۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸ مناظره ثابتی و امیریان در دانشگاه یاسوج؛

امیریان: اگر صدا و سیما به موسوی و کروبی تریبون می داد، خیلی مسائل پیش نمی آمد/ ثابتی: بی بی سی رسانه شما اصلاح طلبان است

امیریان:چرا در داخل با کوچک ترین انتقاد، انگ جاسوس بودن و در دامن اسرائیل و آمریکا بزرگ شدن را می زنند و از تخریب شخصیت ابایی نیست.مگر آقای احمدی نژاد آبرویی دارد که دیگر کسی از آن حمایت کند؟ ثابتی:دولت احمدی نژاد قابلیت انتقاد دارد و ما منتقد آن هستیم؛ اما ظلم به احمدی نژاد و بی انصافی در مورد اوست که بخواهیم دولتش را با دولت خاتمی مقایسه کنیم.

sabeti-amirian«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):مناظره مجتبی ثابتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و مهدی امیریان، دبیر سابق دفتر تحکیم با موضوع «سیاست های خارجی دولت آینده» شب گذشته در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
ثابتی در این برنامه که از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج برگزار شد، به تعارضات گفتمانی اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: دوستانمان دچار یک تعارض گفتمانی شدند و ما مبانی و اصول را رها کردیم و دنبال این هستیم که بفهمیم قیمت گوجه و نان چقدر شده است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس به انتقاد های وارده بر دولت اخیر اشاره کرد و گفت: معتقدیم که در بسیاری از مسائل خاتمی از احمدی نژاد بهتر عمل کرد که این موارد، ویژگی های شخصی خاتمی بود؛ اما دولت ایشان در نقاطی که به مرحله منفی و کف نرسیده بود، احمدی نژاد آن را به سقف رساند.
وی به حضور در فعالیت های انتخاباتی سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: با افتخار می گوییم که از احمدی نژاد حمایت کردیم و الان هم با شجاعت و بصیرت از او انتقاد می کنیم؛ این بصیرت است نه آنکه ۱۰ سال پیش طرفدار خاتمی یا احمدی نژاد بودیم و الان هم بگوییم آنها خوب هستند.
مهدی امیریان با اشاره به فضای سیاسی دانشگاه ها و بیانات رهبر انقلاب در مورد سیاسی بودن دانشگاه گفت: خدا لعنت کند دست هایی را که نخواست دانشگاه ها در انتخابات فعال باشند؛ دولت با این کار نشان داد که نگاه اعتماد محوری به دانشگاه ها ندارد.
دبیر سابق دفتر تحکیم به سیاست خارجه کشور در دوران اصولگرایی اشاره کرد و گفت: در اینکه سیاست خارجی ما مبتنی بر انقلاب ایدئولوژیک و ظلم ستیزی است، تردیدی نیست و هر فطرت با وجدانی با طاغوت در تعارض هست؛ اما اصولگرایان در بعد سیاست خارجی خیلی خودشان را انقلابی و استکبار ستیز نشان می دهند؛ در حالی که هم باید استکبار ستیز بود و هم منافع ملی را حفظ کرد.
وی افزود: سیاست های خارجی باید در راستای تنش زدایی باشد و خیلی از سیاست مداران معتقدند که سیاست خارجه اصلاحات قابل قبول تر از سیاست خارجه حال حاضر بود؛ از جمله در سوریه می شد به گونه دیگری عمل کرد و حقوق معترضان بحق سوری را محترم شمرد.
امیریان به بسته بودن فضای نقد در کشور اشاره کرد و گفت: چرا در داخل با کوچک ترین انتقاد، انگ جاسوس بودن و در دامن اسرائیل و آمریکا بزرگ شدن را می زنند و از تخریب شخصیت ابایی نیست.
دبیر سابق تحکیم وحدت ادامه داد: رضایت مندی مردم را می توان بالاتر برد و این نظام خیلی محکم تر از آن است که با یک تجمع و انتقاد آسیب ببیند.
وی با تاکید بر استواری نظام گفت: کسانی که اینقدر ادعای سینه چاکی برای نظام می کنند، قلبا به استواری نظام اعتقاد چندانی ندارند؛ چون اجازه نمی دهند فضا به گونه ای باشد که خواست های اجتماعی ظهور و بروز پیدا کند.
امیریان افزود: نباید با استناد به حرف هایی که ۱۰ سال پیش گفته شد یک جریان اصیل مثل اصلاحات را زیر سوال ببریم.
دبیر سابق تحکیم وحدت به جهت گیری انتخاباتی برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: کوثری، نماینده مجلس و عضو هیئت اجرایی انتخابات شب گذشته گفت زاکانی از نظر گفتمانی می تواند همه کاندیداها را مغلوب کند و گفتمانش برنده است؛ چرا عضو هیئت اجرایی از کاندیدای خاصی دفاع می کند؛ چرا آقای الهام، عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد حضور پیدا می کند و هیچ کسی از اصولگرایان چیزی نگفت.
وی با انتقاد از فضای رسانه ای کشور گفت: چرا در طی این چند سال صدا و سیما این همه در مورد آقای خاتمی می گوید یک بار هم به او تریبون بدهید  تا از خودش دفاع کند.
امیریان به انتقاد از بسیج، اصولگرایان و فضای دانشگاهی کشور پرداخت و گفت: چرا شما بسیجی ها می گویید مظلومیم؟ با وجودی که همه تریبون ها دست شماست و در فضای دانشگاه هیچ تشکل منتقدی وجود ندارد و در فضای سیاسی کشور هم به طریق اولی.
منظور ما از آزادی، آزادی های لیبرالی، شهوانی و اخلاقی نبود / اصلاح طلب ها زمانی که از قدرت خارج شدند و قبل از اینکه توی قدرت باشند، فاسد بودند.
دبیر سابق تحکیم وحدت به تبیین مفهوم آزادی پرداخت و گفت: منظور ما از آزادی، هیچ وقت آزادی های لیبرالی، شهوانی و اخلاقی نبود، آزادی را این قدر تنزل ندهیم، آزادی مد نظر ما آزادی مصرح در قانون اساسی مثل آزادی تجمع بدون حمل سلاح است.
ثابتی با ایراد سوالی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: نسبت علوی تبار ها، شیرین عبادی ها، اصغر زاده ها، تاج زاده ها با جریان اصلاحات چیست آیا خارج از جریان اصلاحات هستند؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به سخنان امیریان در خصوص وابسته بودن به قدرت و فساد احمدی نژاد گفت: ما افتخار می کنیم که جریان بچه حزب الهی ها در دانشگاه ها بیشترین نقد را به احمدی نژاد وارد می کردند؛ شما وقتی بر خاتمی وارد می شدید، آقای خاتمی کیف می کرد چون شما مهره های او بودید؛ اما وقتی ما پیش احمدی نژاد می رویم به لرزه در می افتد حالا ما وابسته به قدرتیم یا شما؟
وی ادامه داد: احمدی نژاد اگر فاسد شد در زمان قدرت فاسد شد؛ اما خیلی از اصلاح طلب ها زمانی که از قدرت خارج شدند و قبل از اینکه توی قدرت باشند فاسد بودند.
اصلاح طلب ها می ترسند وارد مناظره شوند

