۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴

رابطه اصلاح طلبان با رهبر انقلاب بیشتر شده است

عارف در خصوص حضور خاتمی در انتخابات تاکید کرد: تفکر آقای خاتمی، تفکر انقلاب، نظام، حرکت در چهارچوب قانون اساسی است. منش ایشان هم اصلاح طلبی است. بنده به عنوان معاون اول آقای خاتمی شهادت می دهم که در طول این سی و اندی سالی که از انقلاب گذشت،ایشان یکبار هم موضعی علیه نظام نگرفت.

IMG18154517«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): کاندیدای اصلاحطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایط انتخابات فعلی رابطه دوستان اصلاح طلب ما با رهبری بیشتر شده است.
محمدرضا عارف که به خراسان شمالی سفر کرده است با حضور در جمع فعالان سیاسی بجنورد ضمن تبیین فضای سیاسی کشور، گفت: فضای حاکم بر کشور بخصوص در  دانشگاه‌ها فضای بی‌انگیزگی است. خیلی از افراد بدبین بودند که نباید به صحنه سیاسی آمد چراکه هزینه‌هایی را در انتخابات سال  ۸۸ پرداخت کردند و بخاطر این هزینه‌ها انگیزه‌ای برای فعالیت سیاسی ندارند.
وی به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت:جمع‌بندی دوستان اصلاح طلب این بود که درانتخابات حضور پیدا کنند ولی متاسفانه بخاطر برخی تحلیل‌های غلط اصلاح طلبان حضور جدی در انتخابات مجلس نداشتند البته در حوزه‌هایی که حضور داشتند پیروز انتخابات شدند.
معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: نگاه ما در انتخابات این است که شرکت در انتخابات هم حق است و هم وظیفه. شرکت در انتخابات را مسئولیت ذاتی می بینیم.
عارف با تاکید بر اینکه حیات یک جریان سیاسی به حضورش در انتخابات است، گفت: اگر بخواهیم اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند نمی‌توانیم در انتخابات شرکت نکنیم. بنابراین با تعاملاتی که با جریان اصلاحات داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که باید حضور پیدا کرد.
وی افزود:معتقدم اگر بتوانیم جریان اصلاحات را به نتیجه برسانیم، پیروزی ما قطعی خواهد بود. ضمن اینکه عملکرد دولت اصلاحات مشخص است و مردم عملکرد ادوار مختلف را مقایسه می کنند. البته ما نیز در این هشت سال سکوت کردیم تا دولت بتواند کارهای خودش را انجام دهد.
عارف در خصوص فعالیت‌های جریان اصلاحات در دولتهای هفتم و هشتم، اظهار داشت: نقد جدی به جریان اصلاحات در زمان مدیریتش وارد نشد.اکنون نیز مردم دولت‌ها را با هم مقایسه می کنند و عملکرد دولت را می بینند. مردم می بینند که دولت فعلی ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته  و چه کرده است و ما چقدر درآمد نفتی داشتیم و چگونه عمل کردیم.
وی در خصوص پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان نیز تاکید کرد: زمینه مردمی ما نسبت به سال ۸۴ بهتر شده است. از این رو معتقدم  اگر در عرصه انتخابات حضور پیدا نکنیم جریان اصلاحات دیگر مجال حضور پیدا نمی کند، مخصوصا در شرایطی که اصولگرایان به دنبال این هستند که عملکرد دولت را از خودشان جدا  کنند.
عارف در خصوص حضور خاتمی در انتخابات نیز تاکید کرد: تفکر آقای خاتمی، تفکر انقلاب، نظام، حرکت در چهارچوب قانون اساسی است. منش ایشان هم اصلاح طلبی است. بنده به عنوان معاون اول آقای خاتمی شهادت می دهم که در طول این سی و اندی سالی که از انقلاب گذشت، ایشان یکبار هم موضعی علیه نظام نگرفت.
