۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱

گزارش تصویری: درگیری طیف شیراز و مدرن در ساختمان دفتر تحکیم وحدت (اسفند ۸۰)

این روزها دوازدهمین سالگرد انشقاق دفتر تحکیم وحدت است که پس از برگزاری نشست جمعی از انجمن‌های مدرن در دانشگاه علامه(16 و 17 اسفند 1380)، و عدم استکاف آنها از شورای منتخب نشست شیراز (دوم و سوم اسفند 1380) به صورت تفکیک دو طیف شیراز و علامه رخ نمود. آنچه می‌بینید تصاویر مجادلات داخلی دفتر تحکیم وحدت در اسفند 1380 است که به درگیری میان دو طیف سنتی(شیراز) و مدرن(علامه) جهت حضور در ساختمان دفتر تحکیم وحدت منجر گردیده است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): این روزها دوازدهمین سالگرد انشقاق دفتر تحکیم وحدت است که پس از برگزاری نشست جمعی از انجمن‌های مدرن در دانشگاه علامه(۱۶ و ۱۷ اسفند ۱۳۸۰)، و عدم استکاف آنها از شورای منتخب نشست شیراز (دوم و سوم اسفند ۱۳۸۰) به صورت تفکیک دو طیف شیراز و علامه رخ نمود.

آنچه می‌بینید تصاویر مجادلات داخلی دفتر تحکیم وحدت در اسفند ۱۳۸۰ است که به درگیری میان دو طیف سنتی(شیراز) و مدرن(علامه) جهت حضور در ساختمان دفتر تحکیم وحدت – تقاطع خیابان ولیعصر و جمهوری، کوچه شهید رجب‌بیگی – منجر گردیده است.

در این ماجرا، کسانی که در نشست شیراز شرکت نکرده بودند (مدرن‌ها و جریان تهران-بهشتی) با تجمع در محل دفتر تحکیم وحدت تحت عنوان نشست «شورای تهران دفتر تحکیم»، مانع از ورود شورای مرکزی جدید تحکیم که به تازگی از نشست شیراز بازگشته و قصد برگزاری نشست خبری «شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت» را دارند، به ساختمان می‌شوند. در پی این مجادله که به تیتر رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد، ساختمان دفتر تحکیم وحدت با مداخله نیروی انتظامی پلمپ شد و چند سال بعد نهادهای امنیتی، همه مدارک و اسناد و امکانات آن را مصادره و ساختمان را بدون اطلاع به طیف قانونی تحکیم (طیف علامه در سال ۸۷ از سوی هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی غیرقانونی اعلام شده بود) به فروش رساندند.

عکس‌ها و اسناد مجادلات آن روزها موجود است و گواهی بر حقیقت می‌دهد:

سمت راست عکس: طیف مدرن(علامه) در مقابل دفتر تحکیم ایستاده‌اند.

سمت چپ: طیف سنتی(شیراز) منتظر ورود به ساختمان دفتر هستند.

تجمع دو طیف مقابل دفتر تحکیم در کوچه شهید رجب بیگی، تقاطع ولیعصر و جمهوری_ دفتر تحکیم توسط پلیس پلمب می شود

طیف سنتی(شیراز) در سمت راست تصویر و طیف مدرن (بعدها علامه)، سمت چپ در آستانه درب ساختمان:

Multimedia_pics_1380_12_Politic_65

سید مهدی منوچهری، عضو شورای مرکزی تحکیم(۸۰-۷۸) و طیف شیراز(۸۲-۸۰) در گفتگو با خبرنگار ایسنا، ماجرا را شرح می‌دهد:

سید مهدی منوچهری- از طیف شیراز

سیاوش افضلی از طیف مدرن:

سیاوش افضلی_ دعوای تحکیم

اکبر عطری (چماق به دست طیف علامه) در مقابل درب دفتر تحکیم نگهبانی می‌دهد:

اکبر عطری

Multimedia_pics_1380_12_Politic_61

دزفولی از طیف خط امامی انجمن امیرکبیر و طیف سنتی تحکیم(شیراز) توسط طیف مدرن مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد:

مصطفی دزفولی از انجمن سنتی امیرکبیر در مقابل دفتر تحکیم در کوچه شهید رجب بیگی، توسط طیف تندرو مورد ضرب و شتم قرار می گیرد

تجمع دو طیف مقابل دفتر تحکیم در کوچه شهید رجب بیگی، تقاطع ولیعصر و جمهوری_ دفتر تحکیم پلمب می شوداکبر عطری_ دعوای تحکیم

 

:::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

44 - = 37