۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵

معاون دانشجویی وزارت بهداشت: انتخابات ۲۶ مهر دفتر تحکیم غیرقانونی است

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه 26 مهرماه قرار است اتحادیه انجمن اسلامی تشکیل شود، گفت: با وجود این هشت انجمن نمی‌توان اتحادیه تحکیم را تشکیل داد و باید به درخواست آن 14 دفتر انجمن اسلامی که خارج از گود منتظر مانده‌اند، طبق قانون رسیدگی شود.

23-342مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: هیات مرکزی نظارت بر تشکل‌های وزارت بهداشت، انتخابات ۲۶ مهرماه دفتر تحکیم وحدت را غیر قانونی اعلام کرد.

دکتر محمد حسین آیتی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: برای تشکیل دفتر تحکیم وحدت، وجود ۲۰ تشکل انجمن اسلامی برای برگزاری انتخابات و تشکیل این اتحادیه ضروری است.

وی افزود: سال گذشته به علت وجود شرایط خاصی ، برخی از دوستان بنا به تعیین مصالحی انتخابات دفتر تحکیم وحدت را با حضور ۱۴ انجمن اسلامی دانشجویی برگزار کردند که از سال گذشته تاکنون اختلاف نظر بسیاری بین این ۱۴ تشکل وجود دارد.

آیتی با اشاره به اعتراض ۱۴ تشکل انجمن اسلامی خارج از گود که خواهان اضافه شدن به این لیست بودند، گفت: بر اساس قانون این ۱۴ انجمن می‌توانستند وارد شوند اما تاکنون به علت برخی اختلاف‌نظرها این انجمن‌ها همچنان در انتظار هستند.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به درخواست این ۱۴ تشکل برای ورود به دفتر تحکیم وحدت، گفت: چند روز پیش نیز این تشکل‌ها درخواست خود را به روسای هیات‌های مرکزی نظارت در وزارت علوم، مطرح کردند.

وی با بیان اینکه حل این اختلافات بر عهده هیات‌ مرکزی نظارت مشترک است، گفت: متاسفانه در این شورا نماینده‌ای از طرف وزارت بهداشت وجود ندارد و تا کنون نیز جلسه‌ای برای رسیدگی به این مشکلات برگزار نشده است.

آیتی با اشاره به قانون و آیین نامه‌های موجود گفت: دفاتری که چند مرکز به صورت مشترک در آن فعالیت می‌کنند باید از تمام آن مراکز نماینده‌ای وجود داشته باشد که متاسفانه در این زمینه این موضوع کاملا نقض شده است.

به گفته وی، در شرایط فعلی دفتری تحت عنوان هیات مرکزی نظارت به تشکل‌های وزارتین در وزارت علوم وجود دارد که نماینده‌ای از طرف وزارت بهداشت در آن حضور ندارد و به جلسات دعوت نمی‌شود، ضمن اینکه در آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی چنین هیاتی با این عنوان قید نشده است و آیین‌نامه موضوع “تشکل‌ هیات نظارت مشترک” را تصریح می‌کند.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به آیین نامه دبیرخانه شورای نظارت گفت: طبق این آیین نامه باید زمان و مکان انتخابات دو هفته قبل از برگزاری آن اعلام شود، در صورتی که شورای عمومی دفتر تحکیم فعلی ۱۹ مهرماه طی جلسه‌ تاریخ انتخابات ۲۶ مهر ماه یعنی فقط یک هفته بعد اعلام شد که این مسئله نیز خلاف قانون است.

آیتی اظهار کرد: روز سه شنبه نیز نامه‌ای با امضای ۱۳ دفتر انجمن اسلامی به منظور اعتراض نسبت به تاریخ برگزاری انتخابات به نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها داده شد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است جنبش دانشجویی با نشاط و فارغ از دغدغه‌های خاص نهادهای مختلف فعالیت آزادانه داشته باشند، لازم است که از حضور حداکثری دفاتر دانشجویی انجمن اسلامی در دفتر تحکیم استفاده شود. چرا که دفتر تحکیم یکی از دفاتر بسیار فعال میان جامعه دانشگاهیان تا کنون شناخته شده است و نباید اجازه افول آن را داد.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ۱۴ انجمن اسلامی عضو اتحادیه فعلی گفت: از میان این ۱۴ دفتر سه دفتر جزو دفاتری هستند که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی هستند که نسبت به برگزاری انتخابات معترض بودند و از حضور در این اتحادیه انصراف دادند.

وی افزود: از ۱۱ انجمن باقیمانده چهار دفتر انجمن اسلامی نیز نسبت به حق رای و عضویت آنها در اتحادیه شبهاتی وجود دارد بنابراین انتخاباتی که اعلام شده با حضور تنها هشت دفتر قرار است برگزار شود.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۶ مهرماه قرار است اتحادیه انجمن اسلامی تشکیل شود، گفت: با وجود این هشت انجمن نمی‌توان اتحادیه تحکیم را تشکیل داد و باید به درخواست آن ۱۴ دفتر انجمن اسلامی که خارج از گود منتظر مانده‌اند، طبق قانون رسیدگی شود.

وی خاطر نشان کرد: هیات مرکزی نظارت مشترک باید بر اساس آیین نامه با نظارت وزارت علوم و وزارت بهداشت به مسائل و مشکلات این انجمن‌ها رسیدگی کند و تعداد انجمن‌های فعال در این اتحادیه به ۲۰ انجمن برسد و یک انتخابات قانونمند صورت بگیرد.

آیتی در خاتمه بار دیگر خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده رییس هیات مرکزی هیات نظارت تشکل‌های وزارت بهداشت یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کنم این انتخابات از نظر این هیات مرکزی وجاهت قانونی ندارد.

منبع: ایسنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

54 - = 47