۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲

پیام امام در دومین سالگرد شهادت استاد مطهری

سالروز شهادت شهیدی مطهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی، با زبان مردم و بی‌قلق و اضطراب، به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بی‌استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می‌گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزا است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): پیام امام خمینی در دومین سالگرد شهادت استاد مطهری اگرچه کوتاه اما گویای نقش سترگ آن استاد شهید در انقلاب اسلامی است.

در این پیام جمله ای از امام وجود دارد که در همان سالهای ابتدای انقلاب توسط برخی سیاست ورزان نادیده گرفته شد: «آثار قلم و زبان او بی‌استثنا آموزنده و روانبخش است» و همانان برخی آثار استاد را به بهانه آنکه به التقاط سوسیالیسم آغشته است، نادیده گرفتند و حتی کتاب منتشر شده ایشان را جمع آوری و خمیر کردند!

متن کامل این پیام که در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۶۰ / ۲۴ جمادی الثانی ۱۴۰۱ صادر شده و در جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (صفحه ۳۲۵) آمده می خوانید:

موضوع: تجلیل از شخصیت شهید مطهری و خدمات و آثار علمی وی

مناسبت: در آستانه سالگرد شهادت آقای مرتضی مطهری

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز شهادت شهیدی مطهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی، با زبان مردم و بی‌قلق (۱) و اضطراب، به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بی‌استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می‌گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزا است امید آن بود که از این درخت پرثمر، میوه‌های علم و ایمان بیش از آنچه به جا مانده، چیده شود و دانشمندانی پربها تسلیم جامعه گردد. مع الأسف دست جنایتکاران مهلت نداد (۲) و جوانان عزیز ما را از ثمره طیبه این درخت برومند محروم نمود، و خدای را شکر که آنچه از این استاد شهید باقی است، با محتوای غنی خود مربی و معلم است. مرحوم شهید استاد مرتضی مطهری به ابدیت پیوست، خدایش با رحمت خود با موالیانش محشور فرماید.

روح الله الموسوی الخمینی

(۱)- قَلَق: ناآرام و بیقرار (زبانِ بی‌قلق: گفتار آرام و آرامش بخش).

(۲)- آقای مرتضی مطهری، فیلسوف و متفکر بزرگ و عضو شورای انقلاب، در ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

50 + = 55