۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳

تجمع اعتراضی به انتخابات انجمن دانشگاه شهید بهشتی

تعدادی از دانشجویان چهار دانشکده ی حقوق، معماری، روانشناسی و علوم‌پایه دانشگاه شهید بهشتی تهران، نسبت به نحوه برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان اعتراض کردند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

 سال گذشته، برخی مسوولین دانشگاه شهید بهشتی سخن از غیرقانونی بودن انجمن اسلامی در این دانشگاه راندند؛ تشکلی که از سال ۷۴ به طور رسمی تاسیس شده و فعالیت داشته است. این در حالی است که در طول تمام این سال‌ها، دانشجویان فعالیت خود را تحت لوای انجمن با حکم رسمی دانشگاه انجام می‌دادند و نکته ی جالب این است که گروهک مجعول مدعی دفتر تحکیم وحدت نیز ادعا می کند انجمن اسلامی این دانشگاه عضو دفتر تحکیم منتسب به جبهه پایداری است.

در سال ۹۰ حکمی مبنی بر تعطیلی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه صادر شد اما در طول یک سال گذشته، اعضای سابق این انجمن، طی گفت‌وگو و مذاکرات بسیار با اعضای هیات نظارت دانشگاه،  قول‌های مساعدی برای برگزاری انتخاباتی آزاد و مطابق با آیین نامه ی وزارت علوم گرفتند.

این انتخابات در روزهای اخیر برگزار شد که با توجه به فعالیت «انجمن اسلامی مستقل» در سالهای اخیر، حالا با برگزاری تنها یک انتخابات، رقابت بین اعضای این دو گروه بالا گرفته و حاشیه هایی داشته است.

به گفته ی یکی از دانشجویان مطلع، در دانشکده‌های دیگر، از جمله علوم سیاسی و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی و پردیس عباسپور، انتخاباتی آزاد با حضور همه ی مدعیان انجام شد که طی آن حامیان انجمن اسلامی اکثریت مطلق کرسی های دانشکده های خود را به دست آورده اند.

اما در چهار دانشکده ی حقوق، معماری، روانشناسی و علوم پایه که در دو سال اخیر انجمن با مشکل مواجه بوده، تنها کسانی که پیشتر ۶ ماه در انجمن مستقل عضویت داشته اند امکان شرکت داشتند. این در حالی  بود که، هیات نظارت دانشگاه که دکتر جواد اطاعت، حجت الاسلام نبوی و دکتر طهرانچی رییس فعلی دانشگاه در آن حضور دارند، به دانشجویان وعده ی برگزاری انتخاباتی آزاد با حضور هر دو طیف را داده بودند. در نهایت در این چهار دانشکده، انتخاباتی بدون حضور طیف اکثریت دانشجویان در روز ۲۲ اردیبهشت برگزار شد.

واکنش دانشجویان چه بود؟

دانشجویان معترض به روند انتخابات در چهار دانشکده ی حقوق، معماری، روانشناسی و علوم پایه واکنش‌هایی متفاوت داشتند. در دو دانشکده ی حقوق و معماری، برگه‌هایی بین دانشجویان پخش شد که در آن اعتراض دانشجویان به روند انتخابات اعلام شد؛ آنها این روند را خلاف قانون می دانستند. در ابتدا این عمل با واکنش حراست دانشگاه مواجه شد اما با ورود و همکاری مسوولین فرهنگی دانشگاه و مسوولین حراست به این دانشکده ها، مشکلات رفع و ادامه توزیع این برگه‌ها با هماهنگی کامل مسوولین صورت گرفت. این برگه‌ها تا ساعات انتهایی انتخابات پخش شد.

تجمع در دانشکده معماری

جمعی از دانشجویان دانشکده ی معماری در لابی دانشکده در واکنش به انتخابات، تحصنی را شکل دادند. در این تحصن پلاکاردهایی از جمله “ما خواهان قانونی شدن انتخابات غیر قانونی هستیم” و “آغاز تک صدایی در دانشگاه” دیده می‌شد. عده‌ای دیگر با پیام “تسلیت”، ناراحتی خود را نسبت به روند این انتخابات مطرح کردند.

دکتر میراحمدی، رییس امور فرهنگی این دانشگاه، با حضور در بین دانشجویان این دانشکده، با ابراز تاسف از روند انتخابات، رسیدگی مجدد به شرط جمع شدن اسناد را وعده داد. همچنین همزمان با این تحصن، طوماری با متن اعتراض دانشجویان جمع آوری شد.

انتخابات، ساعت ۱۶ به اتمام رسید و هر دو گروه شمارش خود را آغاز کردند؛ اعضای سابق انجمن اسلامی برگه‌های اعتراض دانشجویان و گروه مقابل تعداد آرای در صندوق رای گیری.

پس از اتمام رای گیری، برگه‌ها در اختیار دبیر‌های این دانشکده‌ها برای تحویل به امور فرهنگی دانشجویان گذاشته شد.

منبع : انصاف

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

74 + = 80