۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ بیانیه 13 آبان انجمن‌های اسلامی خطاب به ملت‌های ایران و آمریکا:

شعار «مرگ» برای دولتی است که جاسوسی و جنایت می‌کند

شعار «مرگ بر آمریکا» نیز شعاری است که هنوز ملت آنرا فریاد می‌زنند اما باید مردم جهان و به خصوص ملت آمریکا بدانند که این شعار مرگ برای دولتی است که در افغانستان و عراق به کشتار مردم بی‌‌گناه می‌پردازد، این شعار برای قاتلین مسافران هواپیمای ایران‌ایر است و برای کودتاچیان 28 مرداد و دیگر جنایات تاریخی دولت آمریکا علیه ملت‌های جهان.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۱۰ انجمن اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، بیانیه ای خطاب به ملت‌های ایران و آمریکا صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان، خطاب به ملت‌های ایران و آمریکا

به مناسبت ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

بسمه تعالی

«روابط حسنه است مادامی که آنها روابط حسنه داشته باشند. اگر چنانچه دولت امریکا… دست از دخالت در مملکت ما بکشد و ما را به حال خود بگذارد ما با او روابط حسنه خواهیم داشت. حکومت ما حکومت مستقل است و در صورتی که کشورها دخالتی در امور داخلی ما نداشته باشند ما با آنها روابط دوستانه داریم.» (صحیفه امام، جلد ۵، صفحه ۴۲۰)

با گذشت ۳۴ سال از تسخیر لانه جاسوسی و “انقلاب دوم” که توسط انجمن‌های اسلامی دانشجویانی که به فرموده امام راحل، تحکیم وحدت کردند، سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت آمریکا، سالروز این واقعه را پر اهمیت‌تر از گذشته کرده است. از آنجا که ما انجمن‌های اسلامی دانشجویان وارثان به حق و خالق چنین روزی هستیم، لازم می‌دانیم که به همه دنیا و به طور خاص به هم‌وطنان عزیز و همچنین مردم آمریکا توضیحاتی را پیرامون این واقعه ارائه و با اشاره به سخنان راهگشای امام امت بار دیگر بر اهداف آن تأکید کنیم:

۱٫       روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بارها و بارها از طرف مقامات آمریکایی جهت تحریک شما مردم آمریکا عنوان شده است، در حالی که حتی اگر اسناد سیا منتشر نمی‌شد، نقش پر رنگ آمریکا در عملیات آژاکس و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بر علیه نهضت ملی شدن نفت ایران از ذهن مردم ایران فراموش نمی‌گردید. هم‌اکنون دولت آمریکا در حالی ادعای برقراری دموکراسی را در سراسر جهان مطرح می‌کند و برخی کاستی‌ها و معضلات در نظام نوبنیاد مردم‌سالاری ایران را “موانع مردم‌سالاری” می‌داند که در اوت ۱۹۵۳ با حمایت از “دیکتاتوری بی‌کفایت و دست‌نشانده” در ایران پایه های تازه تاسیس دموکراسی در ایران را نابود کرد و موجب پسرفت سیاسی مردم ایران به مدت ۲۵ سال گردید که سرانجام این پسرفت با جهش انقلابی مردم در بهمن ۱۳۵۷ به پایان رسید.

دخالت دولت آمریکا و تخاصم او با پیشرفت ملت ایران از ۶۰سال پیش برای مردم ایران علنی شد و قطعاً در ادامه با انتشار اسناد بیشتر همه جهانیان نیز آنرا درک خواهند کرد. اکنون نیز نباید فراموش شود که شروع تنش‌های ملت ایران با دولت آمریکا، مربوط به مرداد ۱۳۳۲ است که اقدامات مشابه آن تا کنون نیز ادامه داشته است.

 ۲٫       مردم ایران با هدایت رهبری بر علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی انقلاب کردند که معمار و نظریه‌پرداز آن انقلاب نیز بوده است. همچنانکه از مواضع متعدد رهبر کبیر انقلاب بر می‌آید، امام خمینی معتقد به امکان برقراری روابط حسنه با کشورهای مختلف بوده‌اند. همچین ایشان بعد از پیروزی انقلاب هم درباره دولت و ملت آمریکا می‌فرمایند: «بدانند که یک ملت هستیم، یک دولت داریم، یک ملت هستیم، یک رژیم هست در اینجا، این را بفهمند …. ما هم با او تفاهم مى‏ کنیم و به استثناى اینکه آن ظلم‌هایى که به ما کرده است باید جبران بکند. با ملت امریکا که هیچ [اختلافى] نداریم. هیچ اختلافى نیست بین ملتها با هم….» (صحیفه امام، جلد ۱۱، صفحه ۳۰۴)

همین مواضع نشان دهنده آنست که از نظر امام(ره) ارتباط با آمریکا همواره قابل طرح بوده اما به شرط آنکه دولت آمریکا اقدامات خود را در مقابل نظام جمهوری اسلامی اصلاح کند. تنها کشوری که امکان برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی را تا ابد نخواهد داشت، رژیم اشغالگر قدس است. مواضع حضرت امام خمینی در مورد آمریکا همواره مشروط بوده و بارها تأکید کرده‌اند که هیچ خصومتی با مردم آمریکا نیست. لذا مردم آمریکا باید بدانند که یکی از راه های نزدیکی دو ملت حفظ استقلال سیاسی دولت آمریکا و عدم تأثیرپذیری آن از رژیمی است که هر روز مشغول کشتن انسان‌های بی‌‌گناه است. قطعا همپیمان بودن با قاتلی که به مادران و کودکان رحم نمی‌کند نظر ملت ایران و همچنین جهانیان را نسبت به مردم آمریکا تغییر خواهد داد.

