۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ وزير دادگستري با ابراز تاسف از آمار بالاي پرونده‌هاي فساد خبر داد

بازداشت ۱۰ مدیر تعزیرات حکومتی به اتهام فساد

سراج در خصوص محاکمه خاوری و جهرمی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی نیز گفت: ان‌شاء‌الله تا پایان سال محاکمه مدیران سابق بانک ملی و صادرات برگزار خواهد شد. وی افزود: پلیس اینترپل برای خاوری اعلان قرمز کرده است تا هر جا مشاهده شد او را تحویل دهد و برای دستگیری وی نیاز به صدور حکم و قطعیت آن نیست.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): برخوردها با فساد وارد فازهای جدی‌تری شده است و آن‌گونه که وزیر دادگستری می‌گوید بیش از ۱۰ نفر از مدیران و روسای شعب تعزیرات حکومتی بازداشت شده‌اند و کمی آن‌طرف‌تر رییس سازمان بازرسی کل کشور هم از جمع‌آوری گزارش‌های مربوط به پرونده بابک زنجانی و ارسال آن به دادسرا خبر داده است. گو آنکه همگی بسیج شده‌اند تا از تکرار فسادهایی که هشت سالی بود مجال بروز و ظهور یافته بودند جلوگیری کنند. وزیر دادگستری از افزایش فسادها نیز انتقاد کرده و تاکید می‌کند که باید برای دفاع از قشر زحمتکش جامعه با افرادی که باعث این فسادها شده‌اند برخورد قاطع کرد. مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: موضوع تعزیرات بسیار مهم و اکنون یک جایگاه نهادینه شده دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است. مرز مهمی در این قانون به عنوان شاخص اعلام شده که براساس آن اگر تخلف در سازمان تعزیرات حکومتی صورت گیرد و در آن‌جایی که وارد حریم جرم می‌شود مرجع رسیدگی دستگاه قضایی است. وی تصریح کرد: مبارزه با فساد در دولت با تمرکز و جدیت دنبال می‌شود. بستر مبارزه با فساد با ایجاد دولت الکترونیک محقق می‌شود. پورمحمدی تصریح کرد: متاسفانه در سازمان تعزیرات حکومتی به ویژه اداره کل استان تهران تعدادی از همکاران در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند که در این راستا بیش از ۱۰ نفر از آنها بازداشت شدند که این افراد از مدیران، روسای شعبه و مستشاران بوده‌اند. وزیر دادگستری با بیان اینکه پاکسازی تعزیرات به معنی ارتقای جایگاه سازمان تعزیرات است گفت: عددهای فساد این افراد بالا است و ما از این بابت متاسف هستیم، اما باید گفت این اعداد با آن اعدادی که امروز از پرونده‌های فساد در کشور مطرح می‌شود فاصله زیادی دارد. وی افزود: باعث تاسف است که ما در کشور چنین پرونده‌های فسادی داریم.

زنجانی باید پول‌هایی را که گرفته برگرداند

در خبری دیگر، رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده‌های بابک زنجانی، حادثه خیابان جمهوری و شهر پردیس توضیحاتی ارائه کرد. قاضی ناصر سراج در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسوولان عالی دستگاه قضایی با بنیانگذار انقلاب در جمع خبرنگاران در رابطه با پرونده بابک زنجانی، گفت: سازمان بازرسی کل کشور گزارش‌های مربوط به این پرونده را جمع‌آوری و به دادسرا ارسال کرده است. وی گفت: گزارش‌های اولیه در رابطه با این پرونده از سوی سازمان بازرسی بوده است و بابک زنجانی باید پول‌هایی را که گرفته، پرداخت کند.

همچنین به گزارش مهر، وی گفت: گزارش اولیه خود را به دادسرا ارائه دادیم و در حال بررسی اموال او در داخل و خارج از کشور هستیم تا مشخص شود توانایی پرداخت میزان بدهی خود را دارد یا نه. وی افزود: سازمان بازرسی از همان ابتدا به این پرونده ورود کرد و در حال حاضر پرونده او در دادسرا در حال رسیدگی است.

سراج در خصوص محاکمه خاوری و جهرمی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی نیز گفت: ان‌شاء‌الله تا پایان سال محاکمه مدیران سابق بانک ملی و صادرات برگزار خواهد شد. وی افزود: پلیس اینترپل برای خاوری اعلان قرمز کرده است تا هر جا مشاهده شد او را تحویل دهد و برای دستگیری وی نیاز به صدور حکم و قطعیت آن نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص حادثه خیابان جمهوری نیز گفت: در حال کار در این زمینه هستیم و دادگاه در خصوص مقصران احتمالی این حادثه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 3 = 4