۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰

جدال بر سر راه بهشت در تریبون‌های نماز جمعه

تریبون‌های نماز جمعه تهران و شهرستان‌ها دیروز این سخنان رییس‌جمهور را مورد انتقاد قرار داده و عملکرد دولت را در برخی موارد به ویژه فرهنگ مطلوب ندانستند. آیت‌الله احمد خاتمی که اولین خطیب نماز جمعه منتقد به این سخنان بود، دیروز در پاسخ به این سخنان روحانی گفت: «هموار کردن راه بهشت برای مردم وظیفه حکومت است».

jannatiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): حسن روحانی که پیشتر به خاطر بیسواد خواندن بخشی از منتقدان توافقنامه ژنو در تریبون‌های نماز جمعه و از سوی برخی جریان‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود، روز گذشته نیز با انتقاد برخی از تریبون‌های نماز جمعه روبه‌رو شد. انتقادهای دیروز از روحانی به دنبال اظهارنظرهای او در سه هفته گذشته در مورد شبکه‌های اجتماعی و عملکرد فرهنگی دولت به خصوص آن بخش از سخنان او که اعلام کرده بود «نمی‌توان به زور شلاق مردم را به بهشت برد» صورت گرفت.

تریبون‌های نماز جمعه تهران و شهرستان‌ها دیروز این سخنان رییس‌جمهور را مورد انتقاد قرار داده و عملکرد دولت را در برخی موارد به ویژه فرهنگ مطلوب ندانستند. آیت‌الله احمد خاتمی که اولین خطیب نماز جمعه منتقد به این سخنان بود، دیروز در پاسخ به این سخنان روحانی گفت: «هموار کردن راه بهشت برای مردم وظیفه حکومت است». در کنار او خطیب نماز جمعه مشهد، اصفهان و قزوین نیز به این سخنان واکنش نشان دادند.

در ادامه بخشی از خطبه نماز جمعه‌های تهران، اصفهان، مشهد و قزوین را می‌خوانیم:

خطیب نماز جمعه تهران: هموار کردن راه بهشت برای مردم وظیفه حکومت است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به فرهنگ در سال ۹۳، گفت: نگویند انتقاد نکنید! لباس ما لباس امر به معروف و نهی از منکر است. می‌گوییم مجلس گناه ترتیب ندهید. چه ضرورتی دارد از بیت‌المال خرج غفلت از خدا شود؟ ما ائمه جمعه سراسر کشور بر روی مسائل فرهنگی حساس هستیم و موضع ما درباره نظام موضع آقا است. موضع رهبری تقویت دولت‌ها بوده است، ما هم بر این باوریم. وی ادامه داد: گفته شد به زور شلاق نمی‌شود مردم را راهی بهشت کرد، این جمله سه معنا دارد. مکتب ما مکتب منطق است و مکتب شلاق نیست. بنابراین باید جوان‌ها را هدایت کنیم و بگوییم راه غلط و درست کدام است.

آیت‌الله احمد خاتمی تصریح کرد: اینکه بگویند مردم را آزاد بگذاریم تا هر کاری که می‌خواهند بکنند و در عرصه‌های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی آزادند و می‌توانند حدود الهی را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر هم نداشته باشیم، مورد تایید هیچ کس و هیچ مسوولی در نظام اسلامی نیست و این معنا، معنای نادرستی است و مورد تایید هیچ کس نیست و به هیچ مسوولی هم نمی‌شود آن را نسبت داد. وی با بیان اینکه این معنی هم غلط است که ما موظف نیستیم جاده بهشت را صاف کنیم، افزود: رسالت این است که جاده بهشت صاف شود، به همین جهت حکومت وظیفه دارد جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کند و این تحلیل به صورت شفاف و بدون هیچ موضع‌گیری در رابطه با این سخن که اخیرا مطرح شد، گفته شد.