۳٫       در حالی که بارها از سوی مقامات ایرانی تأکید شده که آمریکا برای آنکه ارتباط خود با ایران را داشته باشد باید انقلاب مردم ایران را درک کرده و به آن احترام بگذارد اما دولت آمریکا در حالی که تا بهمن ۵۷ به مبارزه همراه با رژیمی غیردموکراتیک از تحقق دموکراسی و انقلاب اسلامی در ایران جلوگیری می‌کرد حتی بعد از انقلاب نیز به اقدامات خود ادامه داد. به گواه تاریخ، امام(ره) و همچنین چهره‌های موثر انقلاب در ابتدا مخالف هرگونه قطع ارتباط با کشورها بودند و با آنکه دولت آمریکا از مخالفان انقلاب بود اما وقتی که در ۲۵ بهمن ۵۷ سفارت آمریکا مورد حمله قرار گرفت دولت موقت با توجه با نظر امام امنیت سفارت را تامین کرد. اما متاسفانه دولت آمریکا به اقدامات خود بر ضد انقلاب ادامه داد و با میزبانی از شاه و همراهیانش نشان داد که همچنان قصد دارد خصومت خود را ادامه دهد.

به واسط ادامه خصومت آمریکا با مردم و انقلاب اسلامی ایران بود که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در حرکتی خودجوش با اشغال سفارت آمریکا به اعمال تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران و حمایت دولت آمریکا از شاه خائن، اعتراض کردند تا دولتمردان آمریکایی بدانند که باید به انقلاب‌های مردمی احترام گذارد و حقوق ملت‌های مستقل را به رسمیت شناخت. هرچند که اقدامات مداخله جویانه امریکا حتی برای هم‌پیمانانش دیگر روشن شده است، اما باید تأکید کرد که وقتی دولت آمریکا به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد، در امور داخلی دولت‌ها و علیه انقلاب‌ها مداخله می‌کند (همچنانکه در انقلاب مردم مصر شاهد مداخله اخیر آمریکا بودیم)، از رسیدگی به خیانت‌های دیکتاتورهای معزول و وابستگان آنها جلوگیری می‌کند و اجازه بازگشت میلیاردها دلار اموال مردم ایران را نمی‌دهد، دانشجویان ایرانی نیز چاره‌ای جز اقدام متقابل ندارند تا با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی، به آمریکا بفهمانند که هر اقدامی پاسخ مشابهی را به دنبال دارد.

۴٫       مردم آمریکا باید به گذشته تاریخی دولت خود مراجعه کنند تا بدانند کشورشان چه خیانت‌هایی در حق مردم ایران انجام داد که موجب برانگیختن خشم انقلابی آنها و اشغال سفارتشان شد. همچنان که امروز دولت آمریکا به دنبال استرداد افشاگر اقدامات جاسوسی خود است تا آن را محاکمه کند، سه دهه قبل مردم ایران نیز خواستار استرداد شاه و محاکمه او بودند. با این تفاوت که شاه با اتکای حمایت آمریکا بر علیه ملت خود بزرگترین جنایت‌های جنگی را انجام داده بود و ادوارد اسنودن، افشاگر بزرگترین خیانت‌های دولت آمریکا در سطح جهان است.

اما اگر چه ۳۴ سال قبل، هژمونی رسانه‌ای آمریکا علیه انقلاب اسلامی سبب شد تا اقدام دانشجویان علیه دخالت‌های آمریکا، به عنوان اقدامی وحشیانه از ایرانیان مطرح شود اما اکنون ملت‌ها و دولت‌های جهان، به حقیقت آن ماجرا ایمان خواهند آورد. اینک نه تها دولت‌های مظلوم و ملت‌های محروم که کشورهای متحد آمریکا هم معنای جاسوسی و خرابکاری بین‌المللی آمریکا را می‌فهمند. اکنون صدراعظم آلمان نیز که سوژه جاسوسی آمریکا بوده است، احساس دانشجویان ایرانی را درک می‌کند و می‌پذیرد که “وحشی” صفت ملت ایران نیست، بلکه ویژگی استعمار مدرن کشوری است که رئیس‌جمهور با وقاحت تمام در چشمان رهبران دولت‌های جهان نگاه می‌کند، می‌خندد و دستانشان را به گرمی می‌فشارد، اما در خصوصی‌ترین رفتارهای ایشان جاسوسی و در جزئی‌ترین مسائل مداخله می‌کند. اینک پاسخ چنین دولتی را چگونه باید داد؟

