۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱

واکنش عارف به مفسد فی الارض خواندن خاتمی توسط کیهان

وی در خصوص حضور آقای خاتمی و هاشمی در انتخابات تاکید کرد: نگاه من اعتقاد به خرد جمعی است و در استفاده از نیروها هم تجربه بالایی دارم و معتقدیم که بزرگتر در خانواده جایگاهی دارد بنابراین من خطوط قرمز خود را مشخص کرده ام. یعنی هر زمان که آقای هاشمی یا خاتمی بیایند من کنار می کشم و همه ارادت من را به آقای خاتمی می‌دانند.

IMG17432293.jpg«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): محمدرضا عارف در خصوص عذرخواهی اصلاح طلبان گفت: هر کس به کشور یا انقلاب ضربه زده است باید عذرخواهی کند و این یک اصل است.

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه قران و حدیث شهرری افزود: حساب دولت اصلاحات را به حساب دو فرد که نظری میدهند نگذارید. شما کارنامه دولت را بررسی کنید. چند تن از مدیران دولت اصلاحات اتهام سوء استفاده مالی داشتند؟

عارف در خصوص سرمقاله دیروز کیهان که سید محمد خاتمی را مفسد فی‌الارض نامیده بود ،اظهار داشت: من از این سرمقاله بسیار متاسف هستم. چون کار خلاف اخلاق قرار گرفت. آقای خاتمی فردی متعهد است که تعهدشان بر هیچکس پوشیده نیست.آیا جفا به انقلاب نیست که با یک رئیس جمهوری که هشت سال سکان مدیریت اجرایی کشور را بر عهده داشت اینگونه برخورد کنیم؟

در این بین دانشجویی گفت خاتمی به انقلاب ضربه زده است که عارف در پاسخ گفت: رئیس جمهوری که تورم را مهار کرد و به اوضاع اشتغال رسیدگی کرده است، نمی دانم چه ضربه ای به انقلاب زده است؟

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بخاطر برخی مشکلات که پیش آمد کدورت‌هایی بوجود آمد که باید کدورت‎ها را کنار بگذاریم. یکی از راه‌های کنار گذاشتن کدورت‌ها انتخابات است. معتقدم نیازی نیست حرف حق را با چماق جواب داد و اگر گوش‌هایی هم برای شنیدن پیدا نشد باید سعه صدر داشته باشیم و معتقدم در نهایت گوش شنوا هم پیدا می شود.

وی در خصوص تخلف در انتخابات گفت: تخلف هم در هر کار و هر انتخاباتی ممکن است پیش بیاید. در انتخابات ۸۸ با دادن وعده های غیر عملی و با جانب‌داری از یک کاندیدا از سوی مجریان انتخابات تخلفات گسترده صورت گرفت. ولی ما به قانون احترام می گذاریم اما به دلیل اینکه تخلف می‌شود کسی حق ندارد خودش را کنار بکشد البته همه باید مراقبت کنند که تخلف صورت نگیرد و در رای مردم که امانت است خیانتی صورت نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به سوال یکی از دانشجویان که فرزند یکی از مسئولان کشور را دارای فساد اقتصادی نامید ،گفت: ما اخلاق مدار هستیم و برای اخلاق انقلاب کردیم. نباید در جایگاه مدعی العموم و قاضی باشیم و از فردی اسم ببریم که هنوز دادگاهی برای او تشکیل نشده است. اگر رئیس جمهور شوم، دنبال نخود سیاه نمی روم اما از یقه سفیدها و دانه درشت ها شروع می کنم. من با هیچ کس عقد اخوت جز با خدا نبسته ام. اما مساله من این است که تا وقتی که جرم کسی ثابت نشده است نباید رسانه‌ای شود. اگر بیایم جزو اولین کارهایم مبارزه جدی با فساد است.

وی در خصوص حضور آقای خاتمی و هاشمی در انتخابات تاکید کرد: نگاه من اعتقاد به خرد جمعی است و در استفاده از نیروها هم تجربه بالایی دارم و معتقدیم که بزرگتر در خانواده جایگاهی دارد بنابراین من خطوط قرمز خود را مشخص کرده ام. یعنی هر زمان که آقای هاشمی یا خاتمی بیایند من کنار می کشم و همه ارادت من را به آقای خاتمی می‌دانند.

