۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ سخنان امام خمینی درباره تسخیر لانه جاسوسی

اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید

لآن مرکز فساد آمریکا را جوانها رفته‌اند گرفته‌اند ‌و آمریکاییهایی هم که در آنجا بوده گرفتند و آن لانة فساد را به دست آوردند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جوانها هم مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.... مگر آمریکا می‌تواند دخالت نظامی‌ در این مملکت بکند؟ امکان برایش ندارد. تمام دنیا توجهشان الآن به اینجاست. مگر آمریکا می‌تواند مقابل همة ‌دنیا بایستد و دخالت نظامی‌ بکند؟

1مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ورود شاه به آمریکا برای امام و بسیاری از مردم نشانه خوبی نبود. خاطره کودتای آمریکا، سقوط دولت مصدق و بازگشت شاه، یک بار دیگر یاد آوری می‌شد. هیچکس نمی‌خواست آ ن تجربه تکرار شود. اگر از پنجره نگاه ایرانی ماجرای تسخیر آمریکا را تحلیل کنیم، هیچ چیز غیر طبیعی رخ نداد. دانشجویان در ان مقطع نماینده وجدان جامعه ایرانی بودند، به همین دلیل اقدام آنها حمایت یکپارچه مردم را در پی داشت. در این موضوع فاصله‌ای بین مردم و امام نبود. امام از تسخیر سفارت حمایت کرد و در این حمایت به معنای واقعی خواسته‌های مردم را نمایندگی کرد. موضع گیری‌های امام در دوران بحران در جلد۱۰ و جلد ۱۱ صحیفه امام آمده است. امام همانگونه که مردم می‌خواستند ماجرای تسخیر سفارت را به صحنه محاکمه آمریکا تبدیل کرد که در سال‌های طولانی استقلال ایران را نادیده گرفته بود و البته امام به این مقدار بسنده نکرد.

امام در این رویارویی هرگز بر اساس قواعد مطلوب و شناخته شده آمریکا نقش خود را ایفا نکرد. صحنه رویارویی با آمریکا برای امام فرصتی برای اثبات امکان شکستن ابهت آمریکا بود. فرصتی برای گفت‌وگو؛ گفت‌وگو با آنها که هنوز ایمان نداشتند.

شاه را باید برگردانند

بر دانش‌آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام، حملات خود را علیه آمریکا و اسرائیل گسترش داده و آمریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار نمایند و این توطئه بزرگ را بار دیگر شدیداً محکوم کنند.

۱۰/۸/۵۸- ج۱۰،ص۴۱۲

توطئهها را میشکنیم

این اشخاصی که طرفداری می‌کنند از ابرقدرتهای بزرگ،‌ ولو به واسطة تضعیف ملت، اینها هستندکه فرانسه‌شان آن طور است که بختیار را پناه داده است و جوانان ما را به حبس کشیده و آمریکایشان آن است که آن جرثومة فساد را در پناه خودش دارد حفظ می‌کند. اگر دست برندارند از این شیطنتها، اگر او بختیار را بخواهد حفظ بکند و او محمد رضای مخلوع را، ما با آنها به طور دیگر معامله می‌کنیم. ما نخواهیم گذاشت که توطئه‌های آنها به ثمر برسد و ما به وضع دیگر با آنها معامله می‌کنیم. ملت ما برای همه چیز حاضر است. توطئه‌ها را می‌شکنیم.

۱۳/۸/۵۸- ج ۱۰- ص۴۷۵

سفارت آمریکا، خانه جاسوسی بود

آن مرکزی هم که جوانهای ما رفتند گرفتند- آن طور که اطلاع دادند- مرکز جاسوسی و مرکز توطئه بوده است. آمریکا توقع دارد که شاه را ببرد به آنجا مشغول توطئه، پایگاهی هم اینجا برای توطئه درست کنند و جوانهای ما بنشینند و تماشا کنند.

۱۴/۸/۵۸- ج ۱۰- ص ۴۹۱

آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

الآن مرکز فساد آمریکا را جوانها رفته‌اند گرفته‌اند ‌و آمریکاییهایی هم که در آنجا بوده گرفتند و آن لانة فساد را به دست آوردند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جوانها هم مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند…. مگر آمریکا می‌تواند دخالت نظامی‌ در این مملکت بکند؟ امکان برایش ندارد. تمام دنیا توجهشان الآن به اینجاست. مگر آمریکا می‌تواند مقابل همة ‌دنیا بایستد و دخالت نظامی‌ بکند؟ غلط می‌کند دخالت نظامی‌  بکند. نترسید، نترسانید. همین تعبیری که جوانهای ما از روی احساسات جوانی کردند که اگر چنانچه آمریکا بخواهد دخالت نظامی‌ بکند ما چه خواهیم کرد، اصلاً این اگرش را هم نباید بگویند. آمریکا عاجز از این است که دخالت نظامی‌ در اینجاها بکند …. اگر آنها می‌توانستند دخالت بکنند، شاه را نگه می‌داشتند.

۱۶/۸/۵۸- ج ۱۰- ص ۵۱۷

ما قیّم  نمیخواهیم

 الآن توطئه هست، برای اینکه از حسن نیّت جوانهای ما…استفاده سوء بکنند. فرض کنید بیخ گوش آنها بخوانند که خوب انگلیس هم مثل آمریکا، چه فرقی می‌کند! بریزند آنها را خراب کنند. خوب، عراق هم مثل آنجا، چه فرقی می‌کند، بریزند آنجا را هم بگیرند. فرانسه هم مثل آنها، که ما را معرفی بکنند که نه تنها قضیه روی موازین نیست، قضیه روی هرج و مرج است. اینها می‌خواهند ما را معرفی کنند که ما مملکتمان هرج و مرج و درهم و برهم و هر که هر کاری دلش می‌خواهد بکند، تا به دنیا بفهماند به اینکه یک مملکتی است که محتاج به قیّم است. قیّمش هم کی است؟ آقای کارتر.