۵٫       اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اعتراض دانشجویی خاص در یک مقطع خاص تاریخی بود که به جهت لجبازی دولت آمریکا با مردم ایران ادامه یافت و به یک بحران متقابل بدل شد. اگرچه دشمنی آمریکا با ملت ایران همچنان ادامه داشته اما شیوه مبارزه ایران با آمریکا در هر مقطعی، متناسب با توان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دولت و ملت ایران تغییر یافته است. شاهد مثال آنکه اقدام چند سال قبل برخی گروه‌های افراطی برای اشغال سفارت بریتانیا با مخالفت مقام معظم رهبری مواجه شد. چرا که اکنون نظام اسلامی آنقدر قدرتمند شده است که برای کوتاه کردن دست مداخله‌جویان نیازی به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی نیست.

شعار «مرگ بر آمریکا» نیز شعاری است که هنوز ملت آنرا فریاد می‌زنند اما باید مردم جهان و به خصوص ملت آمریکا بدانند که این شعار مرگ برای دولتی است که در افغانستان و عراق به کشتار مردم بی‌‌گناه می‌پردازد، این شعار برای قاتلین مسافران هواپیمای ایران‌ایر است و برای کودتاچیان ۲۸ مرداد و دیگر جنایات تاریخی دولت آمریکا علیه ملت‌های جهان. بنابراین قطعا تقویت پیوند میان دو ملت می‌تواند دولت‌ها را مجبور به احترام متقابل کند، اما تا زمانی که دولت آمریکا، جای محاکمه قاتل ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵، به وی مدال افتخار می‌دهد و میلیاردها دلار سرمایه مملکت شما را در دستان خود نگاه می‌دارد، نباید انتظار حذف شعار مرگ بر آمریکا را داشت. آیا دولت آمریکا حاضر است که به نظام جمهوری اسلامی احترام بگذارد و حقوق ۳۴ سال ملت ایران را بازگرداند؟ آیا می‌تواند دست از خصومت بردارد و تحریم‌هایی که تنها مردم ایران را نشانه رفته‌اند بردارد؟

۶٫       مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ پیامی شفاف به همه دنیا رساندند. اینک اما پرسش دانشجویان و مردم ایران از ملت آمریکا آنست که آیا اجازه می‌دهند که دولت‌شان بار دیگر خصومت‌ها را تقویت کند؟ تاکید کنگره بر ادامه تحریم‌ها، بلوکه ماندن سرمایه‌های ایران، بی‌‌احترامی به احساسات ایرانیان و… در کنار تأکید اوباما بر وجود گزینه نظامی در مقابل ایران چه پیامی را برای مردم ایران خواهد داشت؟

نگاه دانشجویان ایرانی اینست که شما مردم آمریکا اگر به دنبال صلح هستید، باید در مسیر حرکت دولتمردان خود، ایجاد اصلاح کنید، چرا که پیام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون در ارتباط با آمریکا و سایر دول دنیا روشن بوده و کاملا متفاوت با اشغالگران است. از ابتدای انقلاب تاکنون دولت‌های متفاوت آمریکا می‌توانستند با اصلاح رویه خود همانند سایر کشورها با ایران ارتباط داشته باشند. اکنون این فرصت بار دیگر فراهم شده است اما باید توجه داشت که این فرصت قطعا بی‌انتها نخواهد بود و باید مغتنم شمرده شود. چرا که ما به فرموده امام خمینی(ره) معتقدیم: «ما نمى‏‌خواهیم که به امریکا ظلم کنیم و نمى‌خواهیم که زیر بار ظلم امریکا برویم. آنها کارهایى که کردند و ظلم به ما بوده است، ما آنها را تحمل نخواهیم کرد. اما روابط دوستانه با همۀ ملت‌ها داریم و دولتها هم اگر به طور احترام با ما رفتار کنند، ما هم احترام متقابل را رعایت مى‌کنیم.» (صحیفه امام، جلد ۵، صفحه ۱۴۸)

بر این اساس، ما دانشجویان مسلمان و فعالان انجمن‌های اسلامی دانشجویان اعلام می‌کنیم که همراه با ملت ایران در راهپیمایی مبارزه با استکبار در ۱۳ آبان ۱۳۹۲ شرکت خواهیم کرد. ملت مسلمان و انقلابی ما همچنان منتظر خواهد بود که پاسخ پیام انتخابات خود را از جهانیان بشنود. ملتی که ۲۲ بهمن ۵۷ را خلق کرد، از انقلاب دوم در ۱۳ آبان حمایت کرد و اکنون حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ را رقم زد. و اکنون پاسخ دنیا به حماسه سیاسی ملت می‌تواند نقش به‌سزایی در حماسه بعدی و معادلات آتی بین‌المللی داشته باشد.

درود بر ۳۵ دانشجوی شهید پیرو خط امام (فاتحان لانه جاسوسی آمریکا)

 

1-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۲-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

۳-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۴-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه استهبان

۵-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا

۶-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

۷-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

۸-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان

۹-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۱۰-   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند

::::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

85 - 78 =