۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷

نشست بی‌نتیجه شورای امنیت درباره سوریه

نشست روز سه شنبه اعضای دائم شورای امنیت برای توافق بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوریه بدون نتیجه به پایان رسید.

rt-115.jpgمبارزه (رسانه تحلیی خبری دانشجویان خط امام):

دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند: نشست شورای امنیت که روز سه شنبه با حضور پنج عضو دائم این شورا برای توافق درباره پیش نویس قطعنامه در خصوص سوریه برگزر شده بود، به دلیل مخالفت روسیه و چین با هرگونه دخالت نظامی در سوریه براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل به شکست انجامید.

دیپلمات‌های مذکور اعلام کردند پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه شده با دخالت شدید نمایندگان روسیه و چین روبه رو شد و این دوکشور اعلام کردند با هرگونه دخالت نظامی علیه سوریه مخالفند.

نمایندگان انگلیس،‌آمریکا، روسیه، چین و فرانسه اخیرا بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره رهایی از سلاح‌های شیمیایی سوریه را پس از توافق اخیر وزرای خارجه آمریکا و روسیه، آغاز کرده‌اند.

این درحالی است یکی از دیپلمات‌های سازمان ملل نشست روز سه شنبه شورای امنیت را “سازنده” توصیف کرد و گفت: برای اولین بار بود که به رغم اختلافات میان اعضا در خصوص بندهای این توافقنامه، پیش‌نویس آن مورد بررسی قرار گرفت و کسی جلسه را تحریم نکرد.

وی گفت: برای عبور از اختلافات موجود میان کشورهای عضو شورای امنیت درباره پیش نویس توافقنامه تلاش می‌کنیم.

وزیران خارجه آمریکا، فرانسه و انگلیس روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی بر لزوم صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور و قابل اجرا در شورای امنیت برای تضمین پایبندی سوریه به از بین بردن سلاح‌های شیمیایی خود تاکید کردند.

قرار است این نشست امروز (چهارشنبه) نیز ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 44 = 54