۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۷

حمله جنگنده‌های اسراییلی به پایگاه «حزب‌الله» لبنان

روز گذشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» هم از طرح حمله سایبری آمریکا علیه سوریه پرده برداشت. نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد در مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری‌های خونین سوریه در بهار 2011، پنتاگون و آژانس امنیت ملی آمریکا طرح حملات پیچیده سایبری به ارتش سوریه و ساختار فرماندهی بشار اسد را مطرح کردند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): منطقه «بقاع» لبنان در نزدیکی مرز لبنان و سوریه شامگاه دوشنبه از سوی جنگنده‌های رژیم اسراییل مورد حمله هوایی قرار گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله یکی از پایگاه‌های حزب‌الله در مرزهای لبنان با سوریه را هدف گرفته بود. پیش از حمله، وب‌سایت لبنانی «النشره» از پرواز جنگنده‌های اسراییلی بر فراز شهرک‌های نزدیک به مرز لبنان و سوریه، بعلبک و شهر الهرمل خبر داده بود. این حمله هوایی در شرایطی صورت می‌گیرد که دوشنبه هم پنج‌فروند جنگنده رژیم اسراییل حریم هوایی لبنان را نقض کردند. پس از انتشار خبر این حمله، نخست‌وزیر رژیم اسراییل در واکنشی غیرمستقیم اعلام کرد: اسراییل هر کاری که برای دفاع از خود لازم بداند انجام می‌دهد.
به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسراییل در کنفرانس خبری مشترکی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: سیاست ما در قبال مسایل منطقه‌ای یا دفاع از خود کاملا واضح است و هر آنچه را که لازم بدانیم برای دفاع از خود و شهروندانمان انجام می‌دهیم. در مقابل معاون شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حضور نیروهای این حزب در سوریه، یک شکست استراتژیک را برای رژیم اسراییل رقم زد، تاکید کرد: تکفیری‌ها و تروریست‌ها کاملا مجری اهداف اسراییل هستند. او گفت: چندسال قبل اسراییل مدعی می‌شد که حزب‌الله را شکست داده است و امروز تکفیری‌ها می‌گویند که ما حزب‌الله را در القصیر، در سوریه و در دیگر مناطق شکست داده‌ایم، حال آنکه حضور ما در سوریه باعث دستپاچگی اسراییل شد و شکستی استراتژیک را برای آنها به ارمغان آورد چرا که با تضعیف ارتش‌های عربی همچون مصر و عراق، اسراییل بر مساله براندازی نظام در سوریه و تضعیف مقاومت در لبنان حساب باز کرده بود اما مقاومت، قدرت گرفت. به‌دنبال حضور نیروهای تندرو در سوریه که بر نگرانی‌ها افزوده است جبهه النصره حزب‌الله را تهدید به جنگ کرد. به گزارش ایسنا، گروه تروریستی جبهه النصره، یک شاخه‌ القاعده در سوریه در بیانیه‌ای مدعی شد: ارتش لبنان ارتشی «غاصب» است که از مخفیگاه‌های حزب‌الله محافظت می‌کند تا این حزب وارد جنگ علیه ملت سوریه شود. در این بیانیه تاکید شده است: ما در واکنش به اقدامات حزب‌الله در سوریه تصمیم گرفتیم تا جنگ و درگیری را به مقرهای حزب‌الله در لبنان بکشانیم تا آنها هم رنج‌های مردم سوریه را تجربه کنند.
اسد: جنگ امروز جنگ اندیشه است
در حالی که منابع خبری روز گذشته از هلاکت «ابوالقعقاع التونسی» رهبر گروه تروریستی «داعش» در استان حمص سوریه خبر دادند، بشار اسد بر لزوم رویارویی با افکار تکفیری که هدف آن ایجاد ناآرامی در جامعه است تاکید کرد. به گزارش ایسنا، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه در دیدار با رهبران حزب بعث در دمشق اعلام کرد: پایداری دمشق در طول بحرانی که کشور با آن روبه‌روست نقش اساسی‌ای در پایداری سوریه داشته است. رییس‌جمهوری سوریه با تاکید بر لزوم مذاکره و همکاری فعال و سازنده میان احزاب جدید در سوریه اعلام کرد ما امروز با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستیم که نتیجه بحران سه‌سال گذشته است و اولین این چالش‌ها رویارویی با افکار تکفیری است که هدفشان ایجاد تشویش و ناآرامی در جامعه است و زمانی که افکار تکفیری وارد جامعه شود اوضاع خطرناک می‌شود و این یکی از چالش‌های بزرگی است که حزب بعث با آن روبه‌رو است. او گفت: جنگی که امروز ما آغاز کرده‌ایم جنگ اندیشه است و به‌خاطر این مساله حزب بعث با مسوولیت‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری روبه‌رو است. اسد گفت: دمشق محور سوریه است و این مساله مسوولیت سنگینی را برعهده رهبران حزبی در دمشق و گروه‌های حزبی در پایتخت سوریه می‌گذارد. اسد گفت: ما دارای خلأ فکری خطرناکی هستیم که پیش‌تر شاهد آن نبودیم و این امر چالش بزرگی در حزب بعث است. جنگی که ما وارد آن شده‌ایم یک جنگ فکری است و در اینجا اهمیت حزب بعث مشخص می‌شود که همواره بر افکار عقایدی مبتنی بوده است و احزاب عقیدتی همچون حزب بعث مسوولیت بزرگی برای مقابله با این بحران برعهده دارند به‌ویژه اینکه این بحران باعث ایجاد کانون‌های تندرو شده است. از دیگر سو یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه وزیر خارجه انگلیس ضمن درخواست از روسیه و ایران برای اعمال فشار بیشتر علیه دولت سوریه جهت پایبندی به روند مذاکرات ژنو۲، قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه را «روزنه امیدی» در بحران سوریه خواند. ویلیام هیگ، در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: هیچ شاخص مثبتی وجود ندارد که نشان دهد دولت سوریه آماده پذیرش پیشنهاد اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه جهت برگزاری دور سوم مذاکرات و بررسی مساله دولت انتقالی است. همچنین ائتلاف مخالفان سوریه با تاکید بر اینکه شرطش برای ادامه مذاکرات با دولت، دستیابی به پیشرفت در عرصه‌های سیاسی و انسانی است، اعلام کرد: دستور کار پیشنهادی الابراهیمی سرنوشت دور آتی مذاکرات ژنو را مشخص می‌کند.
حملات سایبری علیه سوریه در دستور کار آمریکا بود
روز گذشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» هم از طرح حمله سایبری آمریکا علیه سوریه پرده برداشت. نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد در مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری‌های خونین سوریه در بهار ۲۰۱۱، پنتاگون و آژانس امنیت ملی آمریکا طرح حملات پیچیده سایبری به ارتش سوریه و ساختار فرماندهی بشار اسد را مطرح کردند. این روزنامه نوشت: هر چند چنین حملاتی که دارای هزینه و تلفات کمی هستند، برای باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا که با مداخله مستقیم در بحران سوریه مخالف است، جایگزینی مناسب است اما او پس از بررسی روش‌های این طرح‌ها، آنها را رد کرد.
منبع: شرق 
 ::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

42 - = 33