۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۴

یک جامعه شناس، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم شد

دکتر سید ضیاء هاشمی طی حکمی از سوی فرجی دانا به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منصوب شد. هاشمی جانشین دکتر غلامرضا خواجه سروی می‌شود که عملکرد وی مورد انتقاد تشکل‌های دانشجویی قرار داشت تا جایی که دکتر فرجی‌دانا بلافاصله پس از کسب رأی اعتماد، وی را برکنار و دکتر امید را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

di zia hashemiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر سید ضیاء هاشمی طی حکمی از سوی فرجی دانا به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منصوب شد.

هاشمی جانشین دکتر غلامرضا خواجه سروی می‌شود که عملکرد وی مورد انتقاد تشکل‌های دانشجویی قرار داشت تا جایی که دکتر فرجی‌دانا بلافاصله پس از کسب رأی اعتماد، وی را برکنار و دکتر امید را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

دکتر هاشمی، دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران دارد و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه است. وی پیش از این رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی بود. وی علاوه بر تألیف کتاب «تغییرات اجتماعی در نهج البلاغه»، مقالات متعدد جامعه‌شناسی در زمینه نهج‌البلاغه، جامعه‌شناسی دین، روان‌شناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی جوانان منتشر کرده است.

از جمله سوابق مدیریت فرهنگی و اجتماعی دکتر هاشمی می‌توان به عضویت در «شورای علمی و پژوهشی سازمان ملی جوانان» و سرپرستی «دفتر مطالعات فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی» اشاره کرد.

فضای فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها در دوران مسئولیت خواجه سروی چنان بود که اعتراض جمعی از هیئت‌های موسس انجمن اسلامی به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان با طرح سوال از کامران دانشجو، قصد احضار وزیر سابق علوم به مجلس را داشتند.

امید است که معاون جدید فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اصلاح ساختاری این نهاد را در دستور کار خود قرار داده و آزاداندیشی و پویایی سیاسی را به دانشگاه‌ها بازگرداند.

::::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

94 - = 85