۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱ واعظ زاده در سخنرانی اعلام کاندیداتوری:

متخصصان سیاست خارجی را به مرخصی فرستاده‌ایم/ جوانها را از فشار شهریه دانشگاهها آزاد می‌کنم

واعظ زاده ادامه داد: من به این انگیزه به دعوت سیاستمداران و مدیران پاسخ دادم که شاید بتوانم هنگام انتخاب، انتخاب مردم را گسترش دهم. من سعی کردم با کف جامعه در ارتباط باشم، اگر صبح در مجمع تشخیص حضور دارم ظهر همان روز در صنف دانشگاه در خدمت همکاران دانشگاهی هستم، در کلاس درس با دانشجویان به مسائل علمی پرداخته و بعد از کلاس موضوعات سیاسی و اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهم.

vaez zade«مبارزه»(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سیاست خارجی باید نیروی متفکرمان را به کار بگیریم کشورهایی وجود دارند که در ده صحنه مبارزه می کنند، وزارت خارجه آنها ده برابر وزارت خارجه ما نیست و وزیرخارجه آنها هم سوپرمن نیست اما مساله اینجاست که ما اساتید متخصص دراین زمینه را به مرخصی فرستاده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق واعظ زاده بعد از ظهر امروز در سخنانی در همایشی که به مناسبت اعلام کاندیداتوری وی در محل سالن سیدالشهدای میدان هفت تیر برگزار شده بود گفت: چندین ماه قبل من را کسی در خیابان دید و گفت، شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شوید و به او خندیدم او به من گفت: به چه کسی باید رای دهیم؟ گفتم: نگران نباشید در همان روزها کسی از آسمان نازل می شود و همه به او رای می دهیم.

وی افزود: تقاضای کسانی که به من اظهار لطف کردند سنگین بود اما در مذاکرات متعدد با استدلالهای این دوستان آشنا شدم و چیزی که برای من ایجاد انگیزه کرد که تردیدها را کنار گذاشته و وارد این مسئولیت خطیر شوم تقاضای این عزیزان و به خصوص نسل جوان بود. که خواستار ایجاد تغییر هستند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نامزدهای متعددی وارد صحنه شدند اما من گمان می کنم تفاوت بین نامزدها به قدر کافی نبوده و در یک میدان یک بازی مشترک را انجام می دهند. در حالی که مردم ما و نسل جوان به تفاوتی بیش از این قائل هستند. تفاوتی که بیش از مناقشات سیاسی بوده و باعث شود هرگونه فضای جدیدی در کشور حاکم شود تا از این منظر کمتر شاهد فضای آشفته سیاسی باشیم.

واعظ زاده ادامه داد: من به این انگیزه به دعوت سیاستمداران و مدیران پاسخ دادم که شاید بتوانم هنگام انتخاب، انتخاب مردم را گسترش دهم. من سعی کردم با کف جامعه در ارتباط باشم، اگر صبح در مجمع تشخیص حضور دارم ظهر همان روز در صنف دانشگاه در خدمت همکاران دانشگاهی هستم، در کلاس درس با دانشجویان به مسائل علمی پرداخته و بعد از کلاس موضوعات سیاسی و اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهم.

وی گفت: ما نیاز داریم که بتوانیم در چارچوب اصول انقلاب وحدت مردم را تحکیم بخشیده و کشور را از پرداختن به مسائلی که ارزش ندارد آنهم از تریبونهای اصلی و تیتر روزنامه ها نجات دهیم. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: تک تک مردم در شهر و روستا به پیشرفت می اندیشند ما باید گرانی، تورم، فساد، رانت، تبعیض و سوءاستفاده ها را با روش علمی و بدون فریاد زدن از پیش پا برداریم راه حل بسیاری از این مسائل گاهی در یک بند توضیح است این گونه نباشد که یک مدیر آن طرف میز تصمیم گیر باشد و این طرف میز برای خود ثروت و درآمد تامین کند عرصه خلق ثروت و تصمیم گیری باید از هم جدا باشد.

واعظ زاده گفت: دولت امروز از خواستگاه و مطالبات جوانان عقب افتاده. شعار دادن و برنامه دادن کار ساده ای است اما عمل به آنها دشوار است برنامه خوب است ولی کافی نیست زیرا مهمتر از آن دیدگاه روشن و سابقه فرد است.

وی افزود: امروز باید به حدود ۸۰ میلیون نفر پاسخ گو باشیم علیرغم تلاشهای بسیاری که برای محرومیت زدایی انجام شده ولی هنوز فقر در کشور وجود دارد هنوز برخی از مناطق روستایی با فقر مواجه هستیم باید عدالت برقرا کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: من به دولت مقتدر و کوچک معتقدم اما دولت کوچک به معنی ضعیف بودن دولت نیست.

واعظ زاده گفت: برای مملکتی که چهار و نیم میلیون دختر و پسر دانشجو دارد که با بیکاری مزمن مواجه هستند و کشوری که دومین منابع طبیعی دنیا را دارد یک دولت مقتدر نیاز دارید.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری دولت باید بدون چشم داشت باشد دولت باید ریسک را بپذیرد و سطح کار را از زیر صفر به بالای صفر آورده و فرصتی فراهم کند که بخش خصوصی چندین برابر سرمایه وارد کار کند.

واعظ زاده گفت: دولت باید در تامین آموزش و سلامت مردم بیشترین هزینه را بپردازد اما در این زمینه دولت در کشور ما کمترین هزینه را صرف می کند. مردم ما در مقایسه با سایر کشورها در مساله آموزش و سلامت خود بیشترین هزینه را می پردازند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سیاست خارجی باید نیروی متفکرمان را به کار بگیریم کشورهایی وجود دارند که در ده صحنه مبارزه می کنند، وزارت خارجه آنها ده برابر وزارت خارجه ما نیست و وزیرخارجه آنها هم سوپرمن نیست اما مساله اینجاست که ما اساتید متخصص دراین زمینه را به مرخصی فرستاده ایم.

واعظ زاده ادامه داد: در دانشگاهها باید فضا را باز کنیم فضای دانشگاههای ما بسیار بسته است و وضعیت آزاد اندیشی در دانشگاهها نباید طوری باشد که الان هست.

وی ادامه داد: یک معنای اصولگرایی را این می دانم که وقتی با مشکل مواجه می شویم به دنبال پاک کردن صورت مساله نباشیم.

واعظ زاده در پایان سخنانش گفت: اولین کار ما این است که جوانها را از فشار شهریه دانشگاهها و بعد بروکراسی سیستم دولتی آزاد کنیم و برنامه اشتغال قوی که دانشگاه را به بازار کار متصل کند را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر در این همایش تعدادی از اساتید دانشگاهی از جمله سالار آملی معاون معاونت علمی ریاست جمهوری، یعقوب انتصاری نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، هادی اکبرزاده استاد تمام فیزیک اصفهان، استاد شمسی پور، استاد نمونه کشور در سال ۱۳۷۳، سید عباس نبوی و محمد رحمتی از صادق واعظ زاده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

62 + = 63