۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷

انقلاب بحرین سه ساله شد

در آستانه سومین سالگرد خیزش شیعیان در بحرین، ناآرامی‌ها دوباره در این کشور اوج گرفته است. این تظاهرات روز جمعه که در سومین سالگرد خیزش شیعیان بحرین برپاشد، با دخالت پلیس به خشونت گرایید و ده‌ها معترض به جرم ایجاد آشوب و تحریک مردم به اعترضات بازداشت شدند. وزارت کشور بحرین در یک اطلاعیه گفته است 26 نفر به اتهام «شورش و خرابکاری» بازداشت شده‌اند.

EnghlabBahrain1مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): در آستانه سومین سالگرد خیزش شیعیان در بحرین، ناآرامی‌ها دوباره در این کشور اوج گرفته است. این تظاهرات روز جمعه که در سومین سالگرد خیزش شیعیان بحرین برپاشد، با دخالت پلیس به خشونت گرایید و ده‌ها معترض به جرم ایجاد آشوب و تحریک مردم به اعترضات بازداشت شدند. وزارت کشور بحرین در یک اطلاعیه گفته است ۲۶ نفر به اتهام «شورش و خرابکاری» بازداشت شده‌اند.

سه سال پیش و در جریان موج بهار عربی، شیعیان بحرین در مخالفت با سیاست‌های تبعیض‌آمیز حکومت سنی این کشور دست به تظاهرات گسترده‌یی زدند که توسط پلیس سرکوب شد. میدان مروارید منامه در سال ۲۰۱۱ کانون اعتراضات ضددولتی بود. از آن زمان تاکنون، پلیس و معترضان تقریبا هر روز با هم درگیر هستند. هزاران نفر نیز دستگیر شده‌اند. اکثریت جمعیت بحرین را شیعیانی تشکیل می‌دهند که خواهان برقراری سلطنت مشروطه، انجام اصلاحات سیاسی، مشارکت در قدرت و رفع تبعیض در این کشور حوزه خلیج‌فارس هستند. شیعیان بحرین سال‌هاست که از تبعیض توسط خاندان اقلیت سنی شکایت می‌کنند.

در خبری دیگر وزارت کشور بحرین گفته است یک پلیس که روز جمعه در اثر وقوع انفجار مجروح شده بود، درگذشت. این انفجار در جریان اعتراض‌های جاری در دهکده شیعه‌نشین دیر در اطراف منامه، پایتخت، رخ داد. یک پلیس دیگر نیز در این انفجار مجروح شده است. یک اتوبوس حامل نیروهای پلیس هم در اثر یک انفجار دیگر آسیب دید. این اتوبوس، نیروهای پلیس را به یک دهکده دیگر می‌برد. در انفجار در یک دهکده دیگر نیز سه پلیس مجروح شدند.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 72 = 78