تسنیم نیز نوشت:

محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه مراسم پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث شهرری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا نظر شورای نگهبان را در احراز و یا عدم احراز صلاحیت خود حجت می‌دانید؟ گفت: قطعا؛ قانون اساسی این جایگاه را به شورای نگهبان داده‌اند و من هم قبول می‌کنم.

وی در خصوص ستاره‌دار کردن دانشجویان افزود: من مخالف ستاره‌دار کردن دانشجویان هستم. باید آستانه تحمل ما نسبت به دانشجویان به حداکثر برسد و دانشجویان باید احساس آرامش کنند و هر حرفی را که می‌خواهند در دانشگاه بزنند. ضمن اینکه باید چماق تنبیه در کمیته انضباطی را از سر دانشجویان برداریم.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی باید در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد حمایت قرار گیرند و دانشگاه‌ها با سعه صدر و دادن امکانات به آنها کمک کنند.

عارف در پاسخ به این پرسش که اگر حسن روحانی کاندیدا شود آیا به نفع وی کنار می‌روید؟ گفت: من خود را در اردوگاه اصلاح‌طلبان تعریف کردم و امیدوارم که اصلاح‌طلبان به اجماع برسند و اگر اجماع آنها من بودم با افتخار به میدان می‌آیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نکات مثبت دولت فعلی استفاده خواهید کرد؟ تاکید کرد: من نکات مثبت برنامه‌های همه دولت‌های گذشته را ادامه می‌دهم و اگر ضعف‌هایی بوده آنها را جبران می‌کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا تا به حال نظرسنجی انجام داده‌اید که رتبه شما را مشخص کند؟ گفت: نه. من جایگاه خودم را می‌دانم و فکر می‌کنم مردم حرف آخر را می‌‌زنند. ضمن اینکه وظیفه من هم اکنون تبیین دیدگاه‌ها و فراهم کردن حضور و مشارکت حداکثری مردم است.

عارف در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که اگر آقای خاتمی و هاشمی کاندیدا نشوند و کاندیدای آنها وارد عرصه شود، شما نیز کاندیدا می‌شوید؟ تصریح کرد: ما تصمیم می‌گیریم که اگر اجماع صورت گرفت، نتیجه هر چه باشد، من تمکین می‌کنم و اگر اصلاح‌طلبان به اجماعی نرسند ما خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای جهانگیری گزینه پیشنهادی آقای خاتمی است؟ گفت: چرا از من می‌پرسید؟ من همیشه سعی کردم که در جلسات اطلاعات شخصی را با اطلاعات حقوقی جدا کنم. بنابراین به این سوال با اینکه جواب آن را می‌دانم، جواب نمی‌دهم و شما از خود آقای خاتمی و جهانگیری بپرسید.

عارف در خصوص انتخابات سال ۸۸ گفت: انتخابات ۸۸ بسیار بد مدیریت شد، لذا باید در محافل علمی سهم گروه‌ها و اشخاص مشخص شود.

وی ادامه داد: مرام من این است که اگر کاندیدا شدم، هر نتیجه‌ای که مقام قانونی مطرح کرد بلافاصله تمکین می‌کنم و اگر شکست خوردم، به رقیبم تبریک می‌گویم. لذا اگر اشکالاتی وجود داشته باشد از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: قاضی نیستم که بگویم چه کسی در انتخابات ۸۸ مقصر بود، ولی باید در فضای کارشناسی، حوادث سال ۸۸ با نگاه مثبت تحلیل شود.

عارف در این خصوص که انتخابات ۹۲ صحنه رقابت اصولگرایان است و نه اصلاح‌طلبان، یادآور شد: ما اعتقاد داریم که رقابتی نیست و کاندیداهای اصلاح‌طلب پیروز می‌شوند. لذا اگر بنا به حرف باشد می‌توان هر حرفی را زد. بنابراین صحنه رقابت انتخابات امسال خوب است و رقابت جدی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد بود، ولی امیدوارم بعد از رقابت وارد فاز رفاقت و صمیمیت شویم.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 7 = 1