۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶ حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در دیدار با جمعی از خانواده شهدا:

اگر خانواده شهدا نبودند، این قدر جوان از جان گذشته نداشتیم

امروز گرچه شهدا رفته‌اند، اما خانواده شهدا هستند. این نظام جمهوری اسلامی بدون شک اگر خانواده شهدا در کنارش نبودند، نمی‌توانست قدمی بردارد و بتواند در مقابل همجمه‌های شرق و غرب بایستد و خانواده‌های شهدا پرچم و نشانه‌ای هستند که هر زمان می‌توان به آن نگاه کرد و به یاد این افتاد اگر آن‌ها و شهدا نبود، امنیت که یکی از بزرگترین نعمت‌های خداست؛ نبود.

7_alikhomeni«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا، اظهار داشت: امام در طول دورانی که در جماران بودند تنها برای کسانی وقت‌شان قطعا باز بود که منسوبین شهدا باشند و در واقع ارتباط آن‌ها با امام مستدام بود؛ آمد و رفت خانواده‌های شهدا به جماران به طور منظم انجام می‌شد و امام با وجود کهولت سن، مشکلات و عوارضی که با آن رو به رو بودند، تنها وقتی که زمان‌شان موسع بود برای دیدار با خانواده‌های شهدا بود.

وی با بیان این‌که بدون شک، اجر خانواده شهدا اگر هم رتبه شهید نباشد، قریب آن است، افزود: ما همیشه از شهید سخن می‌گوییم اما نمی‌‌دانیم که پشت سر شهید همیشه مادری بوده که وقتی فرزندش می‌خواسته است به معرکه شهادت برود نه تنها غر نزده و شکایت نکرده است، بلکه او را تشویق کرده و گفته: مادرجان! برو. و در این مسیر حتی اگر جانت را باید بدهی، بده! حتما پشت سر هر شهیدی همسری بوده است؛ بعضی‌ها در عقد بودند که همسرشان رفت و بعضی دیگر فرزند خردسال داشتند.

نواده روح الله تصریح کرد: اگر این خانواده و دامن پاک مادر و همسران معتقد به فرهنگ شهادت نبودند، بی‌شک ما این قدر جوان پا به رکاب، عاشق دل باخته دلسوخته و از همه جان گذشته نداشتیم.

سید علی خمینی در پایان گفت: امروز گرچه شهدا رفته‌اند، اما خانواده شهدا هستند. این نظام جمهوری اسلامی بدون شک اگر خانواده شهدا در کنارش نبودند، نمی‌توانست قدمی بردارد و بتواند در مقابل همجمه‌های شرق و غرب بایستد و خانواده‌های شهدا پرچم و نشانه‌ای هستند که هر زمان می‌توان به آن نگاه کرد و به یاد این افتاد اگر آن‌ها و شهدا نبود، امنیت که یکی از بزرگترین نعمت‌های خداست؛ نبود.

منبع: جماران

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 16 = 24