۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ با حضور اصحاب رسانه نشست خبری هفتمین دوره جشنواره یار و یادگار برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره یار و یادگار چهارشنبه یکم آبان در خمین

مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ یکم آبان در شهر خمین با حضور یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی و قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

w42_IMG_9854_Fixdمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نشست خبری هفتمین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار ظهر امروز(یکشنبه) در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و با حضور اصحاب رسانه و حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی معاون پژوهشی این موسسه، حمید هنرجو دبیر جشنواره، خلیل شفیعی عضو هیئت داوران و محمد علی خواجوی عضو شورای سیاستگذاری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حمید هنرجو دبیر هفتمین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج گفتمان و اندیشه های بلند امام خمینی(س) در حوزه ادبیات معاصر و شناساندن ابعاد شخصیتی معمار کبیر انقلاب اسلامی به نسل های جدید انقلاب عنوان کرد.

وی در ادامه، ضمن معرفی اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره، اسامی داوران را در بخش های داستان، شعر، نثر ادبی و مقاله و ادبیات کودک و نوجوان اعلام کرد که به این شرح است: داستان: احمد عربلو – سید علی کاشفی خوانساری / شعر: عبدالجبار کاکایی – خلیل شفیعی – فاضل نظری / نثر ادبی و مقاله: ابولفضل فیروزی – محدثه هدایتی پناه / ادبیات کودک و نوجوان: بابک نیک طلب – محمد رضا اصلانی

هنرجو در ادامه نشست، با اشاره به برگزاری دو کارگاه ادبی در خصوص همین جشنواره در شهر های خمین و اصفهان در مرداد ماه و شهریور ماه سال جاری گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ یکم آبان در شهر خمین با حضور یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی و قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

هنرجو همچنین اعلام کرد: دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) و معاونان و مدیران موسسه، استاندار استان مرکزی و مسئولان استانی در مراسم اختتامیه جشنواره حضور خواهند داشت.

وی همچنین از شعرخوانی شاعران معاصر از جمله حمید سبزواری، فاطمه راکعی، مصطفی محدثی خراسانی، رضا عبداللهی، رحیم زریان، خلیل شفیعی و کماران شرفشاهی در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره یار و یادگار خبر داد.

هنرجو در ادامه، فعالیت‌های جدید این دوره از جشنواره را برگزاری کارگاه های شعر، دائمی شدن دبیرخانه جشنواره در طول سال، ایجاد دبیرخانه دوم در طول مدت فراخوان، ایجاد ارتباط با کانون های ادبی و مجامع شعری دانشگاه های کشور و ایجاد فضای مجازی دبیرخانه جشنواره در پرتال امام خمینی(س) عنوان کرد.

دبیر هفتمین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار در ادامه صحبت های خود از دریافت ۷۵۶ اثر در بخش های شعر، ترانه،داستان،مقاله و نثر ادبی و قطعه، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک، تکریم از آیت الله شاه آبادی توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد که در این میان بیشترین تعداد آثار مربوط به حوزه شعر با ۲۶۸ اثر است.

هنرجو در ادامه اظهار داشت: هدق غایی از جشنواره فرهنگی ادبی یار و یادگار، ایجاد فضای رقابتی نیست و ما علاقه مندیم از همه آثار پرشماری که به دبیرخانه جشنواره واصل می شود تقدیر کنیم، اما چنین امکانی وجود ندارد و ناگزیر به انتخاب هستیم. در عین اینکه برای رای و نظر تخصصی داوران در هر دوره احترام قائلیم، اما در بین آثار ادبی انتخاب نشده هم به شعرها، داستان ها و نوشته هایی بر می خوریم که از قوت، صلابت و لطافت قابل توجهی برخوردارند، بر همین اساس در طول سال، برای انتشار آن ها در جُنگ ها و دفترهایی مجزا کوشش می کنیم و در همین راستا آثاری از حسین احمدی(شعر)، مجید درخشانی(داستان) و… در واحد کودک و نوجوان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شده است.

وی در ادامه ضمن اظهار تاسف از فقدان جایزه ادبی و هنری امام خمینی، وجود چنین جایزه ای را در وادی حرفه ای ادبیات و هنر ضروری دانست.

هنرجو درباره بخش ویژه این جشنواره که تکریم از آیت الله شاه آبادی استاد اخلاق و عرفان امام است، گفت: از بیت این عالم فقید برای حضور در مراسم دعوت شده است و فیلمی درباره زندگی و اندیشه های ایشان به نمایش در می آید. همچنین برای آشنایی مدعوین با ایشان خاطراتی کوتاه درباره ایشان از زبان آیت الله نصر الله شاه آبادی در قالب یک بروشور منتشر می شود و از سه نفری که آثار ادبی با موضوع آیت الله شاه آبادی خلق کرده اند تقدیر می شود.

در این نشست همچنین، حجت ااسلام و المسلمین محمدعلی خسروی، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام در حضور اصجاب رسانه سخنانی بیان کرد که متعاقبا منتشر می شود.

 

منبع: جماران

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + 1 =