۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳

آخرین اخبار از مراحل تخلیه پادگان اشرف

فرآیند تخلیه منافقین از صبح چهارشنبه هفته گذشته با ورود خودروهای پلیس و ارتش عراق آغاز و به اصرار اعضای منافقین برای جلوگیری از تصویربرداری احتمالی خبرنگاران تا ساعات پایانی شب به طول انجامید.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

۴۲ عضو باقیمانده گروهک منافقین که پس از درگیری ۱۰ شهریور ماه و کشته شدن ۵۲ عضو این سازمان تصمیم به ترک پادگان اشرف گرفته بودند شامگاه چهارشنبه ۲۰ شهریور با نظارت پلیس و ارتش عراق و هم چنین ناظران سازمان ملل متحد این پادگان جهنمی را برای همیشه تخلیه کردند.

یک شاهد عینی در حاشیه پادگان اشرف در گفتگو با خبرنگار مهر به جزئیات دقیقی از ورود نیروهای نظامی و پلیس عراق به این پادگان در روز چهارشنبه و هم چنین نحوه خروج اعضای باقیمانده اشاره کرد. این گزارش که بر اساس ساعت های دقیق ورود و خروج به پادگان تنظیم شده عینا به نقل از این شاهد عینی در ادامه می‌آید:

۵:۳۰ بامداد: فرمانده پلیس شهر خالص استان دیالی به همراه تعدادی از نیروهای ارتش عراق اعزامی از بغداد وارد اشرف شدند.

۶ صبح: نیروهای نظامی ثبات عراق(یگان ویژه) با ۱۴ خودرو وارد پادگان اشرف شدند.

۷ صبح: ۴ خودروی ناظران سازمان ملل متحد همراه با اسکورت پلیس بغداد برای نظارت بر روند انتقال اعضای منافقین به کمپ لیبرتی در حاشیه شهر بغداد، وارد پادگان شدند.

۱۲:۲۰ ظهر: ۳ دستگاه اتوبوس به همراه ۴ دستگاه از خودروهای نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که اسکورت نظامی پلیس بغداد آن ها را همراهی می کرد، به گروه قبلی ملحق شدند.

تا این لحظه تعدادی کامیونت و تریلر برای حمل بار و اثاثیه ساکنان اردوگاه اشرف به تدریج وارد این پادگان شده و با اجازه و هماهنگی ناظران سازمان ملل تلاش داشتند تا با بار زدن اسباب و اثاثیه ساکنین روند انتقال این افراد را سریع تر کنند که این موضوع با مخالفت و وقت کشی منافقین همراه بود.

ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه یک دستگاه جرثقیل به همراه چند ماشین حمل بار وارد پادگان شدند. منافقین از ظهر به بعد به کندی اقدام به جمع آوری وسائل و لوازم خود کرده و آنها را در کامیون های موجود در پادگان جاسازی می کردند.

از ظهر به بعد تقریبا همه گروه ها و ناظران کاملا آماده آغاز فرآیند عملیات بودند اما اعضای منافقین تلاش داشتند تا این روند را با اختلال مواجه کرده و یا حداقل روند آن را کند کنند.

نمایندگان منافقین در پادگان در مذاکرات طولانی با مسئولان عراقی و سازمان ملل تلاش داشتند تا برای دوری از خبرنگاران و جلوگیری از امکان تصویربرداری از خروج منافقین از پادگان اشرف فرآیند انتقال را به بعد از تاریکی هوا موکول کنند.

ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه چهار دستگاه خودروی حفاظت شده که سرنشینان آن احتمالا از مسئولان سیاسی بلندپایه عراقی بودند، وارد پادگان اشرف شدند.

دقایقی پس از ورود مسئولان ارشد عراقی و مذاکره با طرفین فرآیند انتقال آغاز شد و منافقین به ناچار پذیرفتند تا برای همیشه پادگان اشرف را ترک کنند.

ساعت ۲۱:۰۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه ۲۰ شهریور: صفی از خودروها شامل تمامی خودروهای شخصی و نظامی، اتوبوس های حامل اعضای گروهک تروریستی منافقین، خودروهای اسکورت پلیس و نیروهای سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان پادگان اشرف را به مقصد پایتخت عراق یعنی شهر بغداد ترک کردند.

طبق اعلام دولت عراق ۴۲ عضو باقیمانده گروهک منافقین در ساعت ۱ بامداد پنج شنبه به مسئولان کمپ لیبرتی در حاشیه شهر بغداد، محل اسکان و نگهداری اعضای منافقین، تحویل داده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، با تخلیه پادگان اشرف تنها پایگاه سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در منطقه از بین رفت و این گروهک تروریستی فاقد مرکزیت عملیاتی برای فعالیت بر ضد ملت های ایران و عراق شد.

اعضای سازمان منافقین اکنون در کمپ موقت لیبرتی مستقر هستند و طبق اعلام دولت عراق در اولین فرصت ممکن باید خاک این کشور را ترک کنند.

بسیاری از اعضای این سازمان تروریستی به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی دهه های شصت و هفتاد در ایران و هم چنین حضور در سرکوب شیعیان و کردهای عراق پرونده های متعددی در محاکم قضایی این دو کشور و مجامع قضایی بین المللی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 2 =