معاون اول دولت اصلاحات در خصوص چالش‌های حاکم بر کشور، خاطرنشان کرد: در این مقطع در بخش‌های مختلف با بحران رو به رو هستیم. تلاش شد که سیاست‌های فرهنگی اصلاحات را به چالش بکشند. درحالی که اگر رابطه دولت خاتمی را با مراجع تقلید با رابطه این دولت با علما مقایسه کنید متوجه می شوید که دولت اصلاحات چه دستاوردهای ارزنده‌ای داشت.
وی ادامه داد: بی‌اعتمادی تا حدی است که به آمارهایی که دولت می‌دهد مردم اعتنا نمی‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که تریبون در اختیارشان بود، ناجوانمردانه هر انگی را به اصلاحات و اصلاح طلبان زدند، درخصوص محدودیت‌های اصلاح طلبان برای فعالیت‌های خود گفت: یک نمونه از محدودیت های اصلاح طلبان مربوط به جلسات بنیاد باران است.در حالیکه در اساسنامه بنیاد باران با آگاهی کامل ذکر شده است که این بنیاد فعالیت سیاسی ندارد. اما با این حال تشکیل جلسات ماهیانه بنیاد باران در مواقعی با محدودیت رو به رو می شود. معتقدم باید شرایط فعلی متوقف شود چراکه ادامه این روند به بن بست رسیدن کشور است. باور داریم، ظرفیت قانون اساسی، می تواند مسیر را برای توقف روند فعلی و اصلاحش آماده کند.
عارف در خصوص  انتقاد اصولگرایان از دولت که مورد پرسش یکی از حاضرین در جلسه بود، گفت: اصولگرایان اعتقادی به نقد دولت ندارند و اگر هم نقدی می کنند بر اساس باور و اعتقاد قلبی آنها نیست بلکه یک تاکتیک است .جریان انحرافی هم یک پروژه بود که بگویند اصولگرایان شکست نخورده اند و جریان انحرافی شکست خورده است. کل جریان اصولگرا جز همراهی با دولت هیچ کای نکرد برنامه اصولگرایان این است که از آقای احمدی‌نژاد عبور کنند تا بگویند شکست نخورده اند. بنابراین نقدی که آنها می‌کنند، تاکتیک است.
وی تاکید کرد:اصولگرایان هم به خودشان و هم به جامعه دروغ می‌گویند.
معاون اول دولت اصلاحات در خصوص عملکرد دستگاه های برگزار کننده انتخابات، اظهار داشت: اگر دستگاه‌های ذیربط درست اقدام می کردند شبهه تقلب مطرح نمی‌شد. ما رای را امانت می دانیم و انتظار ما این است که همه دست‌اندرکاران انتخابات از این امانت‌نگه‌داری کنند. تجربه ۸۸ باید درسی برای همه باشد.
وی در خصوص رابطه  سید محمد خاتمی با رهبر انقلاب تصریح کرد: رابطه با رهبری در قانون اساسی مشخص شده است و آقای خاتمی هم هیچ وقت، هیچ مشکلی با رهبری نداشته است. و رابطه آقای خاتمی و رهبری صمیمی و شفاف است. آقای خاتمی تا رئیس جمهور بودند، هفته‌ای یکبار با رهبری ملاقات داشتند اما پس ازآن دیگر لزومی ندارد چون سمت رسمی ندارند و  در صورت لزوم ملاقات‌هایی صورت می‌گیرد. در شرایط انتخابات فعلی حتی رابطه دوستان اصلاح طلب ما با رهبری بیشتر شده است.
معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با خانواده‌های زندانیان سیاسی دیدار نمی کنید؟ گفت: شما از کجا می دانید من با خانواده زندانیان سیاسی ملاقات نداشتم؟ احساسم این است که بی سر و صدا باید مسائل این چنینی را پی گیری کرد تا بهتر به نتیجه برسیم. من با افرادی که آزاد شدند، دیدار داشته‌ام اما رسانه‌ای نکردم چون معتقدم تا مطلبی رسانه‌ای می شود  برای آن فرد مشکلاتی ایجاد می‌شود. بنابراین به دنبال کسب وجهه از رسانه‌ای کردن این موضوع نبودم.
منبع: مهر

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

83 - = 74