۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷

انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت تاسیس شد

امید داریم تولد دوباره انجمن اسلامی دانشجویان و شروع دوباره فعالیت های آن به فعالیت های اصیل دانشجویی در این دانشگاه مهم کشور روح تازه ای بدمد و امید داریم بتوانیم اهداف و عملکردمان را به گونه ای جهت دهیم تا از کاستی ها و افراط و تفریط های موجود در برخی تشکل های دانشجویی که در گذشته ای نه چندان دور رخ داده و اثرات آن تاکنون نیز به روح جنبش دانشجویی و تشکل های دانشجویی صدمات جبران ناپذیری را تحمیل کرده است، مبرا باشیم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم صنعت ایران پس از پیگیری های دو ساله بلاخره تاسیس شد. یاد آور می گردد سال گذشته در همین ایام طرح سوال از وزیر علوم دولت دهم برای پیگیری علل عدم صدور مجوز تاسیس انجمن های اسلامی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده بود که یکی از سوالات آن مربوط به علت کارشکنی مسئولین وقت برای تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت بود. اما سرانجام مجوز این تشکل در دولت یازدهم صادر شد.elmosanat.jpg

هیات تحریریه ی سایت مبارزه ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران امیدوار است در آینده ی نزدیک مجدداً شاهد شکوفایی هر چه بیشتر جنبش دانشجویی در کشور باشیم. همچنین از تمام حلقه های دانشجویی در سراسر کشور که معتقد به خط امام (ره) هستند می خواهد برای تاسیس انجمن های اسلامی اقدام کنند و مراتب را از طریق همین سایت برای پوشش اخبار آن به اطلاع ما برسانند.

متن اطلاعیه ی آغاز به کار این انجمن اسلامی در ادامه می آید :

صبور پیروزی را از دست نمی­دهد هرچند طول بکشد.  امام علی علیه السلام

پس از گذشت ۲ سال و ۴ ماه از پیگیری هایِ مداومِ هیات مؤسسِ انجمن اسلامیّ دانشجویانِ دانشگاه علم و صنعت ایران سرانجام مجوز این انجمن صادر شد.

روند پیگیری بدین گونه بوده است که در دی ماه سال ۹۰ درخواست تاسیس این انجمن به دانشگاه ارائه شد اما پس از طی شدن مدت قانونی متاسفانه با اتخاذ رفتارهای غیر قانونی مسئولان وقت جواب مشخصی به این درخواست داده نشد و بدین جهت درخواست به هیات نظارت مرکزی سپرده شد که با امتداد همین شیوه در مقامات بالاتر از آن طریق نیز جواب مشخصی اخذ نگردید و بعد از گذشت زمانی حدود ۲ سال از تلاش های مستمر و مصادف با تغییر دولت پیگیری درخواست تشکیل انجمن اسلامی در دانشگاه علم و صنعت با جدیت بیشتری پیگیری شد.

سرانجام با کمک خداوند متعال و حضرت صاحب الامر و مداومت اعضای هیات مؤسس، ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر برخورداری، معاونت فرهنگی جناب آقای دکتر شریعت و مسئول نهاد رهبری دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد (هیات نظارت دانشگاه) در تاریخ ۲۶/۱/۹۳ تصمیم به تولد دوباره انجمن اسلامی در این دانشگاه مهم پایتخت گرفتند.

متاسفانه فضای دانشگاه علم و صنعت ایران در سال­های اخیر نوعی رکود فعالیت های دانشجویی را تجربه کرده است و امید داریم تولد دوباره انجمن اسلامی دانشجویان و شروع دوباره فعالیت های آن به فعالیت های اصیل دانشجویی در این دانشگاه مهم کشور روح تازه ای بدمد و امید داریم بتوانیم اهداف و عملکردمان را به گونه ای جهت دهیم تا از کاستی ها و  افراط و تفریط های موجود در برخی تشکل های دانشجویی که در گذشته ای نه چندان دور رخ داده و اثرات آن تاکنون نیز به روح جنبش دانشجویی و تشکل های دانشجویی صدمات جبران ناپذیری را تحمیل کرده است، مبرا باشیم.

انجمن اسلامی دانشجویان علم و صنعت وظیفه خود را تعامل با همه گروههای دانشجویی می داند تا بتواند به تولد فضایی با نشاط و پویا دست یازد و برای پیشبرد اهداف خود در مسیر تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند یاری و همدلی همه گروه های دانشجویی دانشگاه و انجمن های اسلامی سراسر کشور است و در این مجال ابتدایی تنفس انجمن اسلامی در دانشگاه علم و صنعت به سوی تمام طیف ها و گروه های دانشجویی مستقل دست همکاری و برادری دراز می کند.

از تمام دانشجویان فعال دانشگاه علم و صنعت دعوت می کنیم برای همکاری و همفکری به منظور تشکیل تشکلی که ان شاء الله در آینده ای نه چندان دور زمینه ساز فضای پویای سیاسی در دانشگاه خواهد شد ما را یاری نمایند.

والسلام

هیات مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

80 - 78 =