۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ اعلام برائت مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان فردوسی از انتخابات جعلی:

از دفتر تحکیم غیرقانونی استعفا دهید

طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای اصلاح وضعیت دفتر تحکیم وحدت انجام شده است، اما همواره دست‌هایی سعی کرده‌اند که این تلاش‌ها ناکام بماند و هیچ اقدامی در جهت بهبود وضعیت دفتر تحکیم وحدت صورت نگیرد. دست‌هایی که می‌خواهند دفتر تحکیم فقط اسمی باشد که در بیانیه‌ها در کنار اسم سایر اتحادیه‌های همسو با خودشان قرار گیرد. آخرین مرحله این تلاش‌ها منجر به شکل گیری شورای مرکزی فعلی شده است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد طی نامه‌ای خواستار استعفای مصطفی صادقی‌فر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد از شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت شد.

در جریان انتخابات اخیر شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (مهر ماه ۱۳۹۲) که مورد اعتراض جمع کثیری از انجمن‌های اسلامی بود، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد حضور مشروط و حداقلی در نشست داشت. اعضای این انجمن که تنها با یک رأی از دو حق رأی خود در نشست سالانه این اتحادیه! شرکت کرده بودند تا مقدمات مذاکره با سایر انجمن‌ها را جهت انتخابات فراگیر فراهم آوردند، پس از شکست مذاکرات داخل و خارج نشست، در اعتراض به شرایط خاص برگزاری انتخابات آن اتحادیه، شب قبل از نشست سالانه، این برنامه را ترک نمودند.

علیرغم خروج اعضای انجمن فردوسی از این نشست، یک عضو دارای حق رأی‌ انجمن در شورای عمومی دفتر تحکیم، در این انتخابات که انجمن فردوسی کاندیدایی به آن معرفی نکرده بود، حضور یافت.

با گذشت ۴ ماه از انتخابات غیرقانونی مذکور، مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نه تنها از آن نشست اعلام برائت کرده، که با حضور یکی از اعضای انجمن در شورای مرکزی فعلی دفتر تحکیم که به صورت مستقل و مشروط در این انتخابات شرکت کرده بود، هم مخالفت رسمی نموده است.

آقای مصطفی صادقی‌فر که در دوره گذشته در کسوت دبیری شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در این شورا فعالیت می‌کرد و در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب، مواضع دفتر تحکیم وحدت را مطرح نمود، در روند پیگیری همگرایی بین انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم، به برخی انجمن‌هایی که منافع جناحی آنها در گروی برگزاری انتخابات تحکیم وحدت با شرایط خاص و مورد مناقشه بود قول مساعد جهت کاندیداتوری خود را داده بود تا ایشان نیز نهایت سعی خود برای ورود سایر انجمن‌های اسلامی به تحکیم وحدت را داشته باشند!

اما پس از امتناع انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد از معرفی وی به‌عنوان نماینده آن انجمن به‌علت رفتارهای غیرتشکیلاتی معدود انجمن‌های قدرت‌طلب، بیش از ۳ انجمن دیگر وی را به‌عنوان کاندیدا برای شورای مرکزی معرفی نمودند.

وی که دلیل این قول مساعد را اثبات صداقت و دلسوزی خود برای آینده دفتر تحکیم وحدت بیان کرد، در نطق پیش از انتخابات شورای مرکزی با تاکید بر حرکت با منش تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشگاه خود، ابقا یا استعفا از تحکیم را منوط به رأی مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی دانست. مجمع عمومی انجمن فردوسی نیز پس از بررسی شرایطی که در نامه آمده است، رأی به خروج ایشان از شورای مرکزی اسمی فعلی دفتر تحکیم وحدت داد.

در این نامه که توسط اکثریت اعضای تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد امضا شده، آمده است؛

بسمه تعالی

جناب آقای مصطفی صادقی‌فر

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

با سلام خدمت شما

همانگونه که اطلاع دارید چندی است که بیانیه‌ها و رفتارهایی به نام دفتر تحکیم وحدت در رسانه‌ها منعکس می‌شود که کوچکترین نسبتی با گفتمان و دیدگاه‌های انجمن‌های اسلامی ندارد و این در حالی است که افراد حاضر در مجموعه کمترین توجهی نسبت به انتقادات نشان نمی‌دهند.

در طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای اصلاح وضعیت دفتر تحکیم وحدت انجام شده است، اما همواره دست‌هایی سعی کرده‌اند که این تلاش‌ها ناکام بماند و هیچ اقدامی در جهت بهبود وضعیت دفتر تحکیم وحدت صورت نگیرد. دست‌هایی که می‌خواهند دفتر تحکیم وحدت فقط اسمی باشد که در بیانیه‌ها در کنار اسم سایر اتحادیه‌های همسو با خودشان قرار گیرد.

آخرین مرحله این تلاش‌ها منجر به شکل گیری شورای مرکزی فعلی دفتر تحکیم وحدت شده است که حتی در آخرین تحرکات‌شان در سایت وابسته به اتحادیه انجمن‌های مستقل یادداشت می‌نویسند! گویا تاریخ برعکس شده و انجمن‌های مستقل که زمانی از دفتر تحکیم منشعب شده بودند چنان جایگاهی پیدا کرده‌اند که دفتر تحکیم قصد تحمیل خود به آنها را دارد!

رفتارهای اخیر شورای مرکزی دفتر تحکیم به هیچ عنوان به صلاح این اتحادیه نبوده و گاها موجب تحقیر جایگاه این اتحادیه شده است.

با این وجود ما یعنی تعدادی از اعضای مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد حضور شما را در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به صلاح نمی‌دانیم و با توجه به قول شما قبل از انتخابات مورد مناقشه ۲۵مهر، مبنی بر استعفا از شورای مرکزی در صورت درخواست اعضای مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، از شما خواهشمندیم از شورای مرکزی تحکیم وحدت استعفا دهید.

به امید پیروزی نهایی مستضعفین جهان

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 6