۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷

ضرغامی: ۱۰ ساعت برنامه انتخاباتی برای هر نامزد در رسانه ملی

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت جدی اصل بی طرفی در برنامه های رسانه، گفت: توزیع برنامه های تبلیغاتی نامزدهای در جدول پخش بر اساس اصول علمی خواهد بود که نهایتاً با قرعه کشی، جدول نهایی تنظیم و رسانه ای خواهد شد.

ZARGAMI«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به آمادگی کامل رسانه ملی برای برگزاری انتخاباتی پر شکوه و کم نظیر گفت:برای هر نامزد حداقل ۶ ساعت برنامه تلویزیونی و ۴ ساعت برنامه رادیویی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارک دیده شده است که امکان افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی در سی و یکمین نشست افق رسانه با موضوع ” انتخابات، حماسه سیاسی”، با حضور برنامه سازان و مدیران رسانه ملی در سالن همایش های سازمان صداوسیما افزود: امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکه های صدا و سیما در حدی است که نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیت های محدود دیگر ندارند.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت جدی اصل بی طرفی در برنامه های رسانه، گفت: توزیع برنامه های تبلیغاتی نامزدهای در جدول پخش بر اساس اصول علمی خواهد بود که نهایتاً با قرعه کشی، جدول نهایی تنظیم و رسانه ای خواهد شد.
ضرغامی اطلاع رسانی مستمر، افزایش آگاهی های علمی برای انتخاب اصلح، ترسیم سلامت و قانونمندی انتخابات و نمایش فرایندهای مردمی در اجرای آن، روشنگری در برنامه های تخریبی رسانه های معاند، آرامش بخشی به جامعه، ایجاد شور و تحرک لازم برای حضور مردم و نمایش حماسی این حضور تاریخی، اخلاق مداری و برنامه محوری در برنامه های نامزدها، ترویج گفتمان واقع بینی، نگاه تطبیقی با انتخابات مشابه در کشورهای مدعی دمکراسی، تلاش در جهت ایجاد وحدت و تحکیم انسجام ملی ازجمله سیاست های رسانه ملی در این انتخابات است.
رئیس رسانه ملی برنامه های انتخاباتی زودرس در رسانه ها را ازجمله آسیب های انتخاباتی دانست و گفت: رسانه ملی با طرح زمان بندی معقول و تجربه شده، اقدامات خود را در موقع مقرر آغاز کرد و تا روز انتخابات حداقل ۲۰۰۰ ساعت برنامه های متنوع انتخاباتی در شبکه های سراسری و استانی پخش خواهد کرد.
رئیس رسانه ملی افزود: بر طبق نظرسنجی های انجام گرفته در طول یک سال گذشته و پس از پخش چند برنامه پر بیننده انتخاباتی به طور میانگین حداقل ۱۵ درصد رقم مشارکت مردم در انتخابات افزایش یافته است.
 ضرغامی با اشاره به دستاوردهای نظام و خدمات دولت اسلامی در سراسر کشور گفت: رویدادهای ملی و افتتاح پروژه ها و انجام خدمات رفاهی به مردم توسط دولت به طور معمول و با رعایت اصول و سیاست های تبلیغاتی سازمان منعکس خواهد شد.
 افزایش ۲۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور
وزیر کشور هم در این همایش گفت: با ایجاد ۲۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور، شمار این شعب برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ۶۷ هزار شعبه افزایش یافت.
مصطفی محمد نجار، برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه و میاندوره ای انتخابات خبرگان در دو حوزه انتخابیه را مهمترین ویژگی این دوره از انتخابات دانست.
وی گفت: دشمنان دائم الشکست انقلاب اسلامی در آستانه هر دوره از برگزاری انتخابات در کشورمان درصدد جلوگیری از حضور گسترده مردم در انتخابات و یا کمرنگ کردن حضور آنان هستند.
محمد نجار ، سیاه نمایی ، غبارآلود کردن فضای سیاسی، ایجاد تردید و اختلاف، تحریک اقوام و مذاهب و نیز جنگ روانی با استفاده از فضای مجازی و صدها شبکه ماهواره ای را
بخشی از اقداماتی برشمرد که دشمنان انقلاب اسلامی با هزینه های گزاف برای مایوس کردن مردم و تسلط بر فضای روانی کشورمان در دستور کار اتاق فکرشان قرار داده اند.
