۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ نامه 25 فروردین ۱۳۵۹ به مناسبت قطع رابطه با امریکا:

پیام امام به ژان پل دوم چه بود؟

از جنابعالی با نفوذ معنوی که بین ملت مسیح دارید می‌خواهم که دولت امریکا را از عواقب ستمگری‌ها و زورگویی‌ها و چپاولگری‌ها بترسانید؛ و آقای کارتر را، که با شکست نهایی مواجه است، نصیحت کنید که با موازین انسانی با ملتهایی که می‌خواهند استقلال مطلق داشته باشند و وابسته به هیچ قدرتی در جهان نباشند رفتار کند، و از تعلیمات‌ حضرت مسیح پیروی نماید و خود و دولت امریکا را بیش از این در معرض رسوایی قرار ندهد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): امام خمینی در ۲۵ فروردین ۱۳۵۹ به مناسبت قطع رابطه ایران و امریکا، در پاسخ به ژان پل دوم (رهبر کاتولیک‌های جهان) اعلام می‌دارند: ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم به پا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.

متن پیام امام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب پاپ، ژان پل دوم
مکتوب آن عالیجناب براساس نگرانی از تیرگی بین کشور اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا واصل گردید.
از حُسن نیت آن جناب قدردانی می‌کنم. و خاطر محترم را متوجه می‌کنم که ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم بپا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.
از دعای شما به درگاه خداوند متعال برای ملت مبارز ما شکر گزارم؛ لکن متذکر می‌شوم که جناب شما از انگیزه‌های تیرگی‌های دیگر و مشکلات خطرناک بزرگ‌تر که مرقوم داشته‌اید نگران نباشید، که ملت اسلامی ایران از مشکلاتی که در این قطع روابط به وجود آید استقبال می‌کند و از خطرهای بزرگ‌تر که مرقوم شده است، هراس ندارد. و آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائن سابق تجدید شود. و با امید به خدای متعال تجدید نخواهد شد.
من از جنابعالی با نفوذ معنوی که بین ملت مسیح دارید می‌خواهم که دولت امریکا را از عواقب ستمگری‌ها و زورگویی‌ها و چپاولگری‌ها بترسانید؛ و آقای کارتر را، که با شکست نهایی مواجه است، نصیحت کنید که با موازین انسانی با ملتهایی که می‌خواهند استقلال مطلق داشته باشند و وابسته به هیچ قدرتی در جهان نباشند رفتار کند، و از تعلیمات‌ حضرت مسیح – سلام الله علیه – پیروی نماید و خود و دولت امریکا را بیش از این در معرض رسوایی قرار ندهد. از خداوند متعال سعادت مستضعفین جهان را خواستار و قطع ایادی ستمگران را امیدوارم.

۲۵ فروردین ۵۹
روح الله الموسوی الخمینی
(صحیفه امام، ج۱۲، ص ۲۳۸-۲۳۷)
منبع: جماران
::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 5