۱۶/۸/۵۸- ج ۱۰- ص ۵۲۲

پیروز هستیم

 انقلاب شکست نخورده است. انقلاب پایه‌هایش محکمتر شده است. این یک واقعیت است که مردم ما به انقلاب خو کردند و همه انقلابی‌‌اند. آنها طالب شهادت‌اند. من این را جدّی می‌گویم. ماخیلی آسان‌ می‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم. او ممکن است ما را از بین ببرد ولی انقلاب ما را نمی‌تواند. و به همین دلیل است که می‌گویم ما پیروز هستیم. به شعارها توجه کنید می‌گویند: «ناو هواپیمابر دیگر اثر ندارد؛ از منطق شهادت، کارتر خبر ندارد.» آمریکا چه می‌فهمد شهادت چیست. و به همین دلیل ما همه مسائل را حل می‌کنیم.

۹/۹/۵۸- ج ۱۱- ص ۱۶۰

 بنای تازهای استوار خواهیم نمود

 ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال بواسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی‌می‌تازیم، حال شما اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه برپایه نفوذ سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم بهتر است که ندانم. (مصاحبه با هفته نامه آمریکایی تایم در پاسخ به این پرسش: شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین‌المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟

۹/۹/۵۸- ج ۱۱- ص ۱۶۰

کارتر باید برود

 آقای کارتر پیش ملتش مطرود وارد می‌شود و آقای کارتر باید کاری غیر از ریاست جمهوری پیدا کند. چون به طوری که معلوم می‌شود نمی‌تواند ریاست کند، کسی که اعصابش ضعیف است و برای یک امر جزئی هیاهو راه می‌اندازد، قابل این نیست که رئیس جمهور آمریکا شود و به ملت آمریکا حکومت کند.

۹/۹/۵۸- ج ۱۱- ص ۱۶۳

ثابت کردهایم که میشود با آمریکا مبارزه کرد

نهضت شما این معنا را در هم شکست در دنیا که نمی‌شود در مقابل آمریکا ایستاد. اول قدم این است که انسان”می‌شود”‌و “نمی‌شود” را ارزیابی کنند… و شما ثابت کردید که نه،”می‌شود.”

می‌شود با آمریکا هم طرف شد… آن عظمتی که از آنها به واسطة ‌تبلیغات زیادی که داشتند، در دنیا سایه افکنده بود که ابرقدرت است و کسی حق حرف زدن ندارد آن شکست. معلوم شد نه، ملت‌ها می‌توانند فریاد بزنند.

۲۸/۹/۵۸- ج ۱۱- ص ۳۳۶

ما برای خدا قیام کردهایم

 در دنیا به روی ما بسته نخواهد شد. ما خدا را داریم. در دنیا به روی ما بسته بشود، در رحمت خدا به روی ما باز است. ما برای خدا می‌خواهیم اقدام کنیم. ما قیام کردیم برای خدای تبارک و تعالی. ما دیدیم که ظلم در این مملکت هست. ما دیدیم که چپاولگری در این مملکت هست. ما دیدیم که مستکبران، مستضعفان را دارند از بین می‌برند. قیام کردیم. ما برای خدا قیام کردیم. در همه ممالک هم به روی ما بسته بشود، در رحمت خدا به روی ما باز است.

۲۹/۹/۵۸- ج ۱۱- ص ۳۵۸

ملت تکلیف را تعیین میکند

… آقای کارتر باید بداند که با فرستادن شاه مخلوع به مصر و عذر خواهی از اشتباهات گذشته و اعتراف به خیانتهای آمریکا به ملتهای مظلوم- از آن جمله ایران- و راه حل لانه جاسوسی را از من که یک نفر از ملت بزرگ ایران هستم خواستن، به بیراهه رفتن است. حل این مسئله به دست هیچ کس جز ملت شریف ایران و مجلس شورای اسلامی‌منبعث از آرای ملت نیست.

۱۲/۱/۵۹-ج ۱۲-ص ۲۲۰

قطع رابطه را به فال نیک میگیریم

 ملت شریف ایران! خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم و اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است؛ همین قطع رابطه است. رابطه بین ملت بپاخاسته برای رهایی از چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم؛ چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه- یعنی خاتمه دادن به چپاولگریها- کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد.

۱۹/۱/۵۹- ج ۱۲- ص ۲۳۳

ملت، راه خود را ادامه خواهد داد

ملت رزمنده ایران، دخالت نظامی‌آمریکا را شنیدید و عذرهای کارتر را نیز شنیدید. اینجانب که کراراً گفته‌ام کارتر برای وصول به ریاست جمهوری حاضر است به هر جنایتی دست بزند و دنیا را به آتش بکشد، شواهد آن یکی پس از دیگری ظاهر شده و می‌شود؛ و اشتباه کارتر در آن است که گمان می‌کند با دست زدن به این مانورهای احمقانه می‌تواند ملت ایران را که برای آزادی و استقلال خویش و برای اسلام عزیز از هیچ فداکاری رویگردان نیست، از راه خودش که راه خدا و انسانیت است منصرف کند.

۵/۲/۵۹- ج ۱۲- ص ۲۵۵

شنها مأمور خدا بودند

نباید بیدار بشوند آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟ نباید بیدار بشوند؟ کی این هیلکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شنها ساقط کردند، شنها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست… لکن ما نباید مغرور بشویم… تمام قدرت، قدرت خداست.

۱۴/۳/۵۹- ج ۱۲- ص ۳۸۰

منبع: راه

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

11 - = 10