۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۸

عکس منتشر نشده از دیدار علمای خراسان با امام خمینی

سایت اینترنتی مجمع نیروهای خط امام، تصویری منتشر نشده از دیدار علما و روحانیون با امام خمینی پس از آزادی ایشان از زندان (در سال 1343) را منتشر کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای در شرح این عکس که در اردیبهشت ماه 1343 گرفته شده است، می نویسد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری داشجویان خط امام): سایت اینترنتی مجمع نیروهای خط امام، تصویری منتشر نشده از دیدار علما و روحانیون با امام خمینی پس از آزادی ایشان از زندان (در سال ۱۳۴۳) را منتشر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای در شرح این عکس که در اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ گرفته شده است، می نویسد:

اردبیهشت سال ۱۳۴۳ من طلبه جوان شانزده ساله ای بودم که بعد از آزادی امام از زندان از مشهد برای دیدار با امام به قم آمدم. در آن مقطع جمعیت های انبوه از سراسر کشور به منزل امام رفت و آمد می کردند و از صبح تا شب خانه پر و خالی می شد من تا زمانی که قم بودم در آن روزها مرتب به منزل امام رفت و آمد می کردم . به قدری جمعیت ملاقات کننده زیاد بود که گاهی جای نشستن نبود، مردم در حیات خانه و امام در اطاق حضور داشتند. از حوزه علمیه مشهد جمعی از روحانیون برای دیدار با امام خمینی آمده بودند که در رآس آن مرحوم آقای آیت الله شیخ مجتبی قزوینی بود که از اساتید مبرز حوزه مشهد بود و نیز شیخ حسن علی مروارید و آقای شیخ مهدی نوقانی و سید محمد مظلومی و بسیاری از فضلای و علمای مشهد که در این هیات بودند و به دیدار امام در بیت ایشان رفتند و در جایگاه ویژه مهمانان مخصوص، روبروی امام نشستند. در آن روز مرحوم آقای غنیان هم به عنوان مداح مداحی کردند. بعد شیخ ابوالقاسم خزعلی به عنوان نماینده طلاب خراسانی سخن گفت و در مورد قیام و امام صحبت کرد و در مورد میهمانان توضیحاتی دادند و در مورد آقای شیخ مجتبی قزوینی تجلیل زیادی نمودند و از ایشان به عنوان صاحب النفس الزکیه یاد کرد.

بعد از چند روز از دیدار نخست، قرار شد بازدید طلاب و روحانیون و علمای خراسان در منزل آیت الله خزعلی انجام شود، حدودا یک ساعت قبل از مراسم اتفاقی حاج آقا مصطفی خمینی را در یکی از کوچه های قم دیدم و از ایشان آدرس منزل آقای خزعلی را پرسیدم و به منزل ایشان رفتم. از طرف امام آیت الله مکارم از خراسانی ها تشکر کردند.

این تصویر در آن روز ثبت شده است و حاضرین از راست: ۱٫ شیخ مسلم حائری، ۲٫ شهید دکتر صادقی، ۳٫ محمد طاووسی، ۴٫ غروبان، ۵٫ سید عباس مدرسی، ۶٫ دوست محمدی، ۷٫ آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ۸٫ سید هادی خامنه ای، ۹٫ شیخ اشراقی، ۱۰٫ حاج شیخ مجتبی قزوینی، ۱۱٫ شیخ حسن علی مروارید، ۱۲٫ شیخ مهدی نوقانی، ۱۳٫ سید محمد علم الهدی، ۱۴٫ سید محمد مظلومی، ۱۵٫ سید حسن ابطحی

 

 

منبع: جماران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

80 - = 76