وی گفت: وزارت کشور طبق رسالت و ماموریت ذاتی و خطیرش در چنین شرایطی ، نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را پس از فتنه ۸۸ با همکاری رسانه ملی با موفقیت برگزار کرد که رهبر معظم انقلاب نیز از آن ابراز رضایت کردند.
محمد نجار افزود: این وزارتخانه، ضعف ها و قوت های بیش از ۳۰ انتخابات گذشته را برای استفاده از تجربیات آنها در آینده مستند کرده است تا انتخابات آینده را با استفاده از همه ظرفیت ها با شکوه تر از همیشه در تراز ملت ایران برگزار کند.
وی گفت: تقارن این دوره از انتخابات با سال حماسه سیاسی و اقتصادی نیز در برگزاری انتخاباتی باشکوه، موجب تقویت انگیزه ماست زیرا انتخابات ، مظهر حماسه سیاسی است که برای تحقق این هدف، تعامل خوبی با شورای نگهبان داریم.
محمد نجار همچنین با اشاره به نام نویسی از داوطلبان نامزدی چهارمین دوره انتخابات شوراها گفت : از میان این داوطلبان، ۲۰۷ هزار و ۵۷۷ عضو اصلی و علی البدل ، شامل  ۱۰ هزار و ۱۸۴ عضو شوراهای اسلامی شهرها و ۱۹۷ هزار و ۳۹۳ عضو شوراهای اسلامی روستاها با آرای مردم انتخاب می شوند.
وی افزود: اکنون هیات های نظارت و اجرایی در حال بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها هستند که این بررسی ها فردا به پایان می رسد.
وزیر کشور همچنین با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز گفت : داوطلبان تا پنج روز برای نام نویسی مهلت دارند اما به داوطلبان یا نمایندگان تام الاختیار آنان توصیه می کنیم زودتر برای این کار اقدام کنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند .
محمد نجار افزود: همزمان با این اقدام، هیات های اجرایی نیز تا سه روز در کشور تشکیل می شوند.
وی قانونمداری، امانتداری، عدالت مداری و مشارکت گسترده را شعار انتخاباتی وزارت کشور برای این دوره از انتخابات دانست و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ساز و کار برگزاری انتخابات در کشورمان بسیار مستحکم و قانونمداری، مبنای همه فعالیت هاست.
محمد نجار در بخش دیگری از سخنانش ، داوطلبان نامزدی انتخابات را به رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب رقبا فراخواند و افزود: افراد به جای طرح اشکالات دیگران، فقط برنامه هایشان را تبیین کنند و از دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی و احساسی و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور بپرهیزند.
وی همچنین داوطلبان نامزدی انتخابات را از زیرسوال بردن خدمات انجام شده و هرگونه اقدام که به فضاسازی دشمنان علیه انقلاب اسلامی منجر می شود، برحذر داشت.
وزیر کشور همچنین ،احصای آمار اصلاح شده شهرها و روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها ، تهیه و تنظیم طرح جامع اطلاع رسانی ، ایجاد لینک پرسش ها و ابهامات و برپایی ۱۱ همایش توجیهی، آموزشی برای فرمانداران و بخشداران را از اقدامات این وزارتخانه برای برگزاری باشکوه انتخابات برشمرد.
محمد نجار، تهیه سامانه جامع برپایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با رعایت جوانب ایمنی، سرعت و دقت را از دیگر اقدامات دانست و افزود: امسال نخستین بار، دستور آغاز برگزاری انتخابات از طریق این سامانه به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شد.
وی، برگزاری ۳۰ نشست انتخاباتی با مسئولان رسانه ملی و شبکه های استانی صدا و سیما، تایید صلاحیت ۳۰ عضو معتمد هیات مرکزی اجرایی انتخابات و انتخاب ۷ عضو اصلی آن و نیز برپایی نخستین نشست این هیات را از دیگر اقدامات وزارت کشور در آستانه برگزاری انتخابات برشمرد.
محمد نجار گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور، هدف وزارت کشور زمینه سازی برای برگزاری انتخابات باشکوه است به نحوی که صرف نظر از این که چه کسی منتخب مردم شود زیرساخت های لازم را برای حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم کنیم.
منبع: مهر

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + 7 =