۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۶ واکنش وزارت علوم به غاصبان دفتر تحکیم وحدت:

هشدار برای تحکیم ۱۱

پس از ماه ها اتفاقات جنجال برانگیز دفتر تحکیم وحدت و حمایت برخی نهادهای خاص از یک گروه غیرقانونی بخصوص در جریان برگزاری انتخابات مجعول مهرماه این گروه که معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت پیش از برگزاری آن را غیرقانونی خواند، سرانجام دیروز معاون فرهنگی وزارت علوم سکوت خود را شکست و هشدار داد اگر نتوانند در زمانی که به آنها داده شده مشکلات قانونی خود را برطرف کنند با آنها برخورد خواهد شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): پس از ماه ها اتفاقات جنجال برانگیز درباره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) و حمایت های بحث برانگیز برخی نهادهای خاص از یک گروهک غیرقانونی بخصوص در جریان برگزاری انتخابات مجعول مهرماه این گروه گرچه معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت پیش از برگزاری آن را غیرقانونی خواند، اما وزارت علوم تاکنون در قبال آن تنها به گرفتن موضع سکوت بسنده کرده بود که سرانجام دیروز معاون فرهنگی وزارت علوم سکوت خود را شکست و به این گروه هشدار داد که اگر نتوانند در زمانی که به آن ها داده شده ست مشکلات قانونی خود را برطرف کنند با آنها برخورد خواهد شد.

گفتنی است این اقدام شجاعانه جناب آقای دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم در خور تقدیر و تشکر است اما این انتقاد وارد است که گفته شده است دفتر تحکیم وحدت در حال حاضر ۱۶ عضو دارد این در حالی است که انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، مشهد و لرستان بار ها عضویت خود را در این گروه غیرقانونی تکذیب کرده اند و تشکل دانشگاه عباسپور نیز با نام “مجمع اسلامی” فعالیت می کند و چون انجمن اسلامی نیست طبق اساسنامه ی دفتر تحکیم وحدت نمی تواند عضو این اتحادیه باشد. حال آنکه دانشگاه شهید عباسپور زیر مجموعه ی دانشگاه شهید بهشتی است و اساسا دیگر یک دانشگاه مجزا نیست.

در دانشگاه شهید بهشتی نیزتشکل اسلامی  ”انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی” مشتمل بر چند دانشکده وجود ندارد بلکه تعداد معدودی از دانشکده های این دانشگاه آن هم با حرف و حدیث های بسیار و وجود گروه های موازی تحت عنوان انجمن اسلامی دانشکده حضور دارند که بر فرض قانونی بودن آنها و تمایل به عضویت در دفتر تحکیم وحدت طبق نص صریح اساسنامه ی دفتر تحکیم وحدت انجمن اسلامی یک یا چند دانشکده ی یک دانشگاه نمی توانند به عنوان عضو مجزا در شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت حاضر شوند.

بنابرین اگر عضویت انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و آزاد پرند را که در شورای عمومی بدون حد نصاب قانونی به تصویب رسیده است و همچنین مواضع اخیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی را نیز در نظر نگیریم نهایتا و در خوشبینانه ترین حالت این گروه ۱۱ عضو دارد. در حالیکه بیش از ۲۵ انجمن اسلامی رسمی دانشگاه های سراسر کشور خواستار احیای مجدد دفتر تحکیم وحدت یکپارچه و فراگیر شده اند.

مصاحبه ی دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم با خبرگزاری ایرنا به شرح زیر است :

براساس مصوبه ۴۸۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی یک اتحادیه دانشجویی باید از ۲۰ انجمن دانشجویی تشکیل شده باشد در حالی که دفتر تحکیم وحدت هم اکنون ۱۶ عضو دارد.

سید ضیا هاشمی ، معاون فرهنگی وزیر علوم عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشجویی ایرنا، در خصوص دفتر تحکیم وحدت اظهارداشت: به مسئولان دفتر تحکیم وحدت زمان داده ایم تا مشکلات قانونی این اتحادیه دانشجویی را برطرف کند.49_hashemi

وی افزود: اعضای دفتر تحکیم وحدت هم اکنون در حال رفع مشکلات قانونی این دفتر هستند، با این حال اگر نتوانند در زمان که به آنها داده شده است مشکلات را برطرف کنند با آنها برخورد خواهد شد.

**هیچ تشکل غیر قانونی وجود ندارد

معاون فرهنگی وزیرعلوم با تاکید بر اینکه هیچ تشکل دانشجویی غیرقانونی در دانشگاه های کشور فعالیت نمی کند، توضیح داد: تشکل های دانشجویی که شرایط قانونی را داشته باشند می توانند از دانشگاه مربوطه و درنهایت وزارت علوم مجوز دریافت کنند.

هاشمی ادامه داد: مجوز تشکل های دانشجویی غیرفعال که زمینه های قانونی خود را از دسته داده اند به طور طبیعی باطل می شود از این رو هیچ تشکل دانشجویی غیرقانونی در کشور فعالیت نمی کند.

وی اعلام کرد: براساس مکاتبات انجام شده معاونت های فرهنگی، دانشگاه های کشور موظفند در مدتی کوتاه فهرست تشکل های دانشجویی خود را به وزارت علوم اعلام کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به زودی فهرست تشکل های دانشجویی کشور به صورت کامل تهیه خواهد شد.

::::

۲ دیدگاه

  1. حقیقت :

    درود بر معاون فرهنگی شجاع
    ما پیروزیم

  2. هما :

    چشم بسته غیب گفتی ؟ این تذکر رو چند ماه پیش به تحکیم دادن!!

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 5