ثابتی به عدم مشارکت اصلاح طلب ها در مناظرات اشاره کرد و گفت: در همین هفته چند بار به مسئول ستاد عارف تماس گرفتم؛ اما می ترسند وارد مناظره شوند؛ تقصیر من بچه بسیجی و صدا و سیما چیست که شما می ترسید؟ تنها کسی از اصلاحات که جرات کرد وارد مناظرات بشود آقای کواکبیان است که خود اصلاح طلبان به او غضنفر اصلاحات می گویند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس افزود: ما به تعبیر امام معتقدیم که تخطئه از مواهب الهی است؛ اما معتقد نیستیم که اگر کسی به حضرت زهرا (س) توهین کند سکوت کنیم، این اصلا آزادی نیست و امام می فرماید: اگر من هم به قصد تشنج صحبت کنم نیروهای نظامی و انتظامی باید بیایند و مرا دستگیر کنند؛ کجای قاموس سیاسی اصلاحات این را می پذیرفت؟ جواب بدهید که نسبت آزادی و گفتمان انقلاب اسلامی و تئوریسین های اصلاحات کجای صحیفه حضرت امام است؟
وی بی بی سی را رسانه جریان اصلاحات دانست و گفت: شما می گویید رسانه نداریم مگر بی بی سی رسانه اصلاحات نیست، مگر شرق که فقط به ارزش های دینی توهین نکرده بود که در سال ۸۸ هم به این ارزش ها توهین کرد، رسانه اصلاحات نیست.
ثابتی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در قبال مسائل سوریه گفت: آقای معین یک سال پیش نامه ای به آزادی خواهان دنیا نوشتند که سوریه مرتکب شدید و شنیع ترین اخلاق های سیاسی شد که بچه بسیجی ها گفتند در سوریه بحث سلفی هاست؛ اما بعد از ۱۳ ماه الان می بینیم که در سوریه سلفی ها به مقدسات دینی ما توهین می کنند؛ شما شناخت صحیحی از جریان بین الملل ندارید.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس افزود: ایران در اوایل یک طرح شش ماده ای تدوین کرد در این طرح علیه خود بشار اسد حرف زده بود که باید زندایان سیاسی را آزاد کنید و اخضر ابراهیمی طرح ما را تایید کرد و خوشحال شد؛ اما دوستان اصلاحات هنوز هم می گویند که ایران شائبه دار وارد شد. ما چه باید می گفتیم؟
وی ادامه داد: روزانه چند کشته و مجروح در بحرین از خواهران و برادران ما نقش زمین می شوند، آزادی خواهان اصلاحات چرا سکوت کردند.
ثابتی در خصوص سخنان کوثری و الهام بیان کرد: مصاحبه کوثری مربوط به سه هفته قبل بود که دو روز پیش منتشر شد، آقای کوثری سه چهار روز است که وارد کمیته اجرایی شد و بد تر از این آقای محتشمی پور بود که در دور گذشته عضو ستاد اجرایی بود و بعد رئیس ستاد کروبی شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس افزود: آقای الهام، حقوقدان شورای نگهبان است، و طبق ماده ۲ قانون مدیریت خدمات کشوری حقوقدان جزو مشاغل سیاسی محسوب نمی شود؛ بنابراین نمی شود گفت که هر کسی هر جایگاهی داشت نباید از کسی حمایت کند.

