۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

وزارت علوم موافق سهمیه‌بندی جنسیتی نیست

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این وزارتخانه کارگروهی برای رسیدگی به شکایت اعضای هیات علمی که بدون تمایل بازنشسته شده‌اند و یا دانشجویان محروم از تحصیل ایجاد شده است، گفت: همانطور که اشاره کردید کارگروهی در وزارت علوم برای رسیدگی به شکایت اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان محروم از تحصیل ایجاد شده است.

Amir Pourmand-22-40.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دکتر جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهارکرد: این شکایت‌ها به صورت مستمر دریافت می‌شود و در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد، در نهایت این کارگروه نتایج حاصل شده را اعلام خواهد کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد جابجایی‌ها و عزل و نصب‌ها در وزارت علوم، گفت: این جابجایی‌ها و عزل و نصب‌ها در حد ضرورت و در حداقل صورت می‌گیرد.

 

سرپرست وزارت علوم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها معرفی شود، اظهارکرد: این موضوعی است که باید رییس جمهور در مورد آن تصمیم‌گیری کند، البته فکر نمی‌کنم این موضوع قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام شود.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال که آیا رییس جمهور در مراسمی به مناسبت بازگشایی دانشگاه حضور پیدا خواهند کرد یا خیر، گفت: هنوز این موضوع نهایی نشده و ما داریم مقدمات این کار را فراهم می‌کنیم که رییس جمهور در مراسمی به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها شرکت کند.

 

 

وزارت علوم با سهمیه‌بندی جنسیتی موافق نیست

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در دو سال اخیر دانشجویان دختر در هنگام انتخاب رشته با محدودیت‌هایی روبرور بودند و اجازه نداشتند و حتی بعضا نمی‌توانستند به علت محدودیت‌های ایجاد شده علی‌رغم سطح علمی بالایی که داشتند برخی از رشته‌های تحصیلی را انتخاب کنند و در حال حاضر برخی از این دانشجویان در حال تهیه شکوائیه به دیوان عدالت اداری در این ارتباط هستند، آیا وزارت علوم از این دانشجویان حمایت خواهد کرد، گفت: وزارت علوم چندان با سهمیه‌بندی جنسیتی موافق نیست و این دانشجویان می‌توانند مطالب خود را منعکس کنند و ما نیز به سهم خود پیگیری می‌کنیم تا حقی ضایع نشود.

 

سرپرست وزات علوم در پاسخ به این سوال که با توجه عدم موافقت وزارت علوم با سهمیه‌بندی جنسیتی این امکان وجود دارد که در سال آینده ما شاهد چنین محدودیتی برای دختران در انتخاب رشته نباشیم، گفت:همانطور که اشاره کردم وزارت علوم با سهمیه‌بندی جنسیتی موافق نیست و موضوع اشاره شده در دست بررسی است و ان‌شاءالله گشایشی ایجاد می‌شود.

 

 

نظراتم در مورد مرزبندیم با فتنه بعدا اعلام می‌کنم

 

توفیقی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما به تعدادی از نمایندگان گفته‌اید که قصد دارید به صراحت در مورد مرزبندی‌تان با فتنه صحبت کنید و از آن اعلام برائت کنید، گفت: من تاکنون در این ارتباط مصاحبه‌ای یا اعلام نظری در این رابطه نکرده‌ام و ان‌شاءالله پاسخم به بعد از معرفی به مجلس شورای اسلامی و توضیح به نمایندگان مجلس موکول می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که نظر شخصی شما در این ارتباط چیست، گفت: ان‌شاءالله در مجلس نظرم را عنوان می‌کنم.

 

توفیقی همچنین در پاسخ به این سوال که پس معرفی‌ شما به مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قطعی شده است، گفت: تصمیم‌گیری در این ارتباط به عهده رییس جمهور است البته در حال حاضر تصمیم بر این مبناست، ولی همانطور که اشاره کردم تصمیم‌گیری نهایی را رییس جمهور انجام می‌دهم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 5