمگیر مصرف بنزین در حالی است که یکی از مدیران شرکت ملی پخش فرآوره های نفتی ایران به ایسنا اعلام کرد: وضعیت ذخایر بنزین باتوجه به مصرف بالای این فرآورده در روزهای اخیر مناسب نیست.

البته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تامین کافی بنزین تابستانی خبر داد و تاکید کرد: با وجود رشد ٧,۴ درصدی مصرف بنزین از ابتدای امسال تا نیمه شهریور، این فرآورده به میزان کافی در سراسر کشور توزیع شده است.

به گفته مصطفی کشکولی از ابتدای امسال تا نیمه شهریور روزانه به طور متوسط ۶٨ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که از رشد ٧,۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

وی همچنین میانگین مصرف روزانه بنزین در نیمه نخست شهریور امسال را ٧۵ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان تعطیلات تابستانی، پیش بینی می شود مصرف بنزین باز هم افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

4 + 4 =