۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳

ظریف صفحه فیسبوکش را از هکرها پس گرفت

صفحه ی جواد ظریف ساعت حدود 3 بعدازظهر شنبه مورد حمله ی هکرها قرار رفت و جواد ظریف ساعت حدود 4:10 نوشت: دوستان سلام، متاسفانه صفحه بنده با ورود غیر قانونی مورد سوء استفاده قرار گرفت. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ناگزیر خواهم شد علیرغم میل باطنی این ارتباط را قطع کنم. با تشکر از توجه دوستان.

zarifمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ساعتی پس از ورودی غیر قانونی برای سوءاستفاده از صفحه ی دکتر جواد ظریف، وزیر امور خارجه، ظریف از پس گرفتن این صفحه خبر داد. جلوگیری از فعالیت دولتمردان در فیسبوک، قوی ترین احتمال این حملات است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، صفحه ی جواد ظریف ساعت حدود ۳ بعدازظهر شنبه مورد حمله ی هکرها قرار رفت و جواد ظریف ساعت حدود ۴:۱۰ نوشت: دوستان سلام، متاسفانه صفحه بنده با ورود غیر قانونی مورد سوء استفاده قرار گرفت. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ناگزیر خواهم شد علیرغم میل باطنی این ارتباط را قطع کنم. با تشکر از توجه دوستان.

چند روز پیش که خبر آمد خانم مرضیه افخم صفحه ی فیسبوک نداشته است، انصاف نیوز در خبری با عنوان «حذف مشکوک صفحه فیسبوک خانم افخم و یک احتمال»، با احتمال بالای هک شدن آن، نوشت: «در صورت «هک شدن» صفحه ی خانم افخم، به نظر می رسد دو گروه بیشترین انگیزه را برای چنین کاری داشته باشند: یکی مخالفان جمهوری اسلامی که از این طریق بتوانند به پیام های خصوصی او دسترسی پیدا کنند؛ در این صورت درج مطالبی که به سرعت باعث حذف صفحه شود به آنها کمکی نمی کرده است و هدف قرار دادن «حذف صفحه» نمی تواند انگیزه ای منطقی برای آنها باشد. آنها تنها در صورتی سود می برده اند که پس از هک و ورود به آن در طول مدت از پیام های خصوصی آن مطلع شوند. دسته ی دوم مخالفان عضویت اعضای کابینه در فیسبوک هستند که عضویت آنها را باعث تقویت احتمال رفع فیلتر آن می دانند و در روزهای اخیر این احساس بیشتر هم شده بود و با خرابکاری اخیر می توانند به خواسته ی خود رسیده باشند».

به نظر می رسد در مورد اتفاقات صفحه ی آقای ظریف نیز این احتمال از باقی احتمالات بیشتر باشد؛ یعنی کسانی که به فیلتر ماندن فیسبوک تمایل دارند انگیزه ی قوی تری برای تخریب فضای به وجود آمده و عضویت دولتمردان در فیسبوک دارا هستند.

منبع: انصاف نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

4 + 5 =