۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ دلسوزی انشعابیون مدعی استقلال برای انشعاب در تحکیم!

تندروها از دفتر تحکیم وحدت چه می‌خواهند؟

جریانی که در هشت سال دولت گذشته از کمتر از 20 انجمن به 45 انجمن رسیده، نمی‌تواند احیای انجمن‌های اسلامی خط امامی را که نوسازی معنوی و تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت را نوید می‌دهند، تحمل کند. چرا که خود رقیب تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت است و ترجیح می‌دهد رقیب همچنان ضعیف بماند! به همین جهت است که اقلیت انشعاب‌طلب سال 78، اینک جریان اکثریت تشکیلات را به انشعاب‌طلبی متهم می‌کنند!

TAHKIM LOGOمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس دانشگاه: این روزها جریان اقلیتی از انجمن‌های اسلامی تلاش می‌کند تا در حرکتی غیرقانونی و شتابزده، انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مهرماه برگزار نماید. مسئله‌ای که با اعتراض اکثریت انجمن‌های اسلامی عضو و همسو با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) روبرو شده است.

از نظر فعالان انجمن‌های اسلامی، تعجیل جریان مذکور در برگزاری انتخابات، آنهم در شرایطی که برخلاف ادوار گذشته نه نشست آموزشی سالانه دفتر تحکیم وحدت را برگزار کرده‌اند و نه انتخابات مذکور در قالب یک نشست سراسری انجام می‌شود، دلیلی ندارد مگر تشکیل هر چه سریع‌تر شورای مرکزی مطابق میل افراطیون. چراکه تا چند روز دیگر وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی می‌شود و در صورت کسب رأی اعتماد، مانع از اقدامات غیرقانونی مسئولان زیرمجموعه وزارت علوم در امور انجمن‌های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت خواهد شد.

در این شرایط برخی رسانه‌های تندرو نیز به کمک جریان قانون‌شکن و فرصت‌طلب شتافته‌اند. رسانه‌هایی که مشخص است دلسوز دفتر تحکیم وحدت، انجمن‌های اسلامی و جریان خط امام(ره) نیستند و ترجیح می‌دهند یا دفتر تحکیم وحدت وجود نداشته باشد یا دفتر تحکیم کوچک و ضعیفی بماند که مواضع اصولگرایانه داشته باشد، مثل همه تشکل‌های دانشجویی موجود!

افراطیون در نهاد رهبری چه می‌کنند؟

از جمله این رسانه‌ها، سایت تندروی «خبرنامه دانشجویان» وابسته به عناصر تشکل «اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل» است که در مطلبی با عنون «حال و هوای این روزهای یک تشکل انقلابی» از «تلاش جریان مشکوک سیاسی برای انشقاق در دفتر تحکیم وحدت» گفته است.

این سایت افراطی که سابقه فیلتر از سوی مراجع قضایی به دلیل طرح اتهام‌ علیه یکی از مسئولان نظام را در کارنامه دارد و مدیرمسئول آن تاکنون چند بار به دادگاه احضار و محاکمه شده، از جمله رسانه‌هایی است که پیوسته مطالبی موهن و کذب علیه دفتر تحکیم وحدت و اعضای سابق و حال آن منتشر می‌کند. تا جایی که سال گذشته موجب اعتراض رسمی دبیر وقت تشکیلات تحکیم به نهادهای مسئول دانشگاهی چون وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گردید، چرا که دست اندرکاران آن در نهاد رهبری مشغول به کار هستند و به نظر می‌رسد سایت مذکور با چنین حمایت‌هایی اداره می‌گردد.

سایت مذکور که مدیرمسئول آن با مدرک فوق‌دیپلم فنی‌حرفه‌ای به عنوان کارشناس سیاسی! وارد نهاد رهبری شده و هم‌اکنون با سوء‌استفاده از موقعیت خود به عنوان یکی از کارشناسان و مسئولان نهاد در امور تشکل‌های دانشجویی دخالت می‌کند، در شرایطی از “چشم طمع احزاب و گروه‌های سیاسی به این تشکل با سابقه دانشجویی” گفته که همگان می‌دانند خود همان سایت و تشکیلات همسو در انتخابات گذشته در حکم بخشی از شاخه دانشجویی جبهه پایداری عمل می‌کردند!

در جریان انتخابات مجلس نهم نیز برخی گزارش‌ها از انجمن‌های اسلامی حاکی از آن بود که برخی انجمن‌های مخالف این رویکرد افراطی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا عملا تمام ظرفیت این تشکل به نفع جریان پایداری در انتخابات مجلس نهم وارد شود. چراکه یکی از اعضای سابق اتحادیه به نام «ع.خ» در لیست مذکور حضور داشت که البته هیچ توفیقی در انتخابات بدست نیاورد!