خطیب نماز جمعه مشهد: شلاق که سهل است، با تمام توان ایستاده‌ایم

آیت‌الله احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه «بنده با حمله، مسخره و استهزا جا نمی‌زنم و همچنان سر جایم ایستاده‌ام و می‌گویم شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بایستی کنترل و یا ممنوع شوند»، گفت: یک جریانی می‌خواهد افراد بی‌ایمان را استخدام کند و وقتی دل‌های بی‌ایمان در مقابل این جریان سر خم کنند اینها هر کاری بخواهند می‌توانند انجام دهند و اگر نتوانند کسی را پیدا کنند و از آنها تاثیری بپذیرند نمی‌توانند دشمنی‌شان را اجرا کنند. امام جمعه مشهد افزود: این کلام خداوند در قرآن است که در سوره انعام می‌گوید دشمنان پیغمبر با شبکه ارتباطی که برخی به برخی دیگر القا می‌کنند دشمنی‌شان را با پیغمبر اجرایی می‌کنند و مصداق آن هم همین شبکه‌های اجتماعی است. ما شبکه اجتماعی را می‌فهمیم و آن را حالی‌مان می‌شود. شما باید زمانی شبکه اجتماعی بگذارید که مدیریتش در دست خود شما باشد و بتوانید مسائل زیانبارش را از بین ببرید.

آیت‌الله علم الهدی با تاکید بر اینکه ما قصد تضعیف کسی را نداریم، گفت: این درست نیست حرف‌هایی که زمانی ادبیات کسانی بود که قصدشان این بود یک عده بی‌دین را دور هم جمع کنند و پشت سرشان راه بیندازند و جریان فتنه را به وجود بیاورند و شعار «نه غزه نه لبنان» سر بدهند را به زبان بیاوریم. وی افزود: اینکه می‌گوییم نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم درست نیست چرا که اصلا مسیر فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسیر فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پیغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگیری از رفتن مردم به بهشت را داشتند. شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند خواهیم ایستاد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اینکه برخی می‌گویند زمان رسانه‌های تک‌صدایی گذشته باید به آنها گفت این حرف را برای چه کسانی می‌زنید مگر بی‌بی‌سی و تایمز تک صدا نیستند و آیا تایمز تک‌صدا یک صهیونیست نیست و این تک‌صدایی که می‌گویید این برای این نیست که از شما راضی باشند. وی افزود: آیا این حرف‌ها را برای یک عده غربی تک‌صدا می‌زنید و ما اگر در نماز جمعه نهی از منکر می‌کنیم. می‌گویید وقت تک‌صدایی گذشته است و فکر می‌کنید با این حرف‌هایی که می‌زنید چه کسانی به دنبال شما راه می‌ا‌فتند، جز یک عده هوسباز که می‌خواهند به اوج لذت مستانه‌شان برسند، اینها که جز ضرر چیزی نگذاشته‌اند.

خطیب نماز جمعه اصفهان: جمله «مردم خود انتخاب کنند» را قبول ندارم

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، در پاسخ به این جمله روحانی که پیشتر اعلام کرده بود «بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند»، گفت: من جمله «مردم خود انتخاب کنند» را اصلا قبول ندارم حتی اگر رییس‌جمهور کشور گفته باشد. من به آقای روحانی هشدار می‌دهم و توصیه می‌کنم برای رضای لیبرال‌ها کاری نکنید که جامعه و بسیجیان فکر کنند که نظام اسلامی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.

وی به وزرای دولت یازدهم نیز به خصوص وزرای فرهنگ و علوم هشدار داد و گفت: آقایان وزرا و مسوولان دولت برخی مواضع را برای دلخوشی جریان‌های اصلاح‌طلبی می‌گیرند که مطمئن باشید چنین موضع‌گیری‌هایی برای خودتان ضرر دارد چراکه باید پاسخگوی جامعه و خدا باشید. متاسفانه مسوولان ما تهاجم فرهنگی را اصلا جدی نگرفته‌اند و مثل اینکه متوجه این پیام نشده‌اند. امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: متاسفانه در کشور در خصوص عفاف و حجاب کمتر کار شده و فعالیت فرهنگی کمتر رخ داده است. ما نمی‌گوییم با شلاق کسی را به بهشت ببرند، اما می‌گوییم مسوولان عزیز بهتر است در این خصوص برنامه‌ریزی کنید.

خطیب نماز جمعه قزوین: مردم رای خود را از افراد بی‌لیاقت پس می‌گیرند

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود قرار نیست مردم را به زور به بهشت ببریم آیا دعوت به آیات الهی زور است؟ چرا شهد شیرین آیات الهی را زهرآلود می‌کنیم و به خورد جوانان می‌دهیم. حجت‌الاسلام عابدینی یادآور شد: مردم به زودی رای خود را از کسانی که لیاقت آنها را نداشته باشند پس می‌گیرند. وی افزود: توصیه می‌کنیم اصرار نکنید مردم را به جهنم ببرید و همکار شیاطین نشوید و از آسیب رساندن به افکار قرآنی پرهیز کنید.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 41 = 51