امیریان در بخش دیگری از سخنان خود به پشت کردن اصولگرایان از احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: مگر آقای احمدی نژاد آبرویی دارد که دیگر کسی از آن حمایت کند؟
این فعال سیاسی دانشجویی با انتقاد از فضای سیاسی کشورگفت: چطور در یک ماه می خواهید حماسه سیاسی داشته باشیم در حالی که برخی افراد اصلاحات را یک ماه مانده به انتخابات می خواهند وارد صحنه کنند و از آنها استفاده ابزاری کنند.
وی به انتقاد از فضای رسانه ای کشور پرداخت و گفت: رسانه های ما به شعور مخاطب احترام نمی گذارند و کار حرفه ای انجام نمی دهند، به اصلاح طلبان تریبون بدهند، بیایند حرفشان را بزنند و در تلویزیون مناظره کنند اگر صدا و سیما به موسوی و کروبی تریبون می داد، خیلی از مسائل پیش نمی آمد.
امیریان با انتقاد از سیاست های اصولگرایی گفت: این هایی که تا دیروز قالیباف را ساکت فتنه می نامند، خواهید دید که از همین ساکت فتنه به خاطر منافعشان حمایت می کنند.
ثابتی در پاسخ سخنان امیریان مبنی بر نا کارآمدی دولت احمدی نژاد گفت: مگر حضر آقا نفرمودند که کاری ترین، فعال ترین و پویاترین و با نشاط ترین فرد در طول انقلاب این دولت هست و متعاقب آن در سخنرانی بعدی فرمود که کارهای اجرایی که این دولت کره در طول تاریخ بی نظیر یود.
وی افزود: دولت احمدی نژاد قابلیت انتقاد دارد و ما منتقد آن هستیم؛ اما ظلم به احمدی نژاد و بی انصافی در مورد اوست که بخواهیم دولتش را با دولت خاتمی مقایسه کنیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: بانک توسعه جهانی که همه لابی های صهیونیستی هستند، گفتند که اقتصاد احمدی نژاد بود که دولت جمهوری اسلامی را از ورطه شکست نجات داد.
ثابتی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این دولت احمدی نژاد بود که گفتمان انقلاب را وارد ریل انقلاب کرد؛ یعنی اینکه دولت هاشمی و خاتمی انقلاب را از ریل خارج کردند.
وی در پاسخ به امیریان در مورد مظلوم نمایی بسیجیان گفت: می گویید بسیج خودش را به مظلومیت می زند، اساسا بسیج با مظلوم نمایی مشکل دارد ما فرزندان حضرت علی (ع) هستیم که می فرماید: اول مرگ بر مظلوم و بعد مرگ بر ظالم. ما بچه های بسیج مثل شما مظلوم نمایی نمی کنیم.
منبع:خبرگزاری دانشجو
برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

65 - 58 =