سایت مذکور که دو سال قبل از نفوذ جریانی مشکوک و همسو با جریان انحرافی در وزارت علوم خبر داده بود که در امور دفتر تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی دخالت می‌کند، اینک چشمان خود را بر دخالت همان جریان در انتخابات دفتر تحکیم بسته است، چراکه گویی منافع افراطیون و انحرافیون به هم گره خورده تا نگذارند جریان خط امامی و اصیل در انجمن‌های اسلامی احیا شود.

باند بورسیه‌های دکترا !

در طول چند ماه اخیر نیز که آقای «م.ع.الف» به خاطر تخلفات گسترده خود از مسئولیت دبیر تشکیلات دفتر تحکیم کنار گذارده شد، تمام تلاش این جریان و برخی رسانه‌ای وابسته به نهادهای حاکمیتی بر آن بود تا با انجام مصاحبه‌های متعدد با وی مانع حذف جریان اقلیت و فرصت‌طلب تشکیلات تحکیم شوند.

حمایت رسانه‌های افراطی از دبیر معزول تشکیلات تحکیم وحدت در حالی بود که کمی بعد نام وی و یکی از همفکرانش به نام «روح الله.ز» در لیست کذایی صدرالدین شریعتی برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه علامه کشف شد. سایت «مبارزه» آمادگی دارد تا اسناد اقدامات این دو در انجمن اسلامی دانشگاه علامه و شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را افشا نماید.

اما نکته جالب آنست که در همان لیست نام «م.الف» دبیر سابق تشکیلات اتحادیه انجمن‌های مستقل نیز دیده می‌شود که او نیز با بورس وزارت علوم وارد دوره دکترا شده و در حالیکه هنوز چهار ترم از تحصیلش نمی‌گذرد به عنوان هیئت علمی دانشگاه علامه معرفی شده است!

همچنان‌که پیشتر جمعی از انجمن‌های اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند؛ حضور عناصر جریان فرصت‌طلب دفتر تحکیم و انجمن‌های مستقل در این لیست که با افشاگری رسانه‌ها به رسوایی بزرگ رئیس سابق دانشگاه علامه و وزیر علوم دولت دهم تبدیل شد، تنها بخشی از روابط پشت پرده آنان با هم است، چرا که گویی برخی تشکل‌های دانشجویی که مدعی داشتن بیشترین انجمن اسلامی هستند، تلاش دارند مانع از ارتقای کمی و کیفی تشکیلات تحکیم شوند تا معدود انجمن‌های اسلامی واقعی باقی‌مانده را نیز مصادره کنند!

افراطیونِ انشعابیون!

بدیهی است جریانی که در طول هشت سال دولت گذشته از کمتر از ۲۰ انجمن به ۴۵ انجمن رسیده، نمی‌تواند احیای انجمن‌های اسلامی خط امامی و پویا را که نوسازی معنوی و تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت را نوید می‌دهند، تحمل کند. چرا که خود بزرگترین رقیب فکری و تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت است و ترجیح می‌دهد رقیب همچنان ضعیف بماند!

اینک این سوال از افراطیون مدعی استقلال مطرح است که اگر دفتر تحکیم وحدت به تعبیر آنان “یک تشکل انقلابی” است چرا به استقلال از آنان افتخار می‌کنند؟ اینان که همواره با انتشار اخبار کذب درباره دفتر تحکیم وحدت، خود را دلسوز آن معرفی می‌نمایند، چرا خود به این تشکل انقلابی نمی‌پیوندند تا این سنگر اصیل دانشجویی احیا نشود؟ چرا استقلال از این تشکل انقلابی را به یک افتخار و دکانی سیاسی جهت زد و بند انتخاباتی با یک جناح سیاسی تندرو تبدیل کرده اند؟

پاسخ این پرسش را باید در سال ۷۸ یافت. آبان ۱۳۷۸ در شرایطی که انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه الزهرا (مهر ۷۸) به حد نصاب نرسیده و قرار بود در آذرماه در دانشگاه امیرکبیر پیگیری شود، گروهی از انجمن‌های راست‌گرا از این اتحادیه جدا شدند و اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل را به راه انداختند.

 اقلیت انشعاب‌طلب سال ۷۸ که حتی پس از انشقاق سال ۸۰ دفتر تحکیم وحدت به دو طیف خط امامی (طیف شیراز) و ملی-مذهبی(طیف علامه) هم حاضر به بازگشت به تحکیم نشدند، اینک جریان اکثریت تشکیلات را به انشعاب‌طلبی متهم می‌کنند!

بر همین اساس، فعالان انجمن‌های اسلامی به جریانات افراطی داخلی و خارجی که مانع از احیای معنوی و تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت می‌شوند، هشدار می‌دهند چنانچه دخالت‌ها و حمایت آنان از انتخابات غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت متوقف نشود، اسناد بیشتری از دخالت‌های تشکیلاتی و رانت‌های علمی و سیاسی آنان را منتشر خواهند کرد.

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

64 + = 73