۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴

احمد طعمة نخست وزیر مخالفان سوریه شد

ائتلاف مخالفان سوریه احمد طعمة را به عنوان نخست وزیر دولت موقت برای اداره مناطق اشغال شده از سوی مخالفان مسلح، تعیین کرد.

6e3b8a3c-285b-4d83-858a-075f76230349-89.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

منابع آگاه سوریه اعلام کردند که ۷۵ عضو ائتلاف مخالفان سوریه عصر شنبه به نفع احمد طعمة رای دادند و ۱۰ عضو دیگر به انتخاب وی برای تصدی این پست اعتراض کردند.

طعمه ۴۸ ساله که پنج فرزند دارد، یک چهره اسلام‌گرای متولد دیرالزور در شرق سوریه است و دومین نخست وزیر مخالفان پس از غسان هیتو است که ژوئیه گذشته بدون اینکه بتواند دولت تشکیل دهد استعفا داد.

طعمة در سخنرانی خود که پس از انتخابش برای تصدی این پست ایراد کرد، عنوان داشت: دولت انتقالی سعی خود را برای تشکیل نهادهای ملی کارآمد به کار خواهد گرفت و در تلاش خواهد بود تا امنیت را محقق سازد و “حاکمیت ملی” را گسترش دهد و چرخ اقتصاد را مجددا به حرکت بیاندازد.

وی از گروه‌های مخالف خواست تا دست به دست همه دهند و به چند دستگی پایان دهند.

نخست وزیر دولت موقت مخالفان سوریه اعلام کرد که در سوریه دولت جدیدی را برای تمام مردم تشکیل خواهد داد که در آن جایی برای “قاتلان وجنایتکاران” نباشد و مساوات و برابری را میان مردم برقرار خواهد ساخت.

به گفته مخالفان سوریه، نخست وزیر مخالفان سوریه قرار است کابینه‌ای متشکل از ۱۳ وزیر تشکیل دهد که این کابینه وظیفه اداره مناطق تحت کنترل مخالفان را بر عهده خواهد گرفت. گرچه این مساله ادعایی بیش نیست و اجرایی کردن آن در شرایط کنونی سوریه امکان پذیر نخواهد بود.

ائتلاف مخالفان سوریه که ۱۱۵ عضو دارد روز شنبه پس از چند روز نشست بی‌نتیجه در استانبول انتخاب نخست وزیر موقت خود را انتخاب کرد تا اعتبار خود را در سطح بین المللی افزایش دهد.

در همین راستا خالد صالح، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: طرح روسیه مبنی بر نظارت بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی دمشق به مساله اصلی یعنی محاکمه عاملان حمله شیمیایی در ۲۱ اوت در حومه دمشق نپرداخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + = 14