۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶ نگرانی آیت‌الله جنتی از ترکیب احتمالی مجلس خبرگان

عده‌ای در پی تصرف خبرگان و مجلس هستند

هاشمی تا سال ۸۹ عهده‌دار این سمت بود اما در این سال بود که پس از چالش‌ها و گمانه‌‌زنی‌های فراوان، هاشمی با این اظهارات که «اگر آقای مهدوی‌کنی حاضر باشند مسوولیت را بپذیرند نامزد نمی‌شوم تا از این طریق رفع اختلاف شود و این نهاد مقدس آسیبی نبیند، باز هم اگر ایشان نخواهند بیایند و دیگران بخواهند بیایند من همراهی می‌کنم» از رقابت کناره گرفت و میدان انتخابات را برای ریاست آیت‌الله مهدوی‌کنی خالی کرد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): با وجود اینکه مدت زیادی به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان مانده است اما به نظر می‌رسد آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و از اعضای مجلس خبرگان، نسبت به روند برگزاری این انتخابات و منتخبان احتمالی این مجلس احساس نگرانی و دغدغه می‌کند. او این نگرانی خود را در ایام تعطیلات نوروزی با بیان اینکه «عده‌ای می‌خواهند با تصرف مجلس خبرگان مقاصد فاسد خود را دنبال کنند» ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، احمد جنتی در جمع مسوولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد گفت: امروز عده‌ای که سنگر اول را فتح کرده‌اند در پی تصرف مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند. او ‌افزود: آنها مقاصد فاسد خود را از این طریق دنبال می‌کنند. جنتی در تشریح ویژگی‌های افراد ذکرشده می‌گوید: اینها پول دارند و برخی از آنان هم در مراکز قدرت هستند، اما این قدرت را مردم به آنان دادند و پولشان هم مال مردم است. این افراد نقشه‌های خطرناک می‌کشند و الان می‌خواهند مجلس خبرگان رهبری را تصرف کنند زیرا تنها نهادی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد. این مجموعه می‌تواند قدرت رهبری را هم محدود کند و امروز اینان قصدشان از در اختیار گرفتن این مجلس همین است.

گفتنی است انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار است در اسفندماه سال ۱۳۹۴ همزمان با انتخابات دهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی برگزار شود. مجلس ۸۶نفره خبرگان رهبری را می‌توان یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری‌اسلامی دانست که ریاست آن از ابتدای کار در سال ۱۳۶۱ برعهده آیت‌الله علی مشکینی بود. پس از فوت ایشان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در رقابت با افرادی چون احمد جنتی و محمد یزدی توانست، ردای ریاست دومین سال از چهارمین دوره مجلس خبرگان را از آن خود کند. سال ۸۶ نیز هاشمی در رقابت با محمد یزدی توانست باز هم پیروز شود.

اکبر هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات این سال هیات‌رییسه با کسب ۵۱ رای از ۷۹ رای خبره مجتهد حاضر در مجلس توانست از محمد یزدی دیگر کاندیدای احراز پست ریاست که موفق به کسب ۲۶ رای شده بود، پیشی بگیرد. هاشمی تا سال ۸۹ عهده‌دار این سمت بود اما در این سال بود که پس از چالش‌ها و گمانه‌‌زنی‌های فراوان، هاشمی با این اظهارات که «اگر آقای مهدوی‌کنی حاضر باشند مسوولیت را بپذیرند نامزد نمی‌شوم تا از این طریق رفع اختلاف شود و این نهاد مقدس آسیبی نبیند، باز هم اگر ایشان نخواهند بیایند و دیگران بخواهند بیایند من همراهی می‌کنم» از رقابت کناره گرفت و میدان انتخابات را برای ریاست آیت‌الله مهدوی‌کنی خالی کرد. گفتنی است تایید صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری برعهده شورای نگهبان است که آیت‌الله جنتی دبیری آن را برعهده دارد.

منبع: شرق
::